Ét link, 2 frames_Spørgsmål
Fra : Nik

Dato : 19-04-01 21:31

Hej

Jeg ved ikke om det er helt åndssvagt, men er det muligt at ændre indholdet i
to forskellige frames (forskelligt indhold i hver) ved hjælp af ét link?

Jeg er ved at lave en side, hvor der er en top-frame med en menu, en
midterframe med "indhold" og så er der en lille frame i bunden hvor jeg kunne
tænke mig at vise brugeren hvor han er ved hjælp af "sti-syntaks" (Eks. "Du er
på Start/Links/Danske_Links.htm").

Så kunne jeg jo godt tænke mig, at når brugeren klikker i top-menuen, åbnes der
en side med indhold i midten og så en side i bunden med brugerens "position".

Kan det lade sig gøre?

Jeg har prøvet med bare to <a href=""></a> i linket og det ser ud til at virke
i IE5.5, men Dreamweavers egen "browser" brokker sig, så jeg tvivler på at den
går i andre/ældre browsere og ville så lige spørge de "kloge".

MVH
Nik

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 19-04-01 21:51

Nik wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg ved ikke om det er helt åndssvagt, men er det muligt at ændre indholdet i
> to forskellige frames (forskelligt indhold i hver) ved hjælp af ét link?

Kan du sagtens men kun via Javascript. Hvis du vil have et mere uddybende svar,
tror jeg du skal spørge i Klientside gruppen.

/Kasper

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-04-01 00:51

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.dk.dd> skrev

> Kan du sagtens men kun via Javascript.

Ikke helt rigtigt - det kan nemt gøres med ren html.

Lad dit link hente en nyt frameset med target="_top" - selvfølgelige med det
nye indhold, så har du den ønskede virkning - og det fungerer også for de
brugere der har slået javascript fra.

--
Allan

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 20-04-01 22:31

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.dk.dd> skrev

> Ikke helt rigtigt - det kan nemt gøres med ren html.

Ok det har du jo så fuldstændig ret i. Jeg forudsatte bare (Og det er så mig
der er forkert på den) at vedkommende ønskede frames for ikke hele tiden at
reloade siden...

/Kasper

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-04-01 16:08

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote:

>Ok det har du jo så fuldstændig ret i. Jeg forudsatte bare (Og det er så mig
>der er forkert på den) at vedkommende ønskede frames for ikke hele tiden at
>reloade siden...

I så fald skulle det være fordi man har flere end 2 frames i sit
framesæt, ellers er formålet jo netop at reloade siderne. Ellere
rettere sagt at loade nogle andre i stedet.

--
mvh Andreas
http://nau.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-04-01 22:22

Nik wrote:

> Hej
>
> Jeg ved ikke om det er helt åndssvagt, men er det muligt at ændre indholdet i
> to forskellige frames (forskelligt indhold i hver) ved hjælp af ét link?

Ja, det er endda besvaret i FAQ'en:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater>

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere