Wireless kabelmodem
Fra : Henrik Münster

Dato : 29-12-03 22:09

Jeg har en tråd kørende om firmwareopgradering på mit Motorola Surfboard
kabelmodem. De er jo faldet en del i pris. Samtidig ville jeg gerne have
lidt større rækkevidde end min AirPort basestation giver.
Det slog mig pludselig: Kan man ikke få et kombineret kabelmodem
og trådløs basestation? Så kan man jo nøjes med en enkelt kasse. Jeg har
lidt svært ved at tolke de tekniske data, men jeg synes da, at både
Motorola og Linksys har apparater, der ser ud til at kunne begge dele.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-03 23:45

On 2003-12-29, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> [...]
> lidt svært ved at tolke de tekniske data, men jeg synes da, at både
> Motorola og Linksys har apparater, der ser ud til at kunne begge dele.

De fleste er routere med wireless. De eneste linksys produkt der kan
tale DOCSIS (Kabel modem snak) er BEFCMU10, som ikke er wireless.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-12-03 06:57

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> De fleste er routere med wireless. De eneste linksys produkt der kan
> tale DOCSIS (Kabel modem snak) er BEFCMU10, som ikke er wireless.

Tak. Jeg har lidt svært ved at gennemskue specifikationerne. Det er nok
ordet DOSIS, man skal se efter. Men så må Motorola SURFboard® Wireless
Cable Modem Gateway SBG1000, for nu at tage det hele med, være det, jeg
tænker på. Desværre kan man næsten ikke finde Motorola på de danske
webshops. Det lader nu heller ikke til, at det er så billigt. Prisen i
USA er $250, så måske skulle jeg bare beholde mit nuværende udstyr, hvis
jeg ellers kan få opgraderet firmware på mit nuværende kabelmodem.

<http://broadband.motorola.com/consumers/products/sbg1000/default.asp>
--
Henrik Münster
Esbjerg