Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Diffuser til canon 420?
Fra : John Friis Løndal

Dato : 30-12-03 17:48

Hvor kan man købe en Diffuser til canon 420? og hvilke fordele giver
den?

Fra : Peter

Dato : 30-12-03 22:01

Jeg har købt min hos Photografica i Skindergade (Kbh.).

Denne lille plasticdims giver væsentlig bedre blitzbilleder, idet du slipper
for de meget hårde skygger som man ellers ser ved blitzfotografering.

Mvh.

Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-03 22:10

On Tue, 30 Dec 2003 22:01:24 +0100, Peter wrote:

> Jeg har købt min hos Photografica i Skindergade (Kbh.).
>
> Denne lille plasticdims giver væsentlig bedre blitzbilleder, idet du slipper
> for de meget hårde skygger som man ellers ser ved blitzfotografering.

Uhm, dvs. det er en man sætter over blitzen oder was?

Fåes den evt. til Canon Ixus Digital V3 ? Synes ikke jeg kan finde den
på photograficas website...

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 22:16

> Uhm, dvs. det er en man sætter over blitzen oder was?
>
> Fåes den evt. til Canon Ixus Digital V3 ? Synes ikke jeg kan finde den
> på photograficas website...

Den sælges også under navne som bouncer (håber det er stavet rigtigt).
Der er tale om et stykke hvidt pvc plastic som ikke BURDE koste mere end
10-20 Kr.

Desværre skal de fleste forhandlere have en 1-300 Kr for dette stykke
plastic

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-12-03 22:44

On Tue, 30 Dec 2003 22:15:34 +0100, Tom wrote:

> Den sælges også under navne som bouncer (håber det er stavet rigtigt).
> Der er tale om et stykke hvidt pvc plastic som ikke BURDE koste mere end
> 10-20 Kr.

OK.

> Desværre skal de fleste forhandlere have en 1-300 Kr for dette stykke
> plastic

Ja hvis det "bare" er et stykke formstøbt plastik, så vil jeg da mene
det er horibelt.

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Peter Schrøder

Dato : 31-12-03 13:47

"Martin Johansen [6000]" skrev
> Ja hvis det "bare" er et stykke formstøbt plastik, så vil jeg da mene
> det er horibelt.

Tja. Der er for 5 øre plastic. Men der indgår X antal mandetimer med at
lave
værktøjerne til udformningen, emballage, transport af 5 stks til DK (det
er vel
ca. så mange som sælges herhjemme), En 50 siders manual til det
amerikanske
marked, som forklarer at man risikerere kvælningsdød, hvis man prøver
at sluge den, 100.000 dollars i forsikring, så man kan modstå de
erstatningskrav
fra de, som prøver alligevel, osv, osv.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-12-03 15:55

On Wed, 31 Dec 2003 13:46:57 +0100, Peter Schrøder wrote:

> [...]
> marked, som forklarer at man risikerere kvælningsdød, hvis man prøver
> at sluge den, 100.000 dollars i forsikring, så man kan modstå de

LOL ja noget i den stil

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Jan F.

Dato : 31-12-03 03:50

> [...]
> 10-20 Kr.
>
> Desværre skal de fleste forhandlere have en 1-300 Kr for dette stykke

Det er meget nemt at bygge en selv, jeg har konstrueret 4 forskellige typer.
Brug en gammel dunk f.eks. en hvor der har sprinklervædske i, klip den i
stykker med en god køkkensaks og brug din fantasi når du kreerer din
bouncer.

Jan F.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-12-03 11:43

On Wed, 31 Dec 2003 03:50:22 +0100, Jan F. wrote:

> [...]
> Brug en gammel dunk f.eks. en hvor der har sprinklervædske i, klip den i
> stykker med en god køkkensaks og brug din fantasi når du kreerer din

Hehe, jeg tænkte på nøjagtig det samme selv

--
Martin Johansen [6000]

Fra : Morten Bested

Dato : 30-12-03 22:16