Oprette hyperlink til databaseopslags resu~
Fra : René

Dato : 30-12-03 12:03

Hej!

Jeg er begyndt at anvende Access på mit Frontpage-web, hvor jeg anvender
Frontpages indbyggede databaseresultater. Problemet jeg har i denne
forbindelse er, at jeg ikke kan få e-mail adresser og links til at være
klikbare. Den præsenterer udelukkende den tekst som står i databasen.

Se evt. hjemmesiden http://soldater.dk/organisation.asp.

Hvordan løser jeg dette problem? Er det noget jeg skal ændre i databasen
eller skal jeg ændre i HTML koden?

Håber på et godt svar...

Mvh
René
rbb@adslhome.dk

Fra : Mette

Dato : 30-12-03 20:04

Hej René

> Hvordan løser jeg dette problem? Er det noget jeg skal ændre i databasen
> eller skal jeg ændre i HTML koden?

jeg tror du kan bruge denne funktion

Function InsertHyperlinks(inText)
Dim objRegExp, strBuf
Dim objMatches, objMatch
Dim Value, ReplaceValue, iStart, iEnd

strBuf = ""
iStart = 1
iEnd = 1
Set objRegExp = New RegExp

objRegExp.Pattern = "\b(www|http|\S+@)\S+\b" ' Match URLs and emails
objRegExp.IgnoreCase = True ' Set case insensitivity.
objRegExp.Global = True ' Set global applicability.
Set objMatches = objRegExp.Execute(inText)
For Each objMatch in objMatches
iEnd = objMatch.FirstIndex
strBuf = strBuf & Mid(inText, iStart, iEnd-iStart+1)
If InStr(1, objMatch.Value, "@") Then
strBuf = strBuf & GetHref(objMatch.Value, "EMAIL", "_BLANK")
Else
strBuf = strBuf & GetHref(objMatch.Value, "WEB", "_BLANK")
End If
iStart = iEnd+objMatch.Length+1
Next
strBuf = strBuf & Mid(inText, iStart)
InsertHyperlinks = strBuf
End Function

Function GetHref(url, urlType, Target)
Dim strBuf

strBuf = "<a href="""
If UCase(urlType) = "WEB" Then
If LCase(Left(url, 3)) = "www" Then
strBuf = "<a href=""http://" & url & """ Target=""_blank""
class="""">" & url & "</a>"
Else
strBuf = "<a href=""" & url & """ Target=""_blank"" class="""">" & url
& "</a>"
End If
ElseIf UCase(urlType) = "EMAIL" Then
strBuf = "<a href=""mailto:" & url & """ Target=""" & _
Target & """ class=""link"">" & url & "</a>"
End If

GetHref = strBuf

End Function

Fra : René

Dato : 30-12-03 20:46

Hej Mette!

Jeg har brug for lidt mere detaljeret hjælp.

Hvor indsætter jeg nedenstående funktion? Da det er Frontpage der genererer
koderne, bliver indsatte ændringer automatisk slettet når jeg ændrer i FPs
kodning...

Tak for hjælpen...

Bedste nytårshilsner
René

Fra : Mette

Dato : 31-12-03 08:43

> [...]
genererer
> koderne, bliver indsatte ændringer automatisk slettet når jeg ændrer i FPs

Hej René

nu ved jeg ikke, hvor meget du kender til ASP, men det kald du gør til din
DB henter du linken ud (læg evt koden her i NG) ser f.eks. sådan ud

Response.Write "Hjemmeside:" & rs("link")

nu skriver du bare sådan Response.Write "Hjemmeside:" &
InsertHyperlinks(rs("link"))

Godt Nytår

Fra : René

Dato : 31-12-03 14:06

Hej Mette!
Har ved hjælp af nedenstående fået rettet således at jeg har fået
hjemmesidehyperlink til at fungere ved at rette i b-makelink="TRUE" i
web-botten.

Mangler nu blot at få e-mail delen til at virke også. Men her giver FP ikke
lov til at indsætte "mailto:" i komponenten. Har du (også) en løsning på
dette?

Du kan hente koden på http://soldater.dk/webbot.zip

På forhånd tak for hjælpen og med ønsket om et godt nytår = ; o ))

Fra : Mette

Dato : 01-01-04 11:01

Hej

prøv at spørge i denne NG dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Mvh

M ;o}

Fra : René

Dato : 01-01-04 20:55

Hej igen!

Har løst problemet ved manuelt at kopiere '
<%=FP_FieldVal(fp_rs,"Privat_Email")%> ' fra HTML fanen og indsætte denne
som en mailto: hyperlink på mit e-mail felt fra databaseopslaget.

Tak for hjælpen, da det var dit tidligere indlæg der fik mig på sporet...

Hav et rigtigt godt nytår!