AsusA7N-266C kun 100 MhZ og ikke 133MhZ
Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-12-03 17:35

Hej læser

Min kammerats Asus A7N-266C, som vi har smidt en XP 2400+ (2000) kan vi ikke
få til at køre andet en 1500 (100*15) når vi prøver at sætte den til at køre
133*15 (2000) som den burde, så kan vi load bios og lige starte pc´eren så
vil den i fejlsikrede tilstand og når man så siger normal windows, så
restarteren den bare osv.
man kan ikke i bios selv vælge, som på mit eget A7V-266E om man vil køre
2000 eller1500, han pc ér står bare på 1500 og man kan ikke komme op og
rette i bios der hvor der står 1500 eller manuel.

hans bios er 1004

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes...? og hvordan vi får den op på
2000MhZ, det er jo lidt spild af 500MhZ.

henrik

Fra : JK

Dato : 29-12-03 19:46

On Mon, 29 Dec 2003 17:34:48 +0100, "Henrik Petersen"
<iskold(fjern?)@(fjern?)boparken.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle der ved hvad det kan skyldes...? og hvordan vi får den op på
>2000MhZ, det er jo lidt spild af 500MhZ.

Hej

Så må man vel komme med nogle bud:

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx siger, at
bios skal være mindst 1004 og bundkort version mindst 1.03

Versions nr. plejer at være trykt imellem pci-portene på bundkortet.

Derudover skal ram være pc2100 eller hurtigere. Pc1600 er ikke godt.

Download evt. aida32 og aflæs rams hurtighed hermed.

Måske er strømforsyning for svag. 300 W eller mere.

Er køleren i orden. Hvad siger bios om temperatur på cpu. Man kan
overvåge det i 10 minutter fra bios i idle tilstand, hvis man ikke har
bedre muligheder. Det må ikke være over 55 grader, vil jeg mene, i
idle og underclocked til 1500 MHz.

Ellers går jeg udfra, at I har læst manualen. Er der ikke valg imellem
jumper mode og auto ? skal fsb133 sættes med jumper ? osv.

Manualen ligger på asus site.

hilsen

John

Fra : Henrik Petersen

Dato : 29-12-03 20:05

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Versions nr. plejer at være trykt imellem pci-portene på bundkortet.
>
> Derudover skal ram være pc2100 eller hurtigere. Pc1600 er ikke godt.

Det er pc 2100 ram ok

> Download evt. aida32 og aflæs rams hurtighed hermed.
>
> Måske er strømforsyning for svag. 300 W eller mere.

300W strømforsygning ok

> [...]
> overvåge det i 10 minutter fra bios i idle tilstand, hvis man ikke har
> bedre muligheder. Det må ikke være over 55 grader, vil jeg mene, i

er oxo ok

> Ellers går jeg udfra, at I har læst manualen. Er der ikke valg imellem
> jumper mode og auto ? skal fsb133 sættes med jumper ? osv.

Har prøvet både med og uden jumper mode og det hjalp ikke

> Manualen ligger på asus site.

har hentet den og den hjælper ikke meget

henrik