Microsoft Outlook som standard mailprogram
Fra : Mads H. N. Jensen

Dato : 30-12-03 15:49

Hejsa

Hvordan vælger jeg Microsoft Outlook som standard e-mailprogram.

Jeg kører MSOffice2000 prof, på WinXP (HomeEdition tror jeg nok)

Med venlig hilsen

Madsharley

Fra : pre

Dato : 30-12-03 16:04

Det væsentligste er Internet indstillinger, enten i IE/Indstillinger Fanen
Programmer eller Konttol Panel, som har de samme funktioner.
Outlook associerer sig sædvanligvis med den installerede NewsReader der som
regel også har en e-mail funktion. Begge programmer har en indstilling der
skal svare til IE. Derfor kan debegge sende mails mens kun ét (som standard
er modtager.
pre

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-12-03 10:06

pre wrote in news:3ff19409$0$95006$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> funktion. Begge programmer har en indstilling der skal svare
> til IE. Derfor kan debegge sende mails mens kun ét (som

Jeg har lige læst ovenstående et par gange. Tror selv jeg ville blive
forvirret over det.

Du har ret i at man sætter default E-mail program i Start -->
Indstillinger --> Kontrol panel --> Internet indstillinger

Og det er så det.

Men hvad betyder alt det andet du skriver?

Jeg forstår det som om du siger at kun det ene af 2 (OE / Outlook)
kan modtage mails alt efter hvad man har sat det til i Internet
indstillinger? Forvirret?

Alle E-mail programmer kan sende og hente mails uanset hvad man har
sat inde i Internet Indstillinger. Men forskellen ligger I, hvad der
sker når du i din browser trykker på et mailto: link. Det program du
har valgt i Internet Indstillinger vil være det program der åbner da.

Der er selvfølgelig også andre hændelser hvor default mailprogram
bliver brugt. F.eks. i Windows' (shell) sendto->mailmodtager
funktion, og i Internet Explorers send "webside til" osv.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Mads H. N. Jensen

Dato : 01-01-04 22:52

Jeg takker...