/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
540i vs 300E-24v
Fra : Tmore


Dato : 29-12-03 22:12

Jeg har prøvekørt henholdsvis en BMW 540i og en Mercedes 300E-24v.
Benz'en er fra 91 og kørt 250.000, BMW'en er fra 96 og kørt 150.000
Jeg synes de begge kører begge utrolig godt, på hver deres måde. Benz'en
mener jeg er mere limosineagtig, virker større, hvor BMW er mere
sportspræget og lidt vildere.
Men valget skal falde på én af dem, og jeg vil godt høre jeres kommentar,
hvis I har meninger om dette eller har egne erfaringer
Jeg tænker på holdbarhed, reperationer, køreegenskaber, image etc.



 
 
Morten Fruergaard (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-12-03 22:16

"Tmore" <dummymail@adresse.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvekørt henholdsvis en BMW 540i og en Mercedes 300E-24v.
> Benz'en er fra 91 og kørt 250.000, BMW'en er fra 96 og kørt 150.000
> Jeg synes de begge kører begge utrolig godt, på hver deres måde. Benz'en
> mener jeg er mere limosineagtig, virker større, hvor BMW er mere
> sportspræget og lidt vildere.
> Men valget skal falde på én af dem, og jeg vil godt høre jeres kommentar,
> hvis I har meninger om dette eller har egne erfaringer
> Jeg tænker på holdbarhed, reperationer, køreegenskaber, image etc.


Hvad koster de i forhold til hinanden?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Thomas Krath (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 29-12-03 22:19

> Hvad koster de i forhold til hinanden?

Enig! De to biler kan da ikke sammenlignes.... V8 mod en sekscyl.??? Klart
at man vælger Bimmeren!


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Niels Bengaard (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 29-12-03 22:37

> > Hvad koster de i forhold til hinanden?
>
> Enig! De to biler kan da ikke sammenlignes.... V8 mod en sekscyl.???
Klart
> at man vælger Bimmeren!

Jeg ville også gå med BMWén hvis prisen var ens.
Jeg er dog i tvivl om det er en E34, der udgik i 1995 eller om det virkelig
er en E39 model han har kig på.
E34 ville jeg ikke satse penge på.

Niels



Brian Fisker [8900] (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 29-12-03 22:20

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bsq5ho$snl$1@sunsite.dk...
> Hvad koster de i forhold til hinanden?

Tænkte det samme... Priserne kan sgutte være helt ens. I så fald, de er,
vil mit klare valg være 286 villige heste leveret af én af de bedste
8-cylindrede motorer, klædt i et smukt karosseri, der kombinerer sporty
køreegenskaber med komfortabel kørsel. - At vælge en "Taxa" med fem år
og 100k mere på bagen kunne jeg aldrig drømme om :D

\Mandal



Tmore (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Tmore


Dato : 29-12-03 22:25

Benz'en ligger på omkring 190.000 (kørt i tyskland, men de sidst 4 år 2
ejere i dk), BMW'en ligger på ca. 260.000 kr.
De har begge alt i udstyr, dog har BMW'en ikke læder kabine og klima (dog
A/C).

[SNIP]
> Hvad koster de i forhold til hinanden?
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
>



Morten Fruergaard (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-12-03 22:39

"Tmore" <dummymail@adresse.com> skrev i en meddelelse
> Benz'en ligger på omkring 190.000 (kørt i tyskland, men de sidst 4 år 2
> ejere i dk), BMW'en ligger på ca. 260.000 kr.
> De har begge alt i udstyr, dog har BMW'en ikke læder kabine og klima (dog
> A/C).

Jeg ville væge BMW'en...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Thomas Krath (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 29-12-03 22:50

> Benz'en ligger på omkring 190.000 (kørt i tyskland, men de sidst 4 år
> 2 ejere i dk), BMW'en ligger på ca. 260.000 kr.
> De har begge alt i udstyr, dog har BMW'en ikke læder kabine og klima
> (dog A/C).

En BMW 540i m. 150.000 km koster fra 10.000 EUR på mobile.de. Jeg er sikker
på du kan finde en med alt udstyr til samme pris inkl. afgift!

