MS Windows
briani 27239
Efter genindlæsning af XP ikke noget på sk~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-12-03 22:34

Hej!

Min computer gik i superhak, og jeg var nød til at få foretaget en
genindlæsning af XP, dvs jeg slettede alt på C-drevet.
Nu virker computeren igen. Men det eneste der er på skrivebordet er
affald-ikonet?
Jeg har tilføjet de vigtigste elementer (såsom explorer og denne computer)
som genveje.

Men hvad er der gået galt siden at jeg kun havde affaldsspanden? Og hvad kan
jeg gøre for at få computeren til at vise det gode gamle skrivebord?

Mvh Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-12-03 22:42

Du gør intet galt. Når XP er installeret, er det eneste element på
skrivebordet affaldsspanden eller 'garbage basket", som de kalder det i
Amerika

v.h.

Fra : Edmund

Dato : 30-12-03 22:45

Thomas Hjort skrev:

> Nu virker computeren igen. Men det eneste der er på skrivebordet er
> affald-ikonet?

Sådan skal det være.

> Jeg har tilføjet de vigtigste elementer (såsom explorer og denne
> computer) som genveje.

De bliver normalt aktivetet her:
Højreklik på skrivebordet / egenskaber / skrivebord / tilpas
skrivebordet

> hvad kan jeg gøre for at få computeren til at vise det gode gamle
> skrivebord?

Hvad indeholder det gode gamle skrivebord.
--
Mvh Edmund

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-12-03 23:52

On Tue, 30 Dec 2003 22:34:05 +0100, Thomas Hjort wrote:

> Men hvad er der gået galt siden at jeg kun havde affaldsspanden? Og hvad kan
> jeg gøre for at få computeren til at vise det gode gamle skrivebord?

Højreklik på startknappen og vælg "indstillinger".
Vælg så den klassiske startmenu. Hjalp det?

--
Mvh. Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-12-03 23:57

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> wrote in

> [...]
> genindlæsning af XP, dvs jeg slettede alt på C-drevet.
> Nu virker computeren igen. Men det eneste der er på skrivebordet er

Ja det er standard på en ny winxp installation. Hvis du har slettet
hele c-drevet har du også slettet alle windows indstillinger og
dermed også skrivebordet.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 02-01-04 18:35

> [...]
kan
> jeg gøre for at få computeren til at vise det gode gamle skrivebord?

Tak for svarende. Det hjalp.

Mvh Thomas