kattetis-lugt ud af dyne ?
Fra : TDJ

Dato : 30-12-03 23:24

Så er den gal igen, desværre...
Min kærestes dyne - en ny sag som er ret god - er blevet offer for
en større "sø" fra Felix.

Desværre lugten dynen stadig efter vask på 60 grader og tørring.
... samt diverse eddike / deo.

Hvad dælen gør man ?
Dækker forsikringen :) ?

Fra : Anja

Dato : 30-12-03 23:28

"TDJ" <myicq@gmx_fjernmig_.net> wrote in message
> [...]
> en større "sø" fra Felix.
>
> Desværre lugten dynen stadig efter vask på 60 grader og tørring.

Rodalon ... Kan ikke undværes når man har børn og katte *GG*

Fra : Esben Nielsen

Dato : 01-01-04 22:59

> TDJ skrev:
> Så er den gal igen, desværre...
> Min kærestes dyne - en ny sag som er ret god - er blevet offer for
> en større "sø" fra Felix.
>
> Desværre lugten dynen stadig efter vask på 60 grader og tørring.
> .. samt diverse eddike / deo.
>
> Hvad dælen gør man ?
> Dækker forsikringen :) ?

Hej.
Du kan prøve at købe en flaske med "Pist væk" - det tager lugten
virkelig godt. man kan kun købe det via nettet. Hvis du vil have det,
sender vi dig gerne adressen.
Men ellers så er der vist kun Rodalon ( købes bla hos materialisten) der
kan tage lugten af kattetis...

Med venlig hilsen
Esben Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-01-04 23:33

TDJ wrote:
> [...]
> en større "sø" fra Felix.
>
> Desværre lugten dynen stadig efter vask på 60 grader og tørring.

griber pungen og drøner ned i matas eller føtex og køber en liter Rodalon...
tager den med hjem og blander en smule efter foreskriften.... ligger dynen
et sted hvor den ikke kan udsættes for nye "angreb" og overhælder pletten og
evt det omkringliggende område med blandingen, lader den ligge i 30
minutter..... skyller GRUNDIGT!!
tørrer og lugter til dynen.... hjælper det ikke så forsøg at vaske den i
vaskemaskinen med rodalon..... det kan nemlig skyldes at der er noget af
lugten der har sat sig i resten af dynen pga den tidligere behandling.....

> Dækker forsikringen :) ?

unødvendigt..... jeg har præsteret at få to madrasser som var OVERPISSET
lugtfri (så meget at mine gæster ikke klager ihvertfald, og end ikke ænser
at de har været "lugtende")....
min opskrift var der... madrassen ud i det fri på højkant..... hæld 10 liter
rodalonvand (blandet efter foreskriften) ud over madrassen så HELE madrassen
er gennemvædet.... lad stå i 30 minutter (gerne 60)..... hæld så 2 gange 10
liter rent vand over madrassen og lad stå til den er tør.......
voila...... to stk lugtfri madrasser ;)
det er alt andet lige billigere at købe 1 liter rodalon til 45 kr end det er
at købe nye madrasser og dyner*G*
plus det kan bruges andre steder også... man skal bare huske at vaske efter
med rent vand, ellers virker det ikke efter hensigten.....

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : TDJ

Dato : 02-01-04 17:41

Takker mange gange for den lange og udførlige beskrivelse :)

> det er alt andet lige billigere at købe 1 liter rodalon til 45 kr end

Og så lige en opdatering: koster 55,- hos matas.

Fra : Reinholt

Dato : 04-01-04 15:57

Hvis det er en dundyne du har skal du ikke begynde at bruge andet end
vaskemiddel til dundyner. Det kan tage lugten, bruger det selv, da jeg har
en kat der mener at han skal tisse på vores dyner. Problemet kan også være
hvis du kun bruger en 5kg vaskemaskine, for så er der ikke nok plads til at
dynen kan vende sig så den bliver vasket ordenligt.

Hilsen

Maria