MS Windows
briani 27239
Kan ikke logge på Win 2000 pro maskine
Fra : Carsten

Dato : 30-12-03 17:19

Hmmmm har vist dummet mig gevaldigt.

Konens PC fra arbejde har hun fået vi fået hjem Win2000 pro. Ville forberede
at vi får ADSL lige efter nytår så et lille net skulle oprettes med de 2
PC'er vi har. Den anden (denne kører Win98).

På Win2000 pro gjorde jeg:

Gik ind under System, Network Identification, Properties.

Computeren
- havde et navn <gammelt navn> (det ændrede jeg til <nyt navn>) og
- var Member of Domain <arbejdsplads.dk> (det ændrede jeg til Workgroup
<voresworkgroup>)

Da jeg accepterede dette svarede den at vi blev disconnected fra domainet,
men "noget" ikke var opdateret i serveren.(fik ikke fat i hvad, men ideen er
vel at serveren ikke er tilstede og derfor ikke kan få at vide at der er
lavet ændringer). Allerede hér var jeg ikke helt glad ved situationen...

Blev bedt om at genstarte, og
Herefter når man forsøger at starte PC'en bliver man stadig bedt om at logge
på, men nu virker bruger-id + password ikke, så vi kan ikke længere komme i
kontakt med PC'en.

Hvordan kommer vi igen i kontakt med den ?

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 30-12-03 19:33

"Carsten" <2nielsen@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
komme i
> kontakt med PC'en.
>
> Hvordan kommer vi igen i kontakt med den ?

Password og brugernavn virker ikke længere fordi domænet ikke er
tilgængeligt (Det havde du vel gættet . Hvis ikke i kan huske
administratorpassworded på maskinen (jeg går ud fra at det er den), kan
den nulstilles - også selvom microsoft siger noget andet.

Der kan downloades et utility her:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Vær opmærksom på at læse ALT på denne side før du går i gang - og hvis
du har lidt linux-erfaring eller kender en der har, så er det også
nemmere at finde rundt i værktøjet.

Under alle omstændigheder: Jeg ville foretrække at reinstallere
maskinen, hvis jeg var jer. Jeg forstår ikke lige hvorfor IT-afdelingen
på arbejdet ikke har gjort det.

Morten

Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-12-03 00:33

"Carsten" <2nielsen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontakt med PC'en.
>
> Hvordan kommer vi igen i kontakt med den ?

Hej Carsten
Du kan kun logge på som lokal administartor. Hvis du ikke har det password
så vil jeg anbefale dig at tage maskinen med i firmaet og få it afdelingen
til fixe problemet.
Det kan ikke anbefales at forsøge med div. tools, da det kan gå galt og
dermed kræver en reetablering af maskinen.

M.v.h
Mogens