En hurtig udregning på 260.000 * 63% = 165.000 + 80.000 (11.000 EUR ) =
245.000 + 5.000 = 250.000 kr. inkl. hjemtagelsesomk. og nr.plader... så har
du en med alt udstyr og 142.000 km på tælleren (se link herunder).

http://www.mobile.de/SIDgiVQeAuAggZ2B8H5PYe3qw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1072737795A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B62y-t-vMkMoRDSm_X_xrdsO~BSRA6D3500D540iD1996D540IA2A0D1996A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130973656&top=12&

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Morgan Jones (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 29-12-03 22:17


Du spørger til image??? Uhmmm, er det ikke lidt at bede om ballade. :)
Personligt mener jeg (uh oh) at det er Taxa versus Halal slæde.

Hvad med en sprød Audi?

Et af de få luksus bilmærker der stadig har en *smule* stil - specielt i
5-10 år gamle modeller.....

Morgan


> hvis I har meninger om dette eller har egne erfaringer
> Jeg tænker på holdbarhed, reperationer, køreegenskaber, image etc.



Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 22:35



> Du spørger til image??? Uhmmm, er det ikke lidt at bede om ballade. :)
> Personligt mener jeg (uh oh) at det er Taxa versus Halal slæde.
>
> Hvad med en sprød Audi?
>
> Et af de få luksus bilmærker der stadig har en *smule* stil - specielt i
> 5-10 år gamle modeller.....

100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi evt.
med tiptronic.

Man kan tale godt og skidt om dem alle.
- Mercedes mono vindusvisker virker ikke i kraftig regnvejr og bilen ruster.
- BMW holder så ofte i nødsporet i tyskland at det ligner et mønster på et
komplot.
- Audi i flg. Bjørn Jørvad har problemer med holdbahed på et eller andet i
motoren.

osv osv

Men Audi passer godt til vores vind og vejrforhold. Bilen har råstyrke og et
ry på højde med de 2 andre.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Fruergaard (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-12-03 22:44

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> 100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
> taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi
evt.
> med tiptronic.

FX denne.
Blot som model, den findes billigere...
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 22:51



> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > 100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
> > taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi
> evt.
> > med tiptronic.
>
> FX denne.
> Blot som model, den findes billigere...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18

sjovt nok var det også lige denne jeg havde kig på

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mark Sandberg (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-12-03 23:01

"Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse:

> FX denne.
> Blot som model, den findes billigere...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18

Nej, der er jo ingen motor i den Audi.

/Mark.



Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 23:08



> "Morten Fruergaard" skrev i en meddelelse:
>
> > FX denne.
> > Blot som model, den findes billigere...
> >
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18
>
> Nej, der er jo ingen motor i den Audi.

2.8 = Ingen motor ?
OK det er ikke en 4 Liters motor med en benzinøkonomi som en kampvogn, men
så har den et automatgear som ikke findes bedre. Ikke (kun) for sjov at Audi
lavede den Elvis figur til frontruden

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mark Sandberg (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-12-03 23:15

"Tom" skrev i en meddelelse:

2.8 = Ingen motor ?

Korrekt ligning

> OK det er ikke en 4 Liters motor med en benzinøkonomi som en kampvogn, men
> så har den et automatgear som ikke findes bedre. Ikke (kun) for sjov at
Audi
> lavede den Elvis figur til frontruden

4,2 liters motor i enten A6 eller A8 og jeg giver dig ret.

/Mark.



Mikael L (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 29-12-03 23:16


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ff0a5a2$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Klip
> 2.8 = Ingen motor ?
> OK det er ikke en 4 Liters motor med en benzinøkonomi som en kampvogn, men
> så har den et automatgear som ikke findes bedre. Ikke (kun) for sjov at
Audi
> lavede den Elvis figur til frontruden

Er det ikke meningen at Elvis skulle stå og vrikke lidt? Det vil han vel
ikke gøre hvis bilen er vibrationsfri.
Jeg har sådan en figur liggende, måske jeg skulle sætte ham i bilen og se
hvad han kan


Mikael



Ukendt (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-03 23:20



> Er det ikke meningen at Elvis skulle stå og vrikke lidt? Det vil han vel
> ikke gøre hvis bilen er vibrationsfri.
> Jeg har sådan en figur liggende, måske jeg skulle sætte ham i bilen og se
> hvad han kan

