Problemer med trådløst netværk
Fra : John Doe

Dato : 30-12-03 22:22

Hej

Jeg har anskaffet mig et Topcom Skyr@cer PC card som jeg vil bruge til min
bærbare sammen med en Linksys trådløs router BEFW11S4 version3 og en
stationær pc.

Problemet er, at jeg godt kan få etableret forbindelse til routeren som
ad-hoc og der er fuld signal, men jeg kan ikke komme "ud-af-huset" dvs.
komme på internettet. Bruger jeg den alm. netværksforbindelse til den
bærbare er der ingen problemer.
Bruger Win XP.

Nogen bud på hvad der går galt?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-12-03 22:43

Får du nogen IP af routeren?
hvis ja, - kan du pinge routeren?
hvis ja, - kan du pinge noget på nettet? f.eks. 193.88.89.14

Start med at kigge der :)

/MD

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 00:19

hmm

Jeg får en IP der ikke ligner de andre 169.254.166.131 hvad den så end peger
på og jeg kan ikke pinge routeren eller nettet.
Når jeg sætter netværkskablet i får jeg en IP tildelt af DHCP og det virker
router står så vidt jeg kan se også med DHCP enable, ved så ikke om det kun
gælder for LAN og ikke WAN?

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-12-03 00:28

>Jeg får en IP der ikke ligner de andre 169.254.166.131 hvad den så end peger
>på og jeg kan ikke pinge routeren eller nettet.
Det ligner en adresse som Windows automatisk tildeler sig selv, når
den ikke får en af en DHCP server. Jeg har haft problemer med mit
trådløse Linksys, at DHCP ikke virker ordentligt. Prøv at tildele din
bærbare en manuel adresse i det adresserum, som du anvender på dit
lokalnet (det er typisk 192.168.0.xxx) og se om det åbner op for
adgangen.

/Jan

Fra : Jan Bachman

Dato : 31-12-03 00:31

>Prøv at tildele din bærbare en manuel adresse

.... og routerens IP som gateway, samt IP på DNS-servere

/Jan

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 00:52

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message

> ... og routerens IP som gateway, samt IP på DNS-servere

Har jeg prøvet uden held

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 00:52

> Det ligner en adresse som Windows automatisk tildeler sig selv, når
> den ikke får en af en DHCP server.

Det passer nok meget godt.

> Jeg har haft problemer med mit
> trådløse Linksys, at DHCP ikke virker ordentligt.

Det virker åbenbart fint med det alm. netværk, men med trådløst er der
åbenbart problemer.

> Prøv at tildele din
> bærbare en manuel adresse i det adresserum, som du anvender på dit
> lokalnet (det er typisk 192.168.0.xxx) og se om det åbner op for
> adgangen.

det skulle så være 192.168.1.10x - har jeg prøvet og det hjalp heller ikke

Der må være noget jeg har overset eller opsat forkert i routeren, men man
skulle bare tro at når det virker med alm. netværk skulle det også
umiddelbart virke med det trådløse.

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 31-12-03 11:52

On Wed, 31 Dec 2003 00:51:58 +0100, "John Doe" <no@spam.com> wrote:

> [...]
>
>Der må være noget jeg har overset eller opsat forkert i routeren, men man
>skulle bare tro at når det virker med alm. netværk skulle det også

Har WinXP ikke oprettet en "Bridge" ? - se under netværksforbindelser
- IP adressen 169.254.166.131 ligner en sådan.
Fjern først denne Bridge og tildel kortet en manuel IP adresse, som
ligger i dit LAN - se din routeropsætning.

mvh
Flemming

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 12:20

<xxx@nowwhere.com> wrote in message
> On Wed, 31 Dec 2003 00:51:58 +0100, "John Doe" <no@spam.com> wrote:
>
> Har WinXP ikke oprettet en "Bridge" ? - se under netværksforbindelser
> - IP adressen 169.254.166.131 ligner en sådan.

Hvordan kan jeg se det?

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 31-12-03 16:19

Fra : Khawk

Dato : 09-01-04 16:28

> [...]
virker
> router står så vidt jeg kan se også med DHCP enable, ved så ikke om det

Har du prøvet at disable dit "almindelige" netværksstik i den bærbare? - jeg
har læst at nogle kort til trådløst nærmest konflikter med det indbyggede
LAN-stik.

mvh

Kim

Fra : KsNa

Dato : 31-12-03 11:18

> [...]
> ad-hoc og der er fuld signal, men jeg kan ikke komme "ud-af-huset" dvs.
> komme på internettet. Bruger jeg den alm. netværksforbindelse til den

Prøv infrastructurmode (hvordan fanden staves det?)

Mvh
kim

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 11:49

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> wrote in message

> Prøv infrastructurmode (hvordan fanden staves det?)

Det virker heller ikke, hvis jeg vælger andet end ad-hoc kan jeg ikke få
forbindelse til routeren.

min opsætning er : adsl - Linksys - stationær pc
- bærbar via kabel/trådløs

Fra : John Doe

Dato : 31-12-03 11:50

test