Skrifttype som på Jubii.dk??
Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 09:36

Hej alle.

Jeg håber ikke at jeg placerer dette indlæg forkert, men jeg har
alligevel min tvivl...

Nå, nu til sagen: Er der nogen der ved hvilken skrifttype
jubii.dk benytter? Altså hvad den hedder? Og er det en skrifttype
man kan/bør benytte mht. brugervenlighed (om alle kan se den)??

Mange tak for alle svar.

Med venlig hilsen - og godt nytår!
Jesper Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-12-03 10:39

Jesper Holm mumbled his insignificant opinion in:
bsrdck$e1k$1@sunsite.dk

> [...]
> alligevel min tvivl...
>
> Nå, nu til sagen: Er der nogen der ved hvilken skrifttype
> jubii.dk benytter? Altså hvad den hedder?

Se i CSS filen, det er MS trebuchet

>Og er det en skrifttype
> man kan/bør benytte mht. brugervenlighed (om alle kan se den)??

På nyere windowsmaskiner er det vist ikke et problem, men du bør angive
alternative fonte. Ved det ikke præcist, men ordet "MS" gør at jeg godt kan
tvivler på den findes på andre platforme.

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-12-03 13:08

In dk.edb.internet.webdesign.html, Sune Storgaard <speg-fjern@mail.dk> wrote:

> P? nyere windowsmaskiner er det vist ikke et problem, men du b?r angive
> alternative fonte. Ved det ikke pr?cist, men ordet "MS" g?r at jeg godt kan
> tvivler p? den findes p? andre platforme.

MS Trebuchet installeres på Mac sammen med enten IE eller MS Office-pakken. På
Linux er der vist nok en FreeType font der ligner Trebuchet, og muligvis
bliver erstattet med denne, men jeg er ikke sikker.

BOFH-excuse: The co-locator cannot verify the frame-relay
gateway to the ISDN server.

Fra : Atte André Jensen

Dato : 31-12-03 13:13

Jonas Voss wrote:
> På
> Linux er der vist nok en FreeType font der ligner Trebuchet, og muligvis
> bliver erstattet med denne, men jeg er ikke sikker.

Man kan sagtens bruge m$ fonte under linux. Under debian (som jeg kører)
ligger de i pakken msttcorefonts, dvs man skriver "apt-get install
msttcorefonts" i en terminal og så er de installeret...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 19:09

> Se i CSS filen, det er MS trebuchet

Jeg prøvede også ved at kigge i kildekoden men den sti jeg fandt kunne den
ikke vise/finde...?! Fik da også den samme idé?!

Ved det ikke præcist, men ordet "MS" gør at jeg godt kan
> tvivle på den findes på andre platforme.

He he - det ville ligne dem, ville det

Tak for din hjælp og godt nytår!

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-12-03 19:11

Beklager fejlplaceringen...

Mystisk, jeg er 100% sikker på, at jeg svarede på det andet indlæg...?!
Derfor havde jeg medtaget citater derfra - de er ikke sat ind...

Hm, det spøger vist

Tak for hjælpen til jer begge!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-03 00:29

Jesper Holm skrev:

> Jeg prøvede også ved at kigge i kildekoden men den sti jeg
> fandt kunne den ikke vise/finde...?!

Jeg kan anbefale Mozillas DOM Inspector. Åbn siden, åbn DOM
Inspector, klik på "inspect node", klik på noget tekst med den font
du vil finde navnet på og vælg "computed style".
--
Jens Gyldenkærne Clausen