Toppakning sierra DOCH
Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 30-12-03 17:37

Snøft hulk buhu!!!!!!!!
Min toppakning er vist gået sig en tur, jeg håber bare ikke at det er mit
topstykke. Det larmer i varmeapperatet og der er overtryk i kølesystemet
(mere end normalt) samt at den bruger vand. Hvad jeg ikke forstår er bare at
det er en ståltoppakning fra ford der sidder i hvordan kan den gå, elelr er
det min top der er revnet.

Jeg har lige haft en vandpumpe der er stået af og derfor havde den midstet
alt vandet natten over(gennem afløbs hullet i pumpen) og jeg undrede mig i
søndags over at der ingen varme var i bilen.

Er der nogen som har et inout omkring om det bare er pakningen der er gået
eller jeg skal ud og hente en ny top.

--
M.v.h

Bjørn ingebrigtsen
b_ingebrigtsen@mail.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:48

> [...]
> søndags over at der ingen varme var i bilen.
>
> Er der nogen som har et inout omkring om det bare er pakningen der er gået

Om det er pakningen eller topstykket der er revnet er totalt umuligt at sige
uden at adskille motoren. Det mest nærliggende er nok toppakningen.
Men så stor en operation er det heller ikke at skifte pakningen.
At den ryger er som oftest overophedning, så du har vel tæsket den for meget
på motorvejen?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 30-12-03 17:57

> [...]
> Men så stor en operation er det heller ikke at skifte pakningen.
> At den ryger er som oftest overophedning, så du har vel tæsket den for

ALDRIG det kunne jeg slet ikke finde på )))

Men jeg tror nu mere at det er pg.a at den som sagt midstede en stor del
vand uden at jeg opdagede det, søndag morgen var der ingen varme i kabinen
og jeg fyldte en del vand på, hvorefeter jeg kunen se at det pisede ud af
drænhullet på vandpumpen.

Det aager vel ca en 6-9 timer at lave jeg kan jo ligeså godt slibeventiler
nu når jeg har det skildt ad.

Jeg trode faktisk ikke at en stålpakning kunne ryge jeg har aldrig oplevete
dte før.

--
M.v.h

Bjørn ingebrigtsen
b_ingebrigtsen@mail.dk

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 18:00

"Bjørn ingebrigtsen" skrev

> Jeg har lige haft en vandpumpe der er stået af og derfor havde den midstet
> alt vandet natten over

Du skriver ikke noget om at motoren blev for varm, men det er nok det der er
sket.
Der er ingen særlig grund til at tro at toppet har taget skade, den er bare
blevet
skæv, og skal planslibes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjørn ingebrigtsen

Dato : 30-12-03 18:59

> [...]
er
> sket.
> Der er ingen særlig grund til at tro at toppet har taget skade, den er

Jeg går ud fra at den er blevet varm, jeg nåde godt nok ikek at køre så
langt før jeg undrede mig over at der ingen varme var, spørgsmålet er så om
det er nødvendigt at planslibe, for den pakning jeg har fået er desværre
ikke en stålpakning men en "normal" jeg kunne desværre ikke få den anden
nogen steder idag og jeg skal bruge den bil i morgen aften. kan man ikke
forstilel sig at en normalpakning har nemmere ved at slutte tæt alt efter
hvor skæv toppen er blevet.

Fra : alexbo

Dato : 30-12-03 19:20

"Bjørn ingebrigtsen" skrev

> kan man ikke forstilel sig at en normalpakning har nemmere ved at slutte
tæt alt efter
> hvor skæv toppen er blevet.

Nej, toppakningen bliver utæt, fordi toppen slår sig i varmen, det kan du
ikke spænde væk.
Der jo altid en chance, men prøv at lægge noget helt lige ovenpå, en
stålvinkel, kanten af et waterpas, bagsiden af en sav, eller lign.
Du må ikke kunne se luft under.

mvh
Alex Christensen

Fra : Robert Larsen

Dato : 30-12-03 21:14

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det er en ståltoppakning fra ford der sidder i hvordan kan den gå, elelr

Ved ikke om det er mig der har været uheldig, men de 2 stk. Sierra 2.0i DOHC
jeg havde, de var begge revnet i toppen.
Såååååå...... Uden at være skrå sikker over at det kunne være den, håber jeg
at det er toppakningen der er gået.
Men er dog bange for at det er topstykket.

Dog skal skidtet skilles af, før man kan se det.:)

Held og lykke med det.

Godt nytår

Mvh
Robert

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 23:11

"Bjørn ingebrigtsen" <b_ingebrigtsen_noapam_@mail.dk> skrev :

>Snøft hulk buhu!!!!!!!!

Vi kan vist lave en konkurrence ;( - fruentimmeret har lige ringet
og sagt at der ikke er megen varme i DOCH'en - og hun skal fylde vand
på ..... arghhhhhh kun 386.000 og så svigter toppakningen

billigt lort - det er !

Skal vi lade folk gætte ?

toppakning og en stak ventilløftere ~ 3 timer ?