Definere højden på <br>?
Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 19:54

Hej alle sammen!

Hvordan kan jeg definere højden på <br> i mit stylesheet??

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-03 20:29

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev :

>Hvordan kan jeg definere højden på <br> i mit stylesheet?

Kan man ikke, men du kunne f.eks. bruge margin-top eller
margin-bottom til at lave større afstand med.
--
Knud

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 20:35

> Kan man ikke... (forkortet)

Jeg er 100% sikker på at man kan gøre det - jeg har gjort det før
vha en artikel fra www.activedeveloper.dk, men desværre kan jeg
ikke finde mit oprindelige dokument eller hjemmmesidens artikel.

Men jeg er som sagt *helt* sikker på at det er muligt...

"It must be somewhere in cyberspace..."

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-03 20:45

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev :

>Men jeg er som sagt *helt* sikker på at det er muligt...

Man kan tilsyneladende godt bruge line-height viser det sig.

--
Knud

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 21:26

> Man kan tilsyneladende godt bruge line-height viser det sig.

Jeg mente også nok der var en mulighed for det idet jeg - som
skrevet - havde prøvet det før. Men rigtig mange tak skal du have
for din hjælp!

Desværre havde det ikke den ønskede virkning. Jeg skrev et
tidligere indlæg hvor jeg spurgte efter den samme skrifttype som
Jubii benytter; Trebuchet MS.

Denne skrifttype har nogle store mellemrum mellem linierne, og så
troede jeg i min naivitet at jeg kunne gøre disse ens for *alle*
skrifttyper. Desværre definerer den jo kun for et "manuelt"
linieskift.

Mit nye spørgsmål lyder derfor:

Kan man på nogen måde bestemme liniehøjden for alle skrifttyper
ved at definere en bestemt kode???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-12-03 22:01

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev :

>Kan man på nogen måde bestemme liniehøjden for alle skrifttyper
>ved at definere en bestemt kode?

Du kan jo prøve med line-height enten på body eller de enkelte
elementer.

body {line-height: 14px}

p {line-height: 14px}
--
Knud

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 22:18

OK. Takker mange gange for din hjælp!

Har endnu ikke testet det, men det sker snarest.

Med venlig hilsen og ønsket om et godt nytår

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-12-03 20:51

[snip ændre højden på <br>]

Hvad skal du bruge det til. Det kan jo være, at der er en anden løsning?
Jeg tror nu sagtens det kan lade sig gøre enten ved line-height eller
ved at sætte margin.

/lars