Originale tonede ruder
Fra : Brian

Dato : 29-12-03 20:53

Hej med Jer,

Jeg fik min Sharan '99 7 pers. kaseret til syn idag, da den 43% solfilm jeg
har monteret i sideruderne, er for mørk. Jeg overvejer at sætte nogle
originale tonede ruder i bilen, men hvor finder jeg dem billigst. Skal det
være hos en autoophugger eller er der en, som kender et godt sted i Tyskland
eller lign.

MVH

Brian Nielsen

Fra : Mikael L

Dato : 29-12-03 23:24

"Brian" <ban120@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> originale tonede ruder i bilen, men hvor finder jeg dem billigst. Skal det
> være hos en autoophugger eller er der en, som kender et godt sted i

Der skal være 40% lysgennemgang, så dine ruder er vel ok hvis der er 43%?

Jeg ved ikke hvor man køber dem billigst, men jeg vil da tro det er en
ganske dyr ting at skifte samtlige ruder bagi.

Mikael

Mikael

Fra : Brian

Dato : 29-12-03 23:32

Ruderne er en lille smule tonede som standard, så lysgennemgangen er ned på
ca. 30% iflg. SBI. Kan man få en solfilm med f.eks. 60% lysgennemgang, det
vil også kunne løse mit problem.

/Brian

Fra : Mikael L

Dato : 29-12-03 23:45

> Ruderne er en lille smule tonede som standard, så lysgennemgangen er ned

> ca. 30% iflg. SBI. Kan man få en solfilm med f.eks. 60% lysgennemgang, det
> vil også kunne løse mit problem.

Du kan vel også bruge noget der giver 50%.
http://cms.3m.com/cms/DK/da/0-199/iReikFN/view.jhtml
Det fik jeg monteret i min daværende Punto. Jeg ved dog ikke hvad synsmanden
ville sige til det, da min bil blev lånt og aldrig er kommet tilbage.

Mikael

Fra : Brian

Dato : 30-12-03 00:07

Jeg kontakter den nærmeste forhandler i morgen. 3M skriver jo ikke så meget
om størrelse (længde + bredde) samt pris...

Tak for linket!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-12-03 08:03

> Ruderne er en lille smule tonede som standard, så lysgennemgangen er ned

> ca. 30% iflg. SBI.

Min far kører rundt i en Chevrolet Trans Sport med org. tonet ruder.
Bagruder er desuden tonet med film.
Synsmanden var klar til at kasserer bilen med det samme han så den, for DET
var ikke lovligt. Efter diskussion og et eller svjh fejlfrit syn målte han
så ruderne. 1 % til den rigtige side, så han ændrede pludselig tonen...

Hvorfor ikke bare pille filmen af, kører til syn og så sætte en ny film på
bagefter - måske en lovlig en..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-03 23:34

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev :

>Der skal være 40% lysgennemgang, så dine ruder er vel ok hvis der er 43%?

Det var hans film der var 43% - det skal lægges sammen med den
toning de fleste autoruder i forvejen har - så er man hurtigt på den
forkerte side

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 13:03

> [...]
> originale tonede ruder i bilen, men hvor finder jeg dem billigst. Skal det
> være hos en autoophugger eller er der en, som kender et godt sted i

Vær opmærksom på at mange VW ruder kan være svære at genbruge, da der på
ruden er galvaniseret en tætningsliste, som ofte blive beskadiget når ruden
skæres fri. Med det rigtige værktøj og den rigtige mand skulle det dog kunne
lade sig gøre.

Org. nye sorttonede varme dæmpende ruder til en Sharan, vil for bagdøre,
sideruder og bagsmækken formentlig koste mellem 5 og 6 tusinde kr. i
tyskland.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 03-01-04 02:19

Brian wrote:
:: Hej med Jer,
::
:: Jeg fik min Sharan '99 7 pers. kaseret til syn idag, da den 43%
:: solfilm jeg har monteret i sideruderne, er for mørk. Jeg overvejer

Vi snakker forhåbentlig ikke de forreste sideruder?

M.v.h.