Leyna vaccination
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-12-03 17:50

Hej Leyna

Jeg kan heller ikke finde ud at det "futteri" så jeg starter
forfra

Det med vaccinering er meget et "trosspørgsmål" som
lige nu bliver debatteret også blandt opdrættere, men det
er klart at dine katte som ude-inde katte er mere "udsatte"
end mine indekatte. Jeg har haft nogle links til forskellige
artikler omkring vaccinering / overvaccinering, men på
grund af en ny-formatteret harddisk har jeg dem ikke lige
ved hånden, jeg vil se om jeg kan støve dem op til dig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 19:18

On Tue, 30 Dec 2003 17:49:56 +0100, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som2@mail.dk> wrote:

>Hej Leyna
>
>Jeg kan heller ikke finde ud at det "futteri" så jeg starter
>forfra

Hehe... Efter en del år på usenet burde jeg kunne, men jeg aner ikke
hvordan! *G*

>Det med vaccinering er meget et "trosspørgsmål" som
>lige nu bliver debatteret også blandt opdrættere, men det
>er klart at dine katte som ude-inde katte er mere "udsatte"
>end mine indekatte.

Okay, så prøver jeg da en gang mere... Ville du vaccinere hvert år
hvis dine katte rendte både ude og inde?
Mine er nu mest inde for tiden, men de går udenfor for at besørge og i
morges lå der da også en lille "gave" til os i baggangen, men jeg er
kommet lidt i tvivl, og jeg ønsker faktisk ikke at overvaccinere.
Hvad mener I andre?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : dpl

Dato : 30-12-03 20:23

Hejsa!
Jeg har samme filosofi som Marianne tror jeg. Killinger får 1.+ 2.
vaccination, samt mindst efter 1 og 2 år. De lidt ældre katte får så
hvert andet år. En enkelt af vores katte løber dog meget ude, og har en
tendens til at komme i klammeri. Ham vaccinerer jeg årligt.

Tror ikke jeg helt vil holde op med at vaccinere dem når de bliver
ældre, specielt ikke når en eller flere af dem kommer udenfor. Og vi har
jo også en del udskiftning, eller skal vi kalde det "tilvækst"? *grin*

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 02:45

On Tue, 30 Dec 2003 20:22:59 +0100, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

>Tror ikke jeg helt vil holde op med at vaccinere dem når de bliver
>ældre, specielt ikke når en eller flere af dem kommer udenfor. Og vi har
>jo også en del udskiftning, eller skal vi kalde det "tilvækst"? *grin*

Jeg vil heller ikke holde op med at vaccinere, men måske sætte det ned
til kun at være hvert andet år. Mine katte ser ikke ud til nogensinde
at ha' været i klammeri med nogen... Udover at de jagede en stor fed
hankat på porten engang, men det er snart længe siden. Her er vist
ikke mange katte i nabolaget.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : maz

Dato : 31-12-03 15:06

Marianne Hellemose wrote:
> Det med vaccinering er meget et "trosspørgsmål" som
> lige nu bliver debatteret også blandt opdrættere, men det
> er klart at dine katte som ude-inde katte er mere "udsatte"
> end mine indekatte.
Det er også som jeg har forstået det - primært et holdningsspørgsmål.

Jeg har haft nogle links til forskellige
> artikler omkring vaccinering / overvaccinering,
Står der noget om, at det er videnskabeligt bevist, at årlig vacc. skulle
medføre overvacc./resistens?
De katte, jeg har haft er altid blevet årligt vaccineret, og det fortsætter
jeg med - uanset om de er inde-eller udekatte, medmindre der dukker
videnskabelig dok. op på andet. Jeg tager ingen chancer hvad det angår....

/Maria

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-12-03 15:25

Jeg har fundet nogle af de links der omhandler vacc/over-
vaccination.

http://www.thensome.com/vaccinations.htm

http://thehealthyplanet.com/Floodof.htm

http://sunfoxsomalis.homestead.com/Vaccinations.html

http://www.avma.org/vafstf/treatcoutomacy.asp

det er kun en brøkdel af dem, så jeg er rimelig sikker
på at en søgning vil give mange hits.

Fra : maz

Dato : 31-12-03 16:05

Marianne Hellemose wrote:
> Jeg har fundet nogle af de links der omhandler vacc/over-
> vaccination.
Tak, jeg kigger på det senere.
Godt nytår /Maria :)