Gothelff H Drachmann
Fra : Erik

Dato : 30-12-03 09:50

Hej

Er der nogen der er stødt på denne mand ??

Gothelff H Drachmann, 29, Gift, , Gaardmand, Kjøbenhavn

oplysningerne har jeg fra FT 1845, hvor han bor med familie i Gimming sogn,
Støvring Randers.

Det jeg er intereseret i er fødselsoplysninger, og oplysninger om søskende,
og selvfølgelig forældre.
Jeg kan regne ud at han er født i ca 1816, hvilket gør at jeg ikke kan fange
ham i nogen FT, før han er flyttet til Jylland.
Det er min 2tip oldefar.

mvh og godt nytår

Erik Drachmann
erik(snabelA)magnus(punktum)dk

Fra : Hans Poulsen

Dato : 30-12-03 17:52

"Erik" <erik@magnus.dk> wrote in message news:<3ff13c1d$0$29301$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg kan regne ud at han er født i ca 1816, hvilket gør at jeg ikke kan fange
> ham i nogen FT, før han er flyttet til Jylland.

Kære Erik Drachmann

Jeg tager det for givet, at du allerede har studeret
DDA - Folketællinger - Randers. Ved blot at skrive Drachmann og
Randers amt
får man adskillige Drachmann'er. Flere af dem er født i København og
er samtidige,og jeg formoder, at de er søskende. Kan du ikke ved at
følge en eller flere af disse Drachmann'er i det jyske aflure
kirkebøgerne en eller anden oplysning, som peger tilbage til det sogn
i København, hvor de er født?

Hvad med dødsfaldene? Ankomstlisterne? Lægdsrullerne?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 30-12-03 21:39

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik" <erik@magnus.dk> wrote in message

Ellers skulle du tage og spørge Marianne Germann (
marianne.germann@tiscali.dk ) Jeg ved at hun
har en del "Drachmænder" i sin slægt.

Med venlig hilsen
Martin Bjarklev

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 31-12-03 02:26

"Erik" <erik@magnus.dk> skrev i en meddelelse

> Gothelff H Drachmann, 29, Gift, , Gaardmand, Kjøbenhavn

> Det jeg er intereseret i er fødselsoplysninger, og oplysninger om
søskende,
> og selvfølgelig forældre.

Gothelff Henrich DRAKMANN [staves det i den ged]
Viet 5 aug 1836 Gimming, Randers, Denmark (IGI)
Ellen CHRISTENSDR
Men det vidste du vel

Desværre er der ikke nogen anden familiemæssig forbindelser til ham i
filen.
--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 31-12-03 10:10

On Wed, 31 Dec 2003 02:25:54 +0100, "Poul Erik Jensen"
<noreply@null.dk> wrote:

>"Erik" <erik@magnus.dk> skrev i en meddelelse
>
>Gothelff Henrich DRAKMANN [staves det i den ged]
>Viet 5 aug 1836 Gimming, Randers, Denmark (IGI)
>Ellen CHRISTENSDR
>Men det vidste du vel

Og måske kender du også den her, hvis det altså er ham:

Randers, Støvring, Albæk, 1834
Husstands/familienr. 42 Albek Bye, Albek Mølle
230, Christen Jensen Møller, 34, Gift, Møller, M,
231, Kjersten Jørgensdatter, 54, Gift, hans Kone, K,
232, Georgine Caroline Dracmann, 20, Ugift, deres Børn, K,
233, Henrik Dracmann, 18, Ugift, deres Børn, M,
234, Jens Peter Fischer, 13, Ugift, deres Børn, M,
235, Jørgen Nicolai Fischer, 12, Ugift, deres Børn, M,
236, Jens Christian Pedersen, 19, Ugift, Tjenestefolk, M,
237, Kjersten Nielsdatter, 26, Ugift, Tjenestefolk, K,
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 31-12-03 12:42

On Wed, 31 Dec 2003 10:10:26 +0100, Lars J. Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

> [...]

>236, Jens Christian Pedersen, 19, Ugift, Tjenestefolk, M,
>237, Kjersten Nielsdatter, 26, Ugift, Tjenestefolk, K,

Det kunne godt være den rigtige, da søsteren også er født i København:

Randers, Støvring, Borup, 1845
Husstands/familienr. 4, Kondrup, En gaard
597, Jens Christensen, 49, Gift, Gaardmand, M, Heri sognet
598, Georgine Drachmann, 30, Gift, Hans kone, K, Kjøbenhavn
599, Kirsten Jensdatter, 8, Ugift, Deres børn, K, Heri sognet
600, Christen Jensen, 5, Ugift, Deres børn, M, Heri sognet
601, Marie Jensdatter, 1, Ugift, Deres børn, K, Heri sognet
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org