Skærme
Fijala 3554
Photoshop grid upræcis på LCD skærm
Fra : Stig Holmberg

Dato : 30-12-03 20:59

Hej

Efter jeg har fået ny skærm (18" ViewSonic LCD der kører 1280 x 1024) passer
grid (gitter) ikke mere i Adobe Photoshop, det er blevet upræcist, forstået
på den måde at hvis at
jeg f.eks laver en 1px prik med blyanten ligger den ikke og fylder et
enkeltfelt i griden men nærmest 1,5 gange mere.

Jeg har prøvet at ændre "screen resolution" fra 72 til 96 og andre værdier i
Photoshops preferencer, men det hjælper ikke.

Har prøvet at ændre skærmens opløsning til 1024 x 768, dette hjalp heller
ikke.

Jeg har stillet griden på 1 px mellem linierne. Snap to grid er slået til.

Nogen der har oplevet tilsvarende på deres LCD displays evt. i andre
programmer?

Mvh. Stig

---