Hvad er der galt med mine tabeller
Fra : Lars Haugaard

Dato : 29-12-03 22:52

Jeg er i gang med at valideres en side, og w3.org kommer med følgende fejl:

document type does not allow element "TABLE" here; missing one of "APPLET",
"OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag
..." align="center" cellpadding="0%" cellspacing="1">

Sån ser min tabel ud:
<TABLE width="700" align="center" cellpadding="0%" cellspacing="1">

Hvad skriver jeg forkert?
--
Lars

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-12-03 23:10

> Sån ser min tabel ud:
> <TABLE width="700" align="center" cellpadding="0%" cellspacing="1">
>
> Hvad skriver jeg forkert?

Giv et link, så kan vi bedre hjælpe dig :)

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Lars Haugaard

Dato : 29-12-03 23:35

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev

http://skov1.thelounge.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 29-12-03 23:50

En tabel må ikke være inde i et <span>-element. Læs evt. mere om inline
og block elementer.

Fra : Lars Haugaard

Dato : 30-12-03 00:50

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En tabel må ikke være inde i et <span>-element. Læs evt. mere om inline
> og block elementer.

Okay så er en <div> eller 2 måske den bedste løsning?

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-12-03 09:30

> Okay så er en <div> eller 2 måske den bedste løsning?

Jo, hvis du skal have tabellen inde inde i noget, bliver det nødt til at
være en div.

Fra : Lars Haugaard

Dato : 30-12-03 10:51

"Lars Olesen" <lsolesen@hotmail.com> skrev

> Jo, hvis du skal have tabellen inde inde i noget, bliver det nødt til at
> være en div.

Jeg mente om jeg ikke kunne bruge <div> istedet for tabellen?
Den er jo rimelig simpel og skal kun ændres på en side

--
Lars

Fra : Lars Olesen

Dato : 30-12-03 11:11

> Jeg mente om jeg ikke kunne bruge <div> istedet for tabellen?
> Den er jo rimelig simpel og skal kun ændres på en side

Med mindre det er data, der hænger sammen, er det altid at foretrække at
bruge div i stedet for tabeller.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-03 23:32

"Lars Haugaard" <larshaugaard@thelounge.dk> skrev

> Jeg mente om jeg ikke kunne bruge <div> istedet for tabellen?
> Den er jo rimelig simpel og skal kun ændres på en side

Som Lars Olsen, skriver, så er en <div> at foretrække for en <table>, når
det ikke er tabulære data. Vær blot opmærksom på, at en <div> heller ikke må
puttes ind i en <span>.

Ha' et godt nytår

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-03 23:12

Lars Haugaard skrev:

> Jeg er i gang med at valideres en side,

Må vi se den? Det er lettere at hjælpe når man kan se hele siden.

> document type does not allow element "TABLE" here;

Du har placeret table i en kode hvor den ikke må være.

> Sån ser min tabel ud:
> <TABLE width="700" align="center" cellpadding="0%"
> cellspacing="1">

Fejlen er ikke din tabel-kode, men placeringen af den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen