Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Trust 950 Powercam - Duer det til noget ?
Fra : Mikael

Dato : 29-12-03 23:32

Min bror skal have købt sig et billigt digitalkamera. Han har
afsat max. 1.500,- til formålet og derfor har jeg lidt kig på et
Trust 950 http://www.trust.com/13790 til 1149,-hos Midtdata,
og derudover et ladeapparat med 2 opladelige batterier til ca. 300,-

Kameraet skal udelukkende bruges til almindelige billeder, altså ikke
noget med forstørrelser o.s.v. Billederne skal dog selvfølgelig være af
en rimelig kvalitet.

Er der nogen der kender dette kamera og kan give deres besyv med?

Mikael
mj38@mail.danmark
Lav danmark om til dk i min mail

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-03 00:05

On 2003-12-29, Mikael <mj38@mail.danmark> wrote:
> [...]
> en rimelig kvalitet.
>
> Er der nogen der kender dette kamera og kan give deres besyv med?

Der er ingen optisk zoom. Der står ikke noget om lysfølsomhed,
men CMOS sensorer i billige kameraer har det med at være uegnede
til indendørs brug / normalt belysning.

Men som et eksempel på hvad man får for den størrelse penge, så læs
eksempelvis denne anmeldelse af et SiPix:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/sc2300.html

Og se billederne her:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/sc2300_samples.html

Husk at sammenligne med andre kameraer.

Et brug Canon/Nikon etc er nok et bedre bud. Eller et nyt HP
eller Kodak. Kodak koster fra 1300 kr. CX4230 er anmeldt her:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/cx4230.html

Vejret er bedre på disse testfoto end ved SiPix, men det er
farverne så sandeligt også.

HP har nogle modeller
635 til 1500 kr er anmeldt her:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp635.html

Det er den der er mest knald på rent farvemæssigt. Synes
ikke nogen af dem når mit gamle Powershot A20 til knæene,
men det er muligt jeg er nostalgisk.

Fra : H.Kragelund

Dato : 30-12-03 09:54

Der var vist noget med at fona har et Nikon Coolpix 2500 til 999kr. Det er
ihvertfald et bedre køb!

mvh
henrik

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 19:49

"H.Kragelund" <hkragelund@xxc.dk> skrev i en meddelelse
> Der var vist noget med at fona har et Nikon Coolpix 2500 til 999kr. Det er

Det er på forsiden af Merlin's udsalgsreklame med start 27 dec
Mvh Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-12-03 09:11

On 2003-12-30, H.Kragelund <hkragelund@xxc.dk> wrote:
> Der var vist noget med at fona har et Nikon Coolpix 2500 til 999kr. Det er
> ihvertfald et bedre køb!

Udsolgt. Jeg fik en ordrebekræftelse på deres netbutik, men senere
en mail om at der var udsolgt.

Fra : Thomas Kufmann Jense~

Dato : 01-01-04 12:16

Hej!

Hvis du har en ordrebekræftelse, så har du faktisk krav på at få varen
leveret til den pris du er blevet lovet, det er Merlins problem at skaffe et
kamera - (om ordrebekræftelsen er afsendt af en computer er ligegyldigt). Se
evt. : http://www.fi.dk/ret/kobeloven/

Prøv atprikke lidt til dem, det kan være du kan få kameraet aligevel :)

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-04 14:53

On 2004-01-01, Thomas Kufmann Jensen <thomas@kauf.dk> wrote:
> [...]
> evt. : http://www.fi.dk/ret/kobeloven/
>
> Prøv atprikke lidt til dem, det kan være du kan få kameraet aligevel :)

Jeg har overvjeet det, eller se om jeg kan få et andet i ca. samme
størrelse eller mindre. Det skal bare være et backup kamera.

Fra : Jens

Dato : 30-12-03 12:13

"Mikael" <mj38@mail.danmark> wrote in message
> [...]
af
| en rimelig kvalitet.
| Er der nogen der kender dette kamera og kan give deres besyv med?

Jeg kender ikke den eksakte model - men min bror har et TRUST 910Z, som
giver blåstik på de fleste billeder, ofte er de mørke og uskarpe.
Det er ikke helt fair at sammenligne, men generelt tager de billige "Non
Brand" kameraer rædsomme billeder.
Mærkevare producenterne som f.eks. Olympus, Nikon, Canon, Sony etc. ved
at det primært handler om optikken.
Optikken skal være lysstærk og skarpttegnende - hvilket sjældent lader
sig realisere med billig plastikoptik fra Østen.
Det er ikke billedsensoren der primært koster pengene - derfor ser du
ofte både 5 og 6 megapixel i kameraer til under 1500 DKK
Det er ikke et tilfælde at Carl Zeiss er blandt de førende i verdenen -
de har samlet erfaring gennem mange, mange år.

Nu afhænger dit spørgsmål jo mest af alt om forventninger til "kvalitet"
Hvis behovet er et udvidet webcam - eller til at dokumentere
"fuldefester" er det sikkert fint...
men køber din bror i stedet et brugt kvalitetskamera eller evt. et nyt
Sony P-52 til ca. 1700 inkl. batterier og lader (til eksempel)
kan det være han kommer til at synes bedre om at tage billeder.
Sådan har jeg i hvert tilfælde haft det med mit Olympus - det bliver
sjovere for hver ny ting jeg lære.
Vh. Jens