neutralisering af to hunkatte
Fra : LLM

Dato : 29-12-03 20:39

hej ng

er der nogen der har en ide om hvad det koster at få neutraliseret to
hunkatte

eller evt.hvad det koster i p-piller om året

mvh jan

Fra : Kate

Dato : 29-12-03 21:13

"LLM" <q@q.dk> wrote in news:Uo%Hb.1590$ic2.253@news.get2net.dk:

Jeg ved ikke hvad det koster at få neutraliseret to hunkatte. Det er
simpelthen så længe siden jeg sidst har haft en hunkat der måtte under
kniven. Hende jeg har nu var steriliseret da jeg fik hende.
Dog er der mange dyrlæger som gi'r mængderabat.

> eller evt.hvad det koster i p-piller om året

Jeg ved heller ikke hvad p-piller koster, men jeg vil på det kraftigste
fraråde p-piller hvis de alligevel ikke skal ha' killinger. P-piller
bør kun bruges somnødløsning. Jeg ved at flere af avlerne her på listen
er modstandere af p-piller og kun bruger dem i allerstørste nød.
Min gamle hunkat startede i sin tid med p-piller fordi jeg var blevet
arbejdsløs og ikke havde råd til steriliseringen. Deværre fik Sofie ret
kort tid efter livmoderbetændelse og måtte akut opereres, så det havde
været billigere at få hende steriliseret. Heldigvis fik jeg en
afdragsordning hos min dyrlæge og Sofie blev næsten 13 år gammel

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 29-12-03 21:19

Hej Jan.

> er der nogen der har en ide om hvad det koster at få neutraliseret to
> hunkatte

Det er lidt afhængig af, hvor i landet du bor... men jeg gav i kanuar i år
ca 1300 kroner for neutralisering og øremærkning af et styk hunkat i
Københavnsområdet...
De fleste dyrlæger har en "rabatordning", der gør det lidt billigere pr
kat, når du kommer med flere på en gang... Tal med dyrlægen om det...
hvis du bor på Fyn eller i Jylland skal du være opmærksom på en bestemt
dyrlæge Jens Breth Hansen ... Han er meget billig - men hans behandling af
dyrene er desværre også derefter
Ikke at han ikke har tilfredse kunder... men han har endnu flere
utilfredse... som regel fordi de har mistet deres kæledyr i forbindelse med
helt banale operationer/lidelser, som man jo nok vil henregne en
neutralisering til...

> eller evt.hvad det koster i p-piller om året

Aner ikke hvad prisen er på p-piller...
Men jeg kender en del til de omkostninger den stakkels hunkat kan få, ved
at få stadset!
Det er ikke ualmindeligt med adfærdsændringer (som oftest i negativ
retning!), ligesom der hos en del katte kan ses forandringer i livmoderen,
selv efter kort tids brug... disse forandringer kan være forstadier til
kræft Nogle hunkatte har også forøget risiko for at få
livmoderbetændelse...
Og så har jeg slet ikke fortalt om den allerstørste "fare" ved p-piller...
De er elendige som prævention!!! Har du fritløbende katte, kan du være helt
sikker på at pillen på et eller andet tidspunkt bliver kastet op, hvor du
ikke kan se det... og vupti - nu har du ikke kun 2 katte, men rigtig mange

Det er dyrere at opføde et kuld killinger end at neutralisere sin hunkat

Det er også dyrere at få katten nødsteriliseret, når den har
livmoderbetændelse - der jo, som vi alle ved, selvfølgelig vil komme om
natten mellem fredag og lørdag, så man er sikker på at betale dobbelttakst

Og kræft... nej uha... den tanke tør jeg ikke tænke - eller lave sjov
med...

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Kate

Dato : 29-12-03 21:20

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in

> [...]
> livmoderbetændelse - der jo, som vi alle ved, selvfølgelig vil
> komme om natten mellem fredag og lørdag, så man er sikker på at

Ja, dyrere var Sofie men hun var da sød nok at blive syg fredag
indenfor konsultationstid, at dyrlægen så beholdt Sofie til søndag
eftermiddag er en helt anden sag.

Fra : Katrine Nederby

Dato : 30-12-03 01:33

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også dyrere at få katten nødsteriliseret, når den har
> livmoderbetændelse - der jo, som vi alle ved, selvfølgelig vil komme om
> natten mellem fredag og lørdag, så man er sikker på at betale dobbelttakst

Uha ja - det kan jeg tale med om. Jeg måtte af med 3140,- kr. til
vagtdyrlægen, da een af mine katte måtte steriliseres en søndag Til
sammenligning gav jeg ca. 2400,- for neutralisering og øremærkning af to
hunkatte en alm. hverdag

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Anja Lysholm

Dato : 29-12-03 21:33

"LLM" <q@q.dk> wrote in message news:Uo%Hb.1590$ic2.253@news.get2net.dk...
> hej ng
>
> er der nogen der har en ide om hvad det koster at få neutraliseret to
> hunkatte

Jeg gav for nogle år siden 7-800 kr. for det (altså for én kat) hos
Dyreklinikken Viking i Roskilde. Jeg ved ikke om de stadig er så billige.
Jeg kan bare huske at de tog samme pris for sterilisation som for
kasteration.

Anja

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 29-12-03 21:55

kontakt inges kattehjem, der fik jeg steriliseret min hunkat sidste år,
samtidig øremærker de også katten uden ekstra omk. kan ikke huske prisen,
men det var billigere end de 1000,- som min normale dyrlæge skulle have.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 29-12-03 23:46

"Carina Enevoldsen" <hybrid@aussies.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det var billigere end de 1000,- som min normale dyrlæge skulle have.

Hejsa

Inges Kattehjem gør det, til den halv pris, af hvad dyrelægerne tager for
det.

--

Hilsen

Lene Vang - http://community.webshots.com/user/lene_vang

---

Fra : Charlotte

Dato : 30-12-03 00:22

Hej Lene
> Inges Kattehjem gør det, til den halv pris, af hvad dyrelægerne tager for
> det.

Gad vide, hvad de så gør på Lund dyreklinik ved Horsens - der ligger
dyrlægen og Inges Kattehjem samlet - mon det så er til den billige pris
*tænker*...
Vil være rart at vide - til den tid, men det kan jo undersøges

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk