VW transporter 1.8 Benzin årg 86
Fra : mikael

Dato : 29-12-03 17:43

hejsa

Hvad kan der mon være galt med sådan en når den ikke vil kør i tomgang,
efter den har været på en længer tur. Går den så i stå, skal man nogen gang
vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
fuld gas for at få gang i den igen).

mvh
Mikael

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 29-12-03 17:58

mikael wrote:
> [...]
> man nogen gang vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men
> hvorfor? (den skal ha fuld gas for at få gang i den igen).

Start med en liter karburatoralkohol. Så er vand udelukket.

Eller stil den lidt højere i tomgang.

Mange biler kan iøvrigt næsten ikke startes med brandvarm motor. Min moders
1981 Escort skal have fuld gas i 30-40 sekunder før den langsomt kommer.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-03 21:50

On Mon, 29 Dec 2003 17:57:33 +0100, Freddy O. Christensen wrote:

> Mange biler kan iøvrigt næsten ikke startes med brandvarm motor. Min moders
> 1981 Escort skal have fuld gas i 30-40 sekunder før den langsomt kommer.

Hmm har jeg nu aldrig oplevet med min gamle tidligere Ford Fiesta 1.0
årgang 79. Startede perfekt i al slags vejr med korrekt brug af choker.

//Martin Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 22:06

> Hmm har jeg nu aldrig oplevet med min gamle tidligere Ford Fiesta 1.0
> årgang 79. Startede perfekt i al slags vejr med korrekt brug af choker.

min fiesta fra 79' kunne endda starte UDEN brug af choker nogensinde

--
Tom
(som ikke skiftede luftfilter på sin fiesta i 7 år)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-03 22:57

On Mon, 29 Dec 2003 22:06:23 +0100, Tom wrote:

> min fiesta fra 79' kunne endda starte UDEN brug af choker nogensinde

Hmm, jeg tror faktisk aldrig jeg prøvede uden brug i min når den var
kold. Men varm var der aldrig problemer.

Damn hvor jeg savner den bil...

//Martin Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 18:03

> [...]
gang
> vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha

Benzintrykregulator defekt, eller automatchoker virker ikke.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : mikael

Dato : 29-12-03 18:16

Hejsa

Freddy:
Jeg har give den en liter karburatoralkohol det har ikke givet nogen
forskel.
Tom:
Den karburator den motor ligner meget en som var på en Kadett E jeg engang
har haft, der var også problem med automatchoker på den, men den her opfør
sig ikke på samme måde, den benzintrykregulator du snakker om, hvor er den
mon, og hvordan ser den ud?

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 18:38

> [...]
> sig ikke på samme måde, den benzintrykregulator du snakker om, hvor er den

Der går 2-3 benzinslanger hen til den. Det er en dåse i messingfarve (hvis
ikke den er rustet).
Skal sidde et sted omkring kaburatoren.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-12-03 19:00

"mikael" skrev i en meddelelse:

> [...]
gang
> vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha

Måske den blot trænger til at få justeret ventiler. Nu ved jeg ikke lige om
det er en boxermotor, men det var årsagen ved de ældre boxermodeller med
stødstænger.

/Mark.

Fra : mikael

Dato : 29-12-03 19:21

Tom:

Den dims vil jeg prøve at se efter i morgen.

Mark:
Bilen har kørt 125.000 km og har aldrig fået justeret ventiler, jeg tror nok
det er samme motor som der er i en Golf 2, men ikke noget jeg ved noget om.

Mikael

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-12-03 23:43

"mikael" <mikael.hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3ff0707e$0

> [...]
nok
> det er samme motor som der er i en Golf 2, men ikke noget jeg ved noget

Er det modellen med motor bagi, er det en boxermotor.
De har de nævnte problemer når ventilerne trænger til justering.

/Mark.

Fra : phk

Dato : 29-12-03 19:43

> [...]
gang
> vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha

Den er druknet! Det er med karburator, ikke?

--
Per, Esbjerg

Fra : mikael

Dato : 29-12-03 19:58

Per
mener du det er benzintrykregulatoren ?
Mikael

Fra : phk

Dato : 30-12-03 01:22

> Per
> mener du det er benzintrykregulatoren ?

Det kunne være en mulighed .. eller noget med svømmerstanden...

--
Per, Esbjerg

Fra : BS

Dato : 29-12-03 21:34

> vente 15-20 minutter også kan den starte igen, men hvorfor? (den skal ha
> fuld gas for at få gang i den igen).

Eksens 1,9l vandboxer havde samme symtomer.
Det havde skidt i svømmerhuset som blev suget foran dysen.
En kab. rensning fik den til at spinde som en mis igen.
Tjek lige vakuumdåser + de der vakuumslanger.....samtidig
mvh DerGolf

Fra : BS

Dato : 30-12-03 11:06

og forresten, så har de hydr. ventilløftere