MS Windows
briani 27239
XP med Sp1 hvad æder den i forhold til en ~
Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 18:03

Knægten har en ældre maskine som efter installation af Sp1 pakken
genstarter spontant en gang imellem når han roder rundt med div.
programmer, kan det passe at Sp1 pakken er mere ressourcekrævende?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Sander

Dato : 29-12-03 18:16

Kontrolpanel - System - Fanebladet avanceret
- Knappen indstillinger ved Start og genoprettelse,
og her skal I fjerne afkrydsningen ved Genstart automatisk.
Så får I en fejlmeddelelse op på skærmen istedet for en genstart
og så har I muligheden for at se hvorfor den vil genstarte.

Sander.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 19:00

Sander wrote:

> og her skal I fjerne afkrydsningen ved Genstart automatisk.

Kender den godt men det er åbenbart strømforsyneren der vælter da der
ikke kommer blå skærm. Den har aldrig gjort det før Sp1.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-03 00:57

Tjek at køleren på processoren virker som den skal og ikke er fuld af
snavs.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-03 11:07

Jens Peter Karlsen wrote:
> Tjek at køleren på processoren virker som den skal og ikke er fuld af
> snavs.

Står længere oppe i tråden.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-03 23:13

Nope, Du tænker nok på en anden tråd.

On Tue, 30 Dec 2003 11:06:39 +0100, "Henning Lund"

Fra : Henning Lund

Dato : 31-12-03 10:32

Hvad står der så her? <3ff0774d$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

Fra : Henning Lund

Dato : 31-12-03 10:41

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 18:35

Henning Lund skrev:

> Knægten har en ældre maskine som efter installation af Sp1 pakken
> genstarter spontant en gang imellem når han roder rundt med div.
> programmer, kan det passe at Sp1 pakken er mere ressourcekrævende?

Jeg er engang blevet dunket i hovedet i en af Microsofts nyhedsgrupper
fordi jeg påstod, at SP1 ikke var mere krævende end den første udgave er.
En eller anden påstod, at en stor mængde brugere har oplevet, at deres
computer er blevet langsommere efter at SP1 er kommet ind i systemet.
Jeg vil selvfølgelig ikke benægte at det er tilfældet, men det er blot
ikke noget jeg har oplevet. Min teori har hidtil været, at jeg ikke har
oplevet problemet, fordi at jeg installerede WinXP med SP1 fra bunden af.
Altså vha. en pipstribet Windows-CD hvor SP1 er integreret i stedet for
blot at smide SP1 oveni en flere måneder gammel installation af WinXP
1. udgave, men det er muligt at det ikke har noget med sagen at gøre.

Det er ikke lykkedes mig at finde specielle systemkrav for SP1, så
jeg går ud fra at systemkravene er de samme som for den første udgave.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 19:50

Thomas Madsen wrote:
> Jeg er engang blevet dunket i hovedet i en af Microsofts nyhedsgrupper
> fordi jeg påstod, at SP1 ikke var mere krævende end den første udgave
> er.

En anden gang skal du lige ringe efter mig, så skal jeg hænge ham op på
en knage et sted, vi kan ikke have det vold i news

> [...]
> gammel installation af WinXP
> 1. udgave, men det er muligt at det ikke har noget med sagen at gøre.

Maskinen tilhørte den største af mine knægte og dengang var der kun XP
på den, da den så skiftede ejer til den bette af knajterne lagde jeg en
ren XP ind og Sp1 lige i hælene af XP uden indblanding af andet. Den har
nu fået den sindsyge ide at vælte uden nogen forvarsel, det er sket et
par gange her i eftermiddags da han hørte musik via Winamp samtidig med
at han sad og "skvaldrede" på et tjatprogram. Det skal siges at jeg i
sidste uge havde skilt maskinen ad hvor jeg bad div. edderkopper og
andet kravl om at forlade maskinen, alt er blæst ud med trykluft så den
skulle ikke være tilstoppet af div.

> Det er ikke lykkedes mig at finde specielle systemkrav for SP1, så
> jeg går ud fra at systemkravene er de samme som for den første udgave.

Hmmmm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 20:20

Henning Lund skrev:

> En anden gang skal du lige ringe efter mig, så skal jeg hænge ham
> op på en knage et sted, vi kan ikke have det vold i news

Nej, men nogle gange er det svært at undgå de verbale bank.
Jeg skal nok ringe næste gang. ;)

> [...]
> uden nogen forvarsel, det er sket et par gange her i eftermiddags
> da han hørte musik via Winamp samtidig med at han sad og

Det kunne være strømforsyningen eller overophedning. Nu står den
vel ikke lige ved siden af bålpladsen, vel? Varme kan jo også få
sådan et kræ til at vælte.

> [...]
> jeg bad div. edderkopper og andet kravl om at forlade maskinen,
> alt er blæst ud med trykluft så den skulle ikke være tilstoppet af

Ikke nogen dum idé at gøre. Jeg gør det også engang imellem, men
fanger også tit mig selv i at blæse direkte ind i blæserne, så de
løber rundt med en hulens masse omdrejninger. Det lyder jo så skægt,
men når man tænker sig lidt om, er det ikke det smarteste at gøre,
for de har ikke godt af det. Har du tjekket at alle blæserne faktisk
løber rundt efter den behandling? Min søsters gamle computer havde
f.eks. en mani med at stejle fordi at CPU-blæseren stod stille engang
imellem. Det varede ret længe at finde den fejl. Sidenhen har jeg
lært at rykke låget af dyret som det første, for lige at tjekke om
alle blæsere kører og kører jævnt uden mislyde.

> Hmmmm

Ja, det siger jeg også.

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 20:59

Thomas Madsen wrote:
> Nej, men nogle gange er det svært at undgå de verbale bank.
> Jeg skal nok ringe næste gang. ;)

Bare ok, jeg er i træning.

> Det kunne være strømforsyningen eller overophedning. Nu står den
> vel ikke lige ved siden af bålpladsen, vel? Varme kan jo også få
> sådan et kræ til at vælte.

Nej dog ikke, bålpladsen er midt i huset og hans puter er inde i en af
sidehulerne.

> Har du tjekket at alle blæserne faktisk
> løber rundt efter den behandling?

Farer afsted, det var det første jeg kiggede efter, jeg plejer at holde
en eller anden ting mod blæsevingen inden jeg spuler løs for at undgå de
lyder som en hæs turbo.

Det er bare sært at det er kommet siden Sp1 pakken, af andre sære
programmer er der ikke nogle, han har kun div. skrivehalløj samt noget
andet skolesnask ordbøger, jeg spekulerede på om det kunne være hans
musik som den ikke kan lide, jeg kan tivertilfald ikke, fast inventar
her i stuen er ørepropper, men selv om hans musiksmag er helt ude i
hampen så kan det vel ikke dræbe en strømforsyner, winamp har jeg prøvet
at udskifte, men det hjalp heller ikke.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 21:32

Henning Lund skrev:

> Nej dog ikke, bålpladsen er midt i huset og hans puter er inde i
> en af sidehulerne.

Lad os håbe at dette ikke sker en dag:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/internet.jpg> :)

> Farer afsted, det var det første jeg kiggede efter, jeg plejer at
> holde en eller anden ting mod blæsevingen inden jeg spuler løs for
> at undgå de lyder som en hæs turbo.

Ok. Så er det nok ikke dér hunden ligger begravet. Hmm...

> [...]
> musiksmag er helt ude i hampen så kan det vel ikke dræbe en
> strømforsyner, winamp har jeg prøvet at udskifte, men det hjalp

Det burde ikke ændre sig så drastisk med SP1 nej, medmindre at
SP1 har ændret på nogle indstillinger som ikke stod sådan i den
første udgave, men umiddelbart kan jeg nu ikke lige komme på hvad
det skulle være. Går lige i tænkeboks og håber på at andre har
nogle gode ideer...

Madsen.

Fra : Per

Dato : 29-12-03 21:53

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> første udgave, men umiddelbart kan jeg nu ikke lige komme på hvad
> det skulle være. Går lige i tænkeboks og håber på at andre har

Det skulle vel aldrig være Blaster ?

Per

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 22:10

Per wrote:

> Det skulle vel aldrig være Blaster ?

Nej det er det ikke, jeg har set efter og den genstarter også på en
anden måde.

Fra : Per

Dato : 29-12-03 22:29

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> Nej det er det ikke, jeg har set efter og den genstarter også på en
> anden måde.

OK
Det var bare en ide

Per

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 22:03

Thomas Madsen wrote:

> Lad os håbe at dette ikke sker en dag:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/internet.jpg> :)

Njae fanden er løs når det sker skal jeg hilse og sige.

> [...]
> første udgave, men umiddelbart kan jeg nu ikke lige komme på hvad
> det skulle være. Går lige i tænkeboks og håber på at andre har

Vi venter og jeg roder videre.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 21:58

Per skrev:

> Det skulle vel aldrig være Blaster ?

Hmm, det kunne det jo faktisk godt være ja.
Jeg glemmer den djævel hver eneste gang en eller anden fortæller at
deres computer genstarter uhæmmet.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 22:40

Henning Lund skrev:

> Nej det er det ikke, jeg har set efter og den genstarter også på en
> anden måde.

Hvad så med logbogen. Den afslører heller ikke hvorfor den genstarter?
(Start > Kør: eventvwr.msc hvor du kigger under System eller Program og
tjekker tidspunkterne for hvornår den sidst gik ned).

Madsen.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-12-03 22:48

Thomas Madsen wrote:

> Hvad så med logbogen. Den afslører heller ikke hvorfor den genstarter?
> (Start > Kør: eventvwr.msc hvor du kigger under System eller Program
> og tjekker tidspunkterne for hvornår den sidst gik ned).

Kigger på det i morgen, skal i seng omgående da jeg skal ud med salt i
nat engang, gaaab Z

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-03 11:06

Thomas Madsen wrote:

> Hvad så med logbogen. Den afslører heller ikke hvorfor den genstarter?
> (Start > Kør: eventvwr.msc hvor du kigger under System eller Program
> og tjekker tidspunkterne for hvornår den sidst gik ned).

Her er fejlen 0x0000009c (0x00000001,0x805366f0,0xf2000000,0x00000115)
under systemloggen

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 30-12-03 14:06

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Her er fejlen 0x0000009c (0x00000001,0x805366f0,0xf2000000,0x00000115)
> under systemloggen

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329284

Ifølge ovenstående, så har du et hardwareproblem. Prøv at pille
ramklodserne ud af maskinen og sæt dem i igen, dernæst processoren og
alle andre løsdele...

Er der ikke andre errors eller warnings i din log, der kan indikere lidt
mere om hvilken del der fejler?

Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-03 14:45

Morten Due Jensen wrote:

>dernæst processoren

Hmmm så kan den da ikke køre

> Er der ikke andre errors eller warnings i din log, der kan indikere
> lidt mere om hvilken del der fejler?

Nej

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 30-12-03 15:48

> Hmmm så kan den da ikke køre

Jeg mente nu også sætte den i igen og DEREFTER tænde maskinen igen.
Det kan jo være en løs forbindelse. Min egen maskine havde en tendens
til at genstarte spontant indtil jeg gjorde samme - det vidste sig at
processoren sad løst i soklen.

Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-03 16:03

Morten Due Jensen wrote:

> Jeg mente nu også sætte den i igen og DEREFTER tænde maskinen igen.

Nåe jeg var sq helt bekymret over om du skulle være startet på nytåret
allerede idag.

> Det kan jo være en løs forbindelse. Min egen maskine havde en
> tendens til at genstarte spontant indtil jeg gjorde samme - det
> vidste sig at processoren sad løst i soklen.

Jeg har revet og flået alle steder, det ser ikke ud til at der er løse
forbindelser og lign.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-12-03 23:16

Henning Lund skrev:

> Kigger på det i morgen, skal i seng omgående da jeg skal ud med
> salt i nat engang, gaaab Z

Ok. Sweet dreams og kør forsigtigt i nat. :)

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-12-03 13:40

Henning Lund skrev:

> Her er fejlen 0x0000009c
> (0x00000001,0x805366f0,0xf2000000,0x00000115) under systemloggen

Jeg giver op.

Madsen.

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 29-12-03 23:24

> [...]

> genstarter spontant en gang imellem når han roder rundt med div.
> programmer, kan det passe at Sp1 pakken er mere ressourcekrævende?

Har du prøvet med Spybot eller lignende utility?
Morten

Fra : Henning Lund

Dato : 30-12-03 11:06

Morten Due Jensen wrote:

> Har du prøvet med Spybot eller lignende utility?

Ad Aware