Nissan Patrol 3.0 DDTi, Chiptuning.
Fra : L.Funch

Dato : 29-12-03 22:26

Hej Allesammen.

Jeg er den lykkelige ejer af sådan en vogn, nu har jeg så fået den skøre
tanke at den måske skulle chiptunes lidt!

Standart har den 158 hk og 354 Nm v/2000 om/m.

Er der nogen der har prøvet det?

Jeg regner med at det skal være en programerbar chip og ikke en
standartchip, er der nogle gode steder på sjælland?.

Håber på en masse gode input!

Mvh.
L.Funch

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-03 22:48

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er den lykkelige ejer af sådan en vogn, nu har jeg så fået den skøre
> tanke at den måske skulle chiptunes lidt!
>
> Standart har den 158 hk og 354 Nm v/2000 om/m.
>
> Er der nogen der har prøvet det?

Ja, jeg har prøvet en, som var chippet. Den kørte meget bedre...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : L.Funch

Dato : 29-12-03 23:14

> Ja, jeg har prøvet en, som var chippet. Den kørte meget bedre...

Tak for en fyldestgørende kommentar!

Når jeg spørger om nogen har prøvet det, hentyder jeg til resutaltet.

Hvilket vil sige, hvor mange heste fik den, hvor mange Nm fik, kan den holde
til det i kværnen.

Nu håber jeg således at jeg har fået skåret det tilpas firekantet ud.

Mvh.
L.Funch

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-12-03 07:57

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nu håber jeg således at jeg har fået skåret det tilpas firekantet ud.

Og du har virkelig givet mig lyst til at give dig svaret - NOT.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : L.Funch

Dato : 01-01-04 14:16

> Og du har virkelig givet mig lyst til at give dig svaret - NOT.
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Du må undskylde at jeg nu har fået gjort dig lidt børnesur, men måske ikke
kun jeg kunne have formuleret mig lidt mere nøjagtigt, CITAT: (Håber på en
masse gode input!)

Det kan dække mange ting, hvorfor jeg ikke skrev hvor mange heste giver det
og kan den holde, der kan jo være mange andre aspekter i den sammenhæng som
jeg ikke lige havde tænkt på at spørge om.

Du skrev, CITAT: (Ja, jeg har prøvet en, som var chippet. Den kørte meget
bedre...)

En sætning med følgende punktumer, at være sarkastisk og/eller ironisk er
måske ikke det nemmeste at tyde igennem bogstaver. Derfor min reaktion.

Mvh.
Lars Funch

Fra : Mogens...

Dato : 01-01-04 14:20

On Thu, 1 Jan 2004 14:15:40 +0100, "L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk>
wrote:

>Du må undskylde at jeg nu har fået gjort dig lidt børnesur, men måske ikke
>kun jeg kunne have formuleret mig lidt mere nøjagtigt, CITAT: (Håber på en
>masse gode input!)

Start en ny tråd og præcisér, hvad du ønsker at vide. Denne er nok
"ødelagt"

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-12-03 09:21

> Tak for en fyldestgørende kommentar!

Man får svar, som man spørger

> Når jeg spørger om nogen har prøvet det, hentyder jeg til resutaltet.

Og du fik at vide, at bilen kørte bedre...

> Hvilket vil sige, hvor mange heste fik den, hvor mange Nm fik, kan den
holde
> til det i kværnen.

Hvilket du kunne have gjort påmærksom på i første indlæg. At folk bruger
tid på at besvare dit (simple) spørgsmål, for derefter at få smidt dit
svar tilbage i hovedet hører sgutte nogen steder hjemme. (Ville du have
svaret på samme måde, hvis du stod ansigt til ansigt med manden?)

> Nu håber jeg således at jeg har fået skåret det tilpas firekantet ud.

Jo deeeet, har du prøvet at søge lidt på google?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 17:32

> Hvilket du kunne have gjort påmærksom på i første indlæg. At folk bruger
> tid på at besvare dit (simple) spørgsmål,

Jeg må sige, at jeg synes spørgsmåler er ok.

"En masse gode input" er jo ikke bare: "Bilen kører bedre.".

Morten ved jo en hel del om sagen, så jeg vil da også gerne høre mere.

Men, L.Fuch - vi har skrevet meget om det her i gruppen, og hvis du for eksempel
søger i Google under "grupper" og du søger på chiptuning, vil du kunne finde helt
vildt meget om emnet.

Jeg husker dog ikke, vi specifikt har været omkring din 4-hjuls-trækker i den
forbindelse.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : L.Funch

Dato : 01-01-04 14:23

"Brian Fisker [8900]" <MandalFJERN_DETTE@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svaret på samme måde, hvis du stod ansigt til ansigt med manden?)

> Jo deeeet, har du prøvet at søge lidt på google?

Se venligst mit indlæg fra 1-1-2004 i denne tråd.

Havde jeg stået ansigt til ansigt med manden, havde jeg kunne se/høre om han
var sarkastisk og/ eller ironisk, dette er ikke nemt med 3 følgende
punktumer.

Mvh.
Lars Funch.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-04 14:35

"L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er den lykkelige ejer af sådan en vogn, nu har jeg så fået den skøre
> tanke at den måske skulle chiptunes lidt!

Hvorfor er den skør?
Den får flere hk, bedre moment, kører normalt længere på literen, hvis de
ekstra krafter ikke udnyttes osv...
Btw. så er Nissan et af de eneste bilmærker, som har en chiptuning på
programmet...
Har du spurgt din Nissan forhandler, hvad en chiptuning af den Patrol giver
og koster?

> Standart har den 158 hk og 354 Nm v/2000 om/m.
Så det er med aut. gear...

Du burde uden problemer kunne få ca. 175-185 hk og 390 Nm.

> Jeg regner med at det skal være en programerbar chip og ikke en
> standartchip,

Jeg ville også vælge en chip, som bliver tilpasset 100 % til din bil/motor
på et rullefelt. Det mener jeg, er bedre end en std. tuningschip.

> der nogle gode steder på sjælland?.

Det ved jeg ikke. Bor i Jylland.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : L.Funch

Dato : 01-01-04 15:05

meddelelse news:bt17n2$mi3$1@sunsite.dk...

> Hvorfor er den skør?

Det siger lillemor

> [...]
> programmet...
> Har du spurgt din Nissan forhandler, hvad en chiptuning af den Patrol

Det vidste jeg ikke, men jeg spørger lige så hurtigt det kan lade sig gøre,
mon de giver garanti på motoren?

> Så det er med aut. gear...

Der er vidst ikke forskel på det, ikke iflg deres hjemmeside.

Mvh.
Lars Funch

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-04 17:48

> Det siger lillemor

"Jamen skat - den kommer jo til at kører længere på literen, så udgiften har
snart tjent sig ind..."

> Det vidste jeg ikke, men jeg spørger lige så hurtigt det kan lade sig
gøre,
> mon de giver garanti på motoren?

De gjorde de i hvert fald tidligere - det er det, der er det gode...

> Der er vidst ikke forskel på det, ikke iflg deres hjemmeside.

Jo.
http://www.nissan.dk/Data/PropertyFile/28617/Y61%20255%20-%2020031119%20-%20teknik.pdf
Hk er det samme, men momentet er forskelligt...
323 Nm for man. gear, mens aut. gear har 354 Nm - begge ved 2.000 omdr.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : L.Funch

Dato : 01-01-04 22:58

meddelelse news:bt1j1s$rd$1@sunsite.dk...

> "Jamen skat - den kommer jo til at kører længere på literen, så udgiften
har
> snart tjent sig ind..."

Godt argument, det prøver jeg.

> [...]
> Hk er det samme, men momentet er forskelligt...
> 323 Nm for man. gear, mens aut. gear har 354 Nm - begge ved 2.000 omdr.

Har lige pudset brillerne og jeg må give dig ret, hvordan kan det mon være
der er den lille forskel på aut.gear og man.gear, når de har samme antal
heste?

Mvh.
Lars Funch

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-04 23:09

> [...]
> der er den lille forskel på aut.gear og man.gear, når de har samme antal

Tja...

Hestene må jo ligge anderledes...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : L.Funch

Dato : 02-01-04 00:13

> [...]
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Måske vi er ude i noget med doping af heste?, sikke noget.

Mvh.
Lars Funch.

Fra : Mogens...

Dato : 02-01-04 18:16

On Fri, 2 Jan 2004 00:12:37 +0100, "L.Funch" <l.funch@tdcadsl.dk>
wrote:

>Måske vi er ude i noget med doping af heste?, sikke noget.

Se det har jeg spurgt Nissan om på et tidspunkt - det er af
markedsmæssige hensyn...
Så man ligger rigtigt i markedet ift. tilsvarende konkurrenter.
Nej, jeg forstod heller ikke dén søforklaring :)

/Mogens
....bruger af MSN Messenger

Fra : L.Funch

Dato : 03-01-04 16:26

> [...]
> Så man ligger rigtigt i markedet ift. tilsvarende konkurrenter.
> Nej, jeg forstod heller ikke dén søforklaring :)

Så er vi da to!

Men ellers tak for forklaringen.

Mvh.
Lars Funch