DDA har gjort det igen
Fra : Arne Feldborg

Dato : 28-12-03 01:35

Lige som man her gik og troede at den Den hellige Gral var velforvaret,
og at DDA havde taget ved lære af tidligere fejl. Og at man snildt kunne
udnytte een af juledagene til at lægge den nye 1845 cd-rom ind i en
lille privat database, må man desværre konstatere at DDA endnu engang
har demostreret det uhensigtsmæssige i disse såkaldt "færdige" årgangs
cd-rommer.

Nogen filer har 14 felter i hver post, andre har 15 felter i hver post.
Og flere hundrde dokumentationsfiler er rodet sammen i een stor
pærevælling.

Udover det generelt irriterende ved dette føler jeg mig bestemt ikke
tryg ved, at DDA totalt har maltrakteret dokumentationen til een af mine
egne indtastninger. Jeg kunne forestille mig, at andre indtastere har
det ligeså.?

DDA påberåber sig jo (på indtasternes vegne) ophavsret til filerne.

Hvordan kan de så tillade sig at udgive en cd-rom, hvor indtasternes
dokumentation er ændret til ukendelighed - og hvad er