Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er der galt?
Fra : Lizzi

Dato : 29-12-03 22:33

Vi har fået et problem med vores digital kamera.
www.venne.osterbo-net.dk/ups.jpg dette billede er taget med en sony dsc-p10,
og vi har ikke før haft dette problem. Min lillebror stod helt stille da
billede blev taget...Håber på nogle gode råd, da vi har flere lignende
billeder

Hilsen Lisbeth

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-03 23:12

"Lizzi" <lisbeth@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Min lillebror stod helt stille da
> billede blev taget...

Med al respekt: Det tror jeg simpelthen ikke på. Se f.eks. på hans højre
ben inkl. "fantombilledet" af samme ben. Du skal overveje at øge
lukkehastigheden (eller få lillebror til at stå stille), så forsvinder
problemet garanteret.

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet (inaktiv indtil det
nye år)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 23:29

On 2003-12-29, Lizzi <lisbeth@osterbo-net.dk> wrote:
> [...]
> og vi har ikke før haft dette problem. Min lillebror stod helt stille da
> billede blev taget...Håber på nogle gode råd, da vi har flere lignende

Enten har i spøgelser, eller også flytter han sin arm. Det er ret
tydeligt at der er 2 kopier af kameraet.

Jeg går ud fra at billedet er taget med en langsom lukketid.
Mere lys vil hjælpe.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 23:32

On 2003-12-29, Lizzi <lisbeth@osterbo-net.dk> wrote:
> [...]
> og vi har ikke før haft dette problem. Min lillebror stod helt stille da
> billede blev taget...Håber på nogle gode råd, da vi har flere lignende

Der er mere jeg heller ikke helt forstår.
Se skyggen på pigen til venstre. Den viser også at hun
har bevæget sig fremad. Du kan se det både ved hovedet
og ved bagpå.

Din lukketid er nok ekstremt stor. Det burde du kunne se
på det originale billede.

Fra : Deaster

Dato : 30-12-03 10:43

Lizzi wrote:
> [...]
> dsc-p10, og vi har ikke før haft dette problem. Min lillebror stod
> helt stille da billede blev taget...Håber på nogle gode råd, da vi

Hvilken lukkehastighed er det taget med ?

Deaster

Fra : Lizzi

Dato : 30-12-03 11:41

Det er det, der er mit problem nu, ved ik hvad den er indstillet til og ved
ik hvordan jeg ser det. Evt. nogen der ved, hvad det hedder på engelsk?

Fra : SB

Dato : 30-12-03 15:09

> Hvilken lukkehastighed er det taget med ?
>

> --
> Mvh
> Deaster

Tror ikke man kan stille på lukke hastigheden på det kamera, må være en
enkelt fejl der er opstået.
med mindre man trykke udløseren ½ ned mens det peger på noget meget mørkt,
hvorefter man flytter det op mod lyset, så kan det lave det nummer der.
Har en vildledning på dansk til det, og der er intet nævnt om at man kan
indstille lukketiden

Søren

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-01-04 17:35

Lizzi skrev:

> [...]
> og vi har ikke før haft dette problem. Min lillebror stod helt stille da
> billede blev taget...Håber på nogle gode råd, da vi har flere lignende

Jeg kender ikke kameraet, men er det ikke muligt at sætte alle
indstillinger tilbage til fabriksindstillingen/default, så bliver evt.
indstillings-'pilleri' fjernet.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 07-01-04 21:46

Hej Lisbeth!

På engelsk hedder lukkehastighed/-tid - shutter speed eller shutter time
Hvis du vil se det for hvert enkelt billede anbefaler jeg at du, på din
computer.
Højreklikker på billedet og vælger "egenskaber" i den
frempoppende menu vælger du nu fanebladet "dokumentinformation".
For at
se det mere info-rige i billedet er det muligt at du skal klikke på
knappen "avanceret".
Her burde du kunne se det meste såkaldte "EXIF-Info" der tilhører
billedet.

Jeg Håber du kan bruge beskrivelsen.

Husk : Øvelse gør mester... - Ud i marken med dig igen (-:

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand
Bo-Havmand.dk