Nej i en Audi skal han stå stille selv om den accelererer, men i vores biler
med 4 cyl og alm rokkepind til gearskifte så vil han hoppe og danse. Har du
ikke set den tyske reklame fra Audi )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mikael L (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 29-12-03 23:38


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3ff0a88a$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Er det ikke meningen at Elvis skulle stå og vrikke lidt? Det vil han vel
> > ikke gøre hvis bilen er vibrationsfri.
> > Jeg har sådan en figur liggende, måske jeg skulle sætte ham i bilen og
se
> > hvad han kan
>
> Nej i en Audi skal han stå stille selv om den accelererer, men i vores
biler
> med 4 cyl og alm rokkepind til gearskifte så vil han hoppe og danse. Har
du
> ikke set den tyske reklame fra Audi )

Jo jeg har set den og har figuren (det var en gave) Reklamen er ikke
helt tydelig på nethinden. Men jeg må jo sætte ham ned i min egen, der er
der 6 cyl. så må jeg jo se om han kan stå stille

Nu fandt jeg ham lige frem. Den blev lavet da Audi kom med deres
multitronic. På æsken står der Multitronic "The Fan"

Mikael



Mikael L (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 29-12-03 23:02


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bsq777$f1k$1@sunsite.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > 100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
> > taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi
> evt.
> > med tiptronic.
>
> FX denne.
> Blot som model, den findes billigere...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18

Nu er smag jo heldigvis forskellig. Jeg synes en A6 er noget af det
grimmeste der er lavet i nyere tid. Men den er dog ganske sjov hvis der
ligger en 4,2L i eller hvis det er en RS6.

Jeg ville jo til hver en tid vælge en 540 fremfor en Mercedes. Jeg har
aldrig prøvet den omtalte Mercedes, men har prøvet en del andre og der er
ikke nogen af dem der har imponeret mig. En 540 er en fantastisk bil. Jeg
vil dog vælge en med tomatgear, af to grunde. Jeg er blevet "for gammel" og
magelig til manuel, for det andet. En E34 540 med manuel gear er desværre
for kraftig, så de har problemer med at hele bagbroen bliver hevet fra
hinanden, hvis højre foden er for tung.

Jeg ville da gerne vide hvad mit forsikringsselskab ville sige til en 540.
De synes min 520 er en specielbil. Hvad er en 540 så ikke?

Mikael



Henrik Steffensen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steffensen


Dato : 30-12-03 12:03

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bsq777$f1k$1@sunsite.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> > 100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
> > taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi
> evt.
> > med tiptronic.
>
> FX denne.
> Blot som model, den findes billigere...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18
>
Øøh - der står at bilen er solgt. Annoncen kunne ikke findes. Hvad taler vi
om? En A6, 2.8 liters fra 199x??



Ukendt (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-03 13:00



> > FX denne.
> > Blot som model, den findes billigere...
> >
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=291700837&page=18
> >
> Øøh - der står at bilen er solgt. Annoncen kunne ikke findes. Hvad taler
vi
> om? En A6, 2.8 liters fra 199x??

En flot A6 2.8 liter, 193 HK fra 1997 med en 200.000 Km på tælleren og
tiptronic automatgear i sølvmetallic stafering og kedelige fælge.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (29-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-12-03 22:50

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Man kan tale godt og skidt om dem alle.
>- Mercedes mono vindusvisker virker ikke i kraftig regnvejr og bilen ruster.
>- BMW holder så ofte i nødsporet i tyskland at det ligner et mønster på et
>komplot.
>- Audi i flg. Bjørn Jørvad har problemer med holdbahed på et eller andet i
>motoren.

Hvorfor så ikke bare vælge en Sierra, og overlade de problembiler til
nogen andre ?

<<hehe.wav>>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Michael Nielsen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 30-12-03 06:54


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3ff09de7$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> 100% enig. En Audi er der mere bil over end en udbollet taxa eller kebab
> taunus. Ville uden at tænke mange nanosekunder, vælge en stor flot Audi
evt.
> med tiptronic.
>
> Man kan tale godt og skidt om dem alle.
> - Mercedes mono vindusvisker virker ikke i kraftig regnvejr og bilen
ruster.

