Angående Style Sheet og indhold i en <TD>
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 21:10

Jeg er løbet ind i et mindre problem angående et CSS og en <TD>.

Det forholder sig sådan, at jeg øverst på en side har et baggrundsbillede i
en <TD></TD> med nogle Style Sheets:

<TD style="border-left: #000000 1px solid; border-right: #000000 1px solid"
colspan=2 background="/main.jpg" height=180>INDHOLD HER</TD>

"Problemet" er, at der skal være noget mellem TD-taggene for at Style Sheet
border'ne træder i kraft, men jeg ved ikke hvad jeg skal sætte ind på den
plads. Skal jeg bare sætte en usynlig gif på 1x1 px ind, eller er der en
bedre løsning på problemet?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-03 21:54

<-= KG =-> skrev:

> "Problemet" er, at der skal være noget mellem TD-taggene for
> at Style Sheet border'ne træder i kraft, men jeg ved ikke hvad
> jeg skal sætte ind på den plads.

Prøv at starte med at kigge på egenskaben empty-cells:
<http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#propdef-empty-cells>

Hvis du sætter
   table { empty-cells: show }

- skulle det ikke være nødvendigt at lave pseudoindhold for at vise
kanter mv. på cellen.

Hvis det ikke virker, kan du bruge &nbsp;
--
Jens Gyldenkærne Clausen