Medion bærbar taber WLAN forbindelsen
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 30-12-03 00:13

Med min sædvanlige evne for at blive præsenteret for fuldbyrdede
katastrofer, er jeg blevet spurgt af en ven om jeg kunne hjælpe med at
få hans nysindkøbte Linksys WRT54G router med WLAN til at spille sammen
med hans Medion bærbare, der er født med et Prism 802.11g Wireless LAN
kort.

Jeg har fået router og WLAN kort konfigureret, så de kan snakke sammen
med WEP kryptering, men med få minutters mellemrum tabes forbindelsen,
og skal så genoprettes igen.

Jeg kan huske fra min læsning af gruppen, at man i netværkskonfiguration
skal fjerne fluebenet ved "Lad windows konfigurere netværket" (tror jeg
der stod), men når jeg fjerner denne markering, dør forbindelsen og kan
ikke genoprettes før fluebenet sættes igen.

Styresystemet er XP Home edition.

Men som sagt, alt virker bortset fra at forbindelsen mistes med nogle
minutters mellemrum. Den bærbare og routeren står et par meter fra
hinanden, og signalet er fint.

Hvad foreslår I at jeg gør?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Thomas VJ

Dato : 30-12-03 03:16

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> wrote in message

> [...]
> få hans nysindkøbte Linksys WRT54G router med WLAN til at spille sammen
> med hans Medion bærbare, der er født med et Prism 802.11g Wireless LAN

Er det et af de her minipci kort? Er der specielt software med til LAN
kortet?

<klip>
> [...]
> der stod), men når jeg fjerner denne markering, dør forbindelsen og kan
> ikke genoprettes før fluebenet sættes igen.

Så vidt jeg husker det herfra gruppen, skal man vist kun fjerne dette
flueben, hvis man har anden software til at styre det trådløse NIC med.

mvh,
Thomas

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 30-12-03 17:21

On Tue, 30 Dec 2003 03:16:10 +0100, "Thomas VJ"
<forkertadresse@nowhere.uni> wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg husker det herfra gruppen, skal man vist kun fjerne dette
>flueben, hvis man har anden software til at styre det trådløse NIC med.

Har haft samme problem, men fandt hjælp her:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/wifisoho.asp

mvh
Flemming

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-12-03 17:28

Har du bare fulgt guiden? .. eller står der specifikt noget sted hvordan man
løser dette problem?

/MD

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 30-12-03 17:51

On Tue, 30 Dec 2003 17:28:11 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>Har du bare fulgt guiden? .. eller står der specifikt noget sted hvordan man
>løser dette problem?
>
>/MD
Nu var det jo specifikt et Prism 802.11g Wireless kort der blev spurgt
om, så ja, jeg fandt de relevante steder. I dit tilfælde ville jeg nok
bare følge vejledningen og specielt være opmærksom på "Windows XP key
index and wireless AP encryption key numbers" - den kan godt snyde
lidt.....

mvh
Flemming

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 30-12-03 22:22

On Tue, 30 Dec 2003 17:20:35 +0100, xxx@nowwhere.com wrote in
dk.edb.netvaerk <4d93vvcvaf6q8q2tkl1r4e2t68np27eog1@4ax.com>:

[...]

>Har haft samme problem, men fandt hjælp her:
>http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/wifisoho.asp

Hovsa, den var god, tak for linket.

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 30-12-03 22:20

On Tue, 30 Dec 2003 03:16:10 +0100, Thomas VJ wrote in dk.edb.netvaerk
<Xe5Ib.4084$Sd7.2145@news.get2net.dk>:

[...]

>Er det et af de her minipci kort? Er der specielt software med til LAN
>kortet?

Det er en bærbar, og den trådløse dims er bygget ind i kassen.

[...]

>Så vidt jeg husker det herfra gruppen, skal man vist kun fjerne dette
>flueben, hvis man har anden software til at styre det trådløse NIC med.

Ok, der er selvfølgelig en driver og noget konfigurationssoftware.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-12-03 15:01

Hmm .. jeg har selv samme problem,
med en D-Link DI-514 wireless router og et D-Link DWL-610 PCMCIA netkort.
Jeg bruger D-Link's egen klient til at connecte til AP'et.
Jeg har fjernet fluebenet ved "Tillad computeren at slukke denne enhed for
at spare strøm", som jeg læste i et andet indlæg her i gruppen.

Nogen forslag?!...

/MD

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 30-12-03 22:30

On Tue, 30 Dec 2003 15:00:35 +0100, Morten Davidsen wrote in
dk.edb.netvaerk <bss0f4$bp5$1@sunsite.dk>:

> [...]
>Jeg har fjernet fluebenet ved "Tillad computeren at slukke denne enhed for
>at spare strøm", som jeg læste i et andet indlæg her i gruppen.

Der er ikke mulighed for at deaktivere "Tillad computeren at slukke
denne enhed for at spare strøm" på det trådløse netværkskort.

Men jeg tror jeg har fået det til at fungere:
Jeg fandt en driveropdatering på www.medion.de og tastede WEP nøglen ind
under konfigurationen af kortet - det var i forvejen gjort på routeren /
accesspointet.

Desuden opdagede jeg en trådløs telefon 1 meter fra den bærbare pc, den
blev flyttet et godt stykke væk. Og så har jeg også skiftet radiokanal
fra kanal 11 til kanal 2 for at se om det hjalp.

Jeg ved ikke helt nøjagtigt hvad der gjorde udslaget, men det kørte fint
i den halve time jeg sad og stirrede på det.

Tak for input til jer alle.