Øh, javel? Alle biler ruster, selv min søsters 1994 Audi 100... En anden sag
er at man kan finde rustfrie eksemplarer, der har været godt vedligeholdt,
nær sagt uanset mærke og model. Mon ikke du slår alle modellerne over een
kam, efter rustskandalen på 210.
At monoviskeren ikke virker i kraftig regnvejr er jeg uenig i (og jeg har
kørt en del km i disse vogne), med mindre du har kørt i en gammel taxa med
udslidt vinduesvisker, der bruger fem minutter pr. viskerslag
Sørg dog for at købe original vinduesvisker (det gør du een gang, hvorefter
du kun køber gummiet). Har prøvet bl.a. Trico og Alaska, de var begge noget
lort.

> - BMW holder så ofte i nødsporet i tyskland at det ligner et mønster på et
> komplot.

Vil han ha fejlfri bil, anbefaler jeg hellere en Toyota e.l.

> - Audi i flg. Bjørn Jørvad har problemer med holdbahed på et eller andet i
> motoren.

Min erfaring er at Audi har problemer med det meste - kan nærmest virke som
om de ikke kan tåle at blive kørt med i det hele taget...
--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Ukendt (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-12-03 12:09



> Øh, javel? Alle biler ruster, selv min søsters 1994 Audi 100... En anden
sag
> er at man kan finde rustfrie eksemplarer, der har været godt vedligeholdt,
> nær sagt uanset mærke og model. Mon ikke du slår alle modellerne over een
> kam, efter rustskandalen på 210.

Jeg har en del venner og bekendte der har modeller fra 190E og D og op til
SL 500. Når jeg taler med dem om biler så er det ikke det sædvanlige med
udstyr motorkraft og lign, men om de problemer de har/haft. Det er BESTEMT
ikke kun E klassen der har rustproblemer og alle pånær ham med SL500'eren
har rustproblemer.


> At monoviskeren ikke virker i kraftig regnvejr er jeg uenig i (og jeg har
> kørt en del km i disse vogne), med mindre du har kørt i en gammel taxa med
> udslidt vinduesvisker, der bruger fem minutter pr. viskerslag

Jeg har skrevet "kraftig" regnvejr fordi den virker ganske ok i det mest
"alm" regnvejr vi har. Men jeg har nu 2 gange oplevet at vi måtte køre ind
til siden fordi viskeren simpelthen ikke var hurtig nok til at komme fra
side til side, det var 2 forskellige modeller af mercedes. Det har INTET med
gummiet at gøre når vandet står ned i stænger.
Noget andet er så at hele bilen vipper lidt fra side til side hvis man
holder stille og har viskeren kørende, det har jeg heller aldrig oplevet før

(det var sjovt nok netop en 260 E )

> > - BMW holder så ofte i nødsporet i tyskland at det ligner et mønster på
et
> > komplot.
>
> Vil han ha fejlfri bil, anbefaler jeg hellere en Toyota e.l.

Jeg kan høre du ikke er så glad fordi jeg kritiserer de kære store tyskere



> > - Audi i flg. Bjørn Jørvad har problemer med holdbahed på et eller andet
i
> > motoren.
>
> Min erfaring er at Audi har problemer med det meste - kan nærmest virke
som
> om de ikke kan tåle at blive kørt med i det hele taget...

Vores sekretær har da en V6 der har gået > 300.000 Km men der har da været
nogle dele der skulle skiftes (varmeapparat, stjålne hjul, hjullejre, osv)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Michael Nielsen (30-12-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 30-12-03 15:06


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3ff15cdd$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Jeg har en del venner og bekendte der har modeller fra 190E og D og op til
> SL 500. Når jeg taler med dem om biler så er det ikke det sædvanlige med
> udstyr motorkraft og lign, men om de problemer de har/haft. Det er BESTEMT
> ikke kun E klassen der har rustproblemer og alle pånær ham med SL500'eren
> har rustproblemer.

Hvornår skal man definere det som et "problem"? 190 gik ud af produktion for
10 år siden, jeg ville ikke blive overrasket om jeg fandt rust på en 10 år
gammel bil, uanset mærke, og jeg ville ikke kalde det et typisk problem (med
mindre bunden på bilen er rustet væk e.l.) efter 10 år.
210 E-klasse derimod - når jeg brættede gummipakningen til side på dørerne
på en 2 år gammel bil og der var omfattende rustangreb, vil jeg kalde det et
problem.

Mit point er uanset at det bli´r for dumt at holde "rustproblemer" som et
argument mod denne 300 E-24, dels fordi bilen er gammel, men osse fordi et
velholdt eksemplar der ikke har været skadet, sandsynligvis vil være
tilnærmet rustfrit.
Der er ihvertfall ingen grund til ikke at være ligeså obs! på rust på BMWen.

> Noget andet er så at hele bilen vipper lidt fra side til side hvis man
> holder stille og har viskeren kørende, det har jeg heller aldrig oplevet
før
>

Det er godt muligt - "200 uden E: min vinduesviskermotor er kraftigere
end motoren"
Har ikke lagt mærke til dette selv, men jeg skal prøve

> > Vil han ha fejlfri bil, anbefaler jeg hellere en Toyota e.l.
>
> Jeg kan høre du ikke er så glad fordi jeg kritiserer de kære store tyskere
>

Det er da et faktum at det er få biler, der har så få fejl som Toyota.
Om dette er en afgørende faktor for ham som skal købe bil, synes jeg
definitivt han skal vurdere en japser fremfor en gammel MB eller Bimmer - de
vil bægge nesten garanteret koste en pen slump penge i vedligeholdelse og
reparationer. I know...

> > Min erfaring er at Audi har problemer med det meste - kan nærmest virke
> som
> > om de ikke kan tåle at blive kørt med i det hele taget...
>
> Vores sekretær har da en V6 der har gået > 300.000 Km men der har da været
> nogle dele der skulle skiftes (varmeapparat, stjålne hjul, hjullejre, osv)

Dessværre er stumper til disse biler også afsindigt dyre:-\
Men de er gode at køre i!

Nåh, men ka´ I ha det godt - jeg smutter til Gran Canaria et par uger
Ønsker jer alle et godt nyt år!

Åh ja - til ham som skrev det første indlæg i denne tråd: vær obs på
toppakningen på 300 E-24. Den motor æder dem til morgenmad Ellers en fin
motor.
--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Morten Petersen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Petersen


Dato : 29-12-03 22:31


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff099da$0$27461$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Personligt mener jeg (uh oh) at det er Taxa versus Halal slæde.

Nej nej Morgan. Den gl. Bmw E34 er en af de sidste rigtige biler.. Pæn
stilrig bil - specielt hvis den er holdt helt original.. det andet vil jeg
nu give dig ret I..

Morten



Mark Sandberg (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-12-03 23:09


"Tmore" <dummymail@adresse.com> skrev i en meddelelse news:3ff09875$0

> Jeg har prøvekørt henholdsvis en BMW 540i og en Mercedes 300E-24v.
> Benz'en er fra 91 og kørt 250.000, BMW'en er fra 96 og kørt 150.000

Mercedes er noget godt kram, men at sammenligne den med en 5 år nyere BMW
540i med 100KKm. mindre på klokken er ikke helt retfærdigt. Slet ikke hvis
det er en E39 med en 4,4 liters V8 motor. Mit helt klare valg ville da være
BMW'en og er det en E39 vil jeg gerne vide, hvor den står til salg

/Mark.



Tmore (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Tmore


Dato : 29-12-03 23:21

Der er også prisforskel på de to modeller, pga. alder og kilometer.
BMW'en er ikke en 4.4. men en 4.0 (model med de runde lygter, så det må være
en E34)


[SNIP]
> Mercedes er noget godt kram, men at sammenligne den med en 5 år nyere BMW
> 540i med 100KKm. mindre på klokken er ikke helt retfærdigt. Slet ikke hvis
> det er en E39 med en 4,4 liters V8 motor. Mit helt klare valg ville da
være
> BMW'en og er det en E39 vil jeg gerne vide, hvor den står til salg
>
> /Mark.
>
>



Mark Sandberg (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 29-12-03 23:32


"Tmore" skrev i en meddelelse:

> Der er også prisforskel på de to modeller, pga. alder og kilometer.
> BMW'en er ikke en 4.4. men en 4.0 (model med de runde lygter, så det må
være
> en E34)

Okay, så er prisen for høj for BMW'en. Du kan jo næsten finde en '95 M5 3,8
R6 med 340 Hk. til de samme penge.

/Mark.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste