Bilforsikring på BMW 318 Is Coupe
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 12:17

Hej

Jeg går og kigger efter ny bil, og er faldet for en BMW 318 iS Coupe fra
1994. Det er en ret lækker bil, men problemet er ikke at betale den, men at
betale forsikringen!

Hvilke selvskaber tilbyder forsikring til "normal" pris på BMW, eller hvem
er billigst?

Jeg har selv prøvet ved 2 selvskaber:
Topdanmark 28.000 med kasko
GF 9300 med kasko

Jeg er 24, og har kørt skadefrit i 4 år.

Mvh
Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 12:22

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev :

>Hvilke selvskaber tilbyder forsikring til "normal" pris på BMW, eller hvem
>er billigst?

Der gælder nok stadig devicen : at ringe rundt og forhøre sig ;)

>Jeg har selv prøvet ved 2 selvskaber:
>Topdanmark 28.000 med kasko
>GF 9300 med kasko

med 24 år, og 4 skadefri år, lyder GF da spiseligt

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 12:31

Hej

> Der gælder nok stadig devicen : at ringe rundt og forhøre sig ;)

Ja det er nok rigtigt.

Prøvede lige ved Alka, og der skulle man være 27. Hos Vestjyllands
forsikring var han
nærmest faldet ned af stolen da jeg sagde BMW, så han ville heller ikke
forsikre den :(

> med 24 år, og 4 skadefri år, lyder GF da spiseligt

Ja GF har bedste pris, men syntes stadig den er høj...:|

Hov har forresten kørt 5 år skadefrit.

Venligst
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 13:09

> Prøvede lige ved Alka, og der skulle man være 27. Hos Vestjyllands
> forsikring var han
> nærmest faldet ned af stolen da jeg sagde BMW, så han ville heller ikke
> forsikre den :(

Hvis det kun er den lovpligtige ansvarsforsikring så kan han ikke nægte at
forsikre den, men han kan sætte prisen så det ikke er attraktivt at tegne
forsikringen hos ham.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : No1

Dato : 31-12-03 13:28

Tom wrote:

> Hvis det kun er den lovpligtige ansvarsforsikring så kan han ikke nægte at
> forsikre den, men han kan sætte prisen så det ikke er attraktivt at tegne
> forsikringen hos ham.

Kan man virkelig tvinge forsikringsselskaber til at forsikre biler? Det
er da latterligt. Hvis man bare kan sætte prisen på et par trillioner,
så er den alligevel ubrugelig.

Fra : Peter G C

Dato : 31-12-03 13:48

"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kan man virkelig tvinge forsikringsselskaber til at forsikre biler?

Ja, det hænger jo logisk sammen med, at vi som bilister er tvunget til at
ansvarsforsikre vore biler .....

> Det
> er da latterligt.

Ikke hvis man tænker det igennem....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-12-03 12:32

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Der gælder nok stadig devicen : at ringe rundt og forhøre sig ;)

> med 24 år, og 4 skadefri år, lyder GF da spiseligt
> --

Det bliver vel også billigere når du passere de 25...

Venligst

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 12:38

> Det bliver vel også billigere når du passere de 25...

Hrmm desværre ikke hos GF, der er det samme pris, selvom jeg angiver alder
til 25 og 6 års skadefrit :(

Skal lige have fat i min kammerat som har samme bil. Han påstår han kun
giver 5500 som 23 årig.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 12:53

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff16285$0$27398$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hvem

> Det bliver vel også billigere når du passere de 25...

Jeg synes umiddelbart at GF's lyder billigt, næsten for billigt for sidst
jeg tjekkede prisen ved GF var der dobbelt op på speciel biler og det vil
jeg da umiddelbart synes at en 318 IS coupe er.

Jeg husker tydeligt min første bil kasko var på en Citroën AX GT i 1990 den
kostede næsten 6000,- for en bil til knap en tredie del af hvad en 318 IS
kostede.

Men prøv privatsikring, hvis du har den rigtige bank. Jeg giver i 2004
5.400,- for en Bora V5, men har selvfølgelig også 16 års skadefri kørsel på
bagen.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-12-03 14:17

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Men prøv privatsikring, hvis du har den rigtige bank. Jeg giver i 2004
> 5.400,- for en Bora V5, men har selvfølgelig også 16 års skadefri kørsel

> bagen.

Men hvis der sker en skade er fanden løs med privatsikring..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 16:51

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff17ac8$0$69918$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> på
>
> Men hvis der sker en skade er fanden løs med privatsikring..

Det lyder da grimt. Fortæl noget mere, er det værre end GF ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-01-04 14:54

> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:3ff17ac8$0$69918$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det lyder da grimt. Fortæl noget mere, er det værre end GF ?

For det første var der en frygtelig slåskamp med at få den fulde sum på
bilen (totalskade) - taksator ville give 20k mindre end bilen var værd.
Efter at have brugt alverdens skældsord og godt en måneds skriven frem og
tilbage endte det op med at han eftergav de 20k.
Så fik forsikringen ellers set sig gal på sagen og det trak ud - det er nu
godt 10måneder siden og der er stadigt ikke udbetalt en eneste krone.

Jeg skal ihvertfald aldrig nogensinde har en forsikring ved Privatsikring
hvis der er sådan en bøwl med at få udbetalt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-01-04 14:58

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> værd. Efter at have brugt alverdens skældsord og godt en måneds
> skriven frem og tilbage endte det op med at han eftergav de 20k.

Er det Taksatorringen de bruger ?

> Så fik forsikringen ellers set sig gal på sagen og det trak ud - det
> er nu godt 10måneder siden og der er stadigt ikke udbetalt en eneste
> krone.

Hvilket argument bruger de for ikke at udbetale erstatningen ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-04 15:58

> Hvilket argument bruger de for ikke at udbetale erstatningen ?

de har vel ikke råd til det ?

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 12:22

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3ff577e7$0$69960$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Så fik forsikringen ellers set sig gal på sagen og det trak ud - det er nu
> godt 10måneder siden og der er stadigt ikke udbetalt en eneste krone.

Sådan nogle histore kan man vist fortælle om de fleste forsikringsselskaber.

Hvad er det for en bil ?
Hvad er årsagen til at de har vurderet den 20K lavere, er det noget med
udstyr ?
Det er jo ofte fordi man har hængt en masse udstyr på bilen, som man så ikke
kan blive enig om hvad skal koste, at man bliver uenig med sit
forsikringselskab. Normalt er de jo gode til at vurdere, og en standard bil
skulle jo være lige ud af landevejen.

I min forsikring står der også en pasus om hvor meget ekstra de dækker, så
hvis bilen bliver totaltskadet eller stjålet er jeg forberedt på at jeg får
et slag.
Sådan er det jo hvis man vil have billig forsikring er der enten begrænsning
i dækning stereo, navigation og aluer. Samt evt. en halvstor selvrisiko.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Rasmus

Dato : 30-12-03 13:18

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> wrote in message

> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hvem

> Det bliver vel også billigere når du passere de 25...

Det er vist en skrøne....

mvh
Rasmus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-12-03 14:18

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg går og kigger efter ny bil, og er faldet for en BMW 318 iS Coupe fra
> 1994. Det er en ret lækker bil, men problemet er ikke at betale den, men

Jeg har lige flyttet Pug'en til tryg - de var til at handle med og kom ned i
et fornuftigt nivau set i forhold til hvad andre forsikringer skal have..

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 16:23

Hejsa

Tak for jeres besvarelser. Der er nok ikke andet for at betale, eller finde
noget der ikke
står B M W på :|

Det er ellers en lækker øse sådan en Coupe. Jeg har også en Alfa 156 2.0 TS
i tankerne, men
koster ligeså meget som bimmeren...

Hvis I skulle vælge mellem BMW 318 iS Coupe eller en Alfa 156 2.0, hvad
ville I så vælge?
Man for jo klart en nyere bil, hvis man vælger Alfa. Alfa'en har et specielt
design, og en lækker motor
efter hvad jeg har hørt?

Jeg kender 2 som har BMW 318 iS coupe, og de påstår begge at det er kram, og
næsten aldrig holder
stille...

Venligst
Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 16:47

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev :

>Hvis I skulle vælge mellem BMW 318 iS Coupe eller en Alfa 156 2.0, hvad
>ville I så vælge?

Alfa'en - 318' føles som noget man tager på ;)

(Alfa'en har bare et problem - man vil ha' mer)

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 18:10

Hej

> Alfa'en - 318' føles som noget man tager på ;)

Hvad mener du med det? Er det fordi BMW'en kun har 140hk, eller hvad mener
du?

/Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-12-03 18:51

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk> skrev :

>Hvad mener du med det? Er det fordi BMW'en kun har 140hk, eller hvad mener
>du?

Nøjagtigt det jeg skriver - 318iS føles som en bil man tager på

Den virker utroligt lille - om det så er pga interiør etc. skal jeg
ikke sådan lige kunne afgøre, men den jeg var med ude i, følte jeg
sgu' for trang

Nåehh ja, og så er den lidt for brystsvag til at kunne leve op til at
være en såkaldt sportscoupe - der havde jeg ærligttalt forventet noget
mere ork.

Skruet godt sammen - ja, men hvad hjælper det hvis man får klavs af
den

Alfa'en virker også trang, men ikke i samme grad

(det er så mine oplevelser - og skal nok ses lidt i lyset af at jeg er
vant til at køre i rummelige biler)

Fra : Mogens...

Dato : 30-12-03 16:48

On Tue, 30 Dec 2003 16:22:37 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk>
wrote:

> [...]
>design, og en lækker motor efter hvad jeg har hørt?
>Jeg kender 2 som har BMW 318 iS coupe, og de påstår begge at det er kram, og

DU skal nok vælge BMW'en...
(folk, der kører Alfa, vil ikke/aldrig havne i den nævnte
problemstilling, IMO)

/Mogens
Bl.a. en '95 Alfa ROmeo 164 Q4

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 18:06

> DU skal nok vælge BMW'en...
> (folk, der kører Alfa, vil ikke/aldrig havne i den nævnte
> problemstilling, IMO)

Hørte også lige at reservedele til en Alfa koster meget, for eks.
bremseskiver til 2000 kr.

Så jo det er nok BMW, hvis ellers jeg kan finde en god pris på forsikringen.

/Hans

Fra : Mogens...

Dato : 30-12-03 18:51

On Tue, 30 Dec 2003 18:06:19 +0100, "Hans Mouridsen" <hom@FJERNpc.dk>
wrote:

>Hørte også lige at reservedele til en Alfa koster meget, for eks.
>bremseskiver til 2000 kr.

Næh, det gør de såmaænd ikke. Som med så mange andre biler, er
mulighederne talrige: Hos www.car-centre.dk får man rabat, når man er
medlem af www.alfaklub.dk, ligesom www.alfatec.dk er et godt sted at
handle.

Lige ifm. bremser købte Lars V et komplet sæt Brembo bremser og
klodser for under 4.000 kr - det kan du sgu ikke gøre det til med dén
BMW, du viser!!!

>Så jo det er nok BMW, hvis ellers jeg kan finde en god pris på forsikringen.

Jeg ville aldrig vælge den bovlamme 316/318 - aldrig.

/Mogens

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-12-03 19:04

> Jeg ville aldrig vælge den bovlamme 316/318 - aldrig.

318iS har 140hk, hvilket er tilstrækkeligt til mig...:)

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-03 17:07

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> BMW, du viser!!!

> Jeg ville aldrig vælge den bovlamme 316/318 - aldrig.

316 - træd i dag accellerer i morgen
318 - lidt det samme, temmelig bovlam.
318iS en rigtig dejlig sporty motor som har nok til de fleste, betydeligt
bedre motor end datidens 320.
(lige med undtagelse af lyden...... Og dog)
Eller find en 325, den vil fremad.

En af mine kollegaer, stod med lige nøjagtigt samme valg og jeg var med ude
at testkøre.
En brugt 318iS Coupe eller en ny Alfa 156 2.0TS.
Det var et svært valg (jeg var dog ikke i tvivl), manden havde ikke så meget
fortstand på biler så han tog Alfa'en.
.........fordi den var ny.
Og så fik han problemer......skiftede så til BMW 320D......så blev han
skilt, og nu kører han Alfa 156 igen.

Og det med kabinen som Jan skrev om, det er jo en smagssag, nogle kan godt
lide en intim kabine med det hele tæt på, dem hører jeg til.

Jeg har selv været tæt på flere gange, men har desværre også hang til nye
biler, og min økonomi rækker ikke helt til en ny BMW med det udstyr/motor
jeg gerne vil have.

Tag BMW'en.

Godt nytår.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens...

Dato : 31-12-03 17:12

On Wed, 31 Dec 2003 17:07:03 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>318iS en rigtig dejlig sporty motor som har nok til de fleste, betydeligt
>bedre motor end datidens 320. (lige med undtagelse af lyden...... Og dog)

Jeg er udemærket klar over, at det er en iS - det rokker ikke min
opfattelse.

>Eller find en 325, den vil fremad.

Så er vi nemlig dér, hvor jeg ville være. Glem ikke at jo ældre bil,
jo nemmere er det at få den med den store motor (det kloge valg).

>En brugt 318iS Coupe eller en ny Alfa 156 2.0TS.

Kan da umuligt være seriøst...

>manden havde ikke så meget fortstand på biler så han tog Alfa'en.

DU snakker, som DU har forstand :)

>Jeg har selv været tæt på flere gange, men har desværre også hang til nye
>biler, og min økonomi rækker ikke helt til en ny BMW med det udstyr/motor
>jeg gerne vil have. Tag BMW'en.

Foreslog jeg også, men ud fra en noget anden argumentation!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-04 12:37

> Jeg er udemærket klar over, at det er en iS - det rokker ikke min
> opfattelse.

Forstår jeg ikke helt, den er fuldt på højde med Alfa motoren, yderst
omdrejningsvillig.
Men mangler da godt nok lige de 0,2 liter slagvolumen og 10-15 Hk.

> Kan da umuligt være seriøst...

Jo da, BMW var virkelig flot og velholdt.

> DU snakker, som DU har forstand :)

Og du klipper som en journalist :) jeg skrev jo fordi den var ny (det synes
jeg ikke selv var det bedste argument), nok noget med garanti, og den fik
han brug for.

For efterfølgende fik han også massive problemer med airbag - og anden
elektronik.
Det var lige da det blev smart for sælgertyperne (som ofte ikke har forstand
på biler) at køre 156,
på et tidspunkt var der fem af mine kollegaer der kørte 156, og det havde
alle el problemer i større el mindre omfang.
En fik skiftet motor (2,0).
Derfor er min tillid til alfa'en ikke helt i top, jeg har dog ikke anden
baggrund end mine kollegaers erfaringer.
Trods deres problemer, var de sjovt nok meget glade for Alfa'erne, og ærligt
talt en 156 kører også rigtigt godt.

> Foreslog jeg også, men ud fra en noget anden argumentation!

Der er jo mange synspunkter og meninger :)

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk