MS Windows
briani 27239
Hvorfor aktiver Windows
Fra : Kai LJ. Rasmussen

Dato : 30-12-03 00:34

Hvorfor skal jeg aktive Windows ?

De skriver det for at undgå pirat kopier .... men hvad fande laver de i
grunden hvis jeg gør det og forhindre det mig i at _FLYTTE_ min XP til en
anden maskine når ejg køber en ny ?

Altså nu har jeg købt den og hakke min kode ind så må det sku da være nok
..... er der nogle der kan forklare hvad der forgår .... jeg er ikke helt
tryk !
Jeg skriver sku da heller ikke til LEGO når min søn har købt noget nyt lego
!

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 30-12-03 01:02

"Kai LJ. Rasmussen" <not@abou.dk> wrote in message
> Hvorfor skal jeg aktive Windows ?

Fordi du ellers ikke kan logge ind efter [indsæt tidsrum afhængig af
Windows version her]

> De skriver det for at undgå pirat kopier .... men hvad fande laver de
> grunden hvis jeg gør det og forhindre det mig i at _FLYTTE_ min XP til
en
> anden maskine når ejg køber en ny ?

Nej. Du kan godt flytte den, men så skal den aktiveres igen. Windows kan
aktiveres et par gange eller 4 om året (det kan vidst ændre sig).
Forvent at microsoft lukker for flere aktiveringer, hvis du overskrider
denne grænse, og at du skal ringe til et telefonnummer for at få åbnet
for flere aktiveringer.

Du kan aktivere et uendeligt antal gange, hvis dit hardware ikke ændrer
sig. Dvs: du kan geninstallere alt det du vil. Nogle typer hardware kan
godt ændres uden en genaktivering er nødvendig, andre kan ikke. Læs mere
om dette på vedlagte link og undersider.

Der bliver ikke sendt personligt identificerbare data om dig til
Microsoft.

Læs mere her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/activation.asp

> [...]
helt
> tryk !
> Jeg skriver sku da heller ikke til LEGO når min søn har købt noget
En CD er uendelig meget lettere at kopiere en en æske med legoklodser...
Microsoft vil forsøge at forhindre Casual Copying (at du giver din nabo
en kopi af din XP-cd i fødselsdagsgave). Hvis du virkelig VIL have en
piratkopi af windows er det også muligt, jeg vil blot ikke hjælpe dig
med det.

Morten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-01-04 15:35

"Morten Due Jensen" <raenil[no_spam]@whirlwind.dk> skrev i en meddelelse

[...] Hvis du virkelig VIL have en
> piratkopi af windows er det også muligt, jeg vil blot ikke hjælpe dig
> med det.

Det var dog en skam! ;-.)

--
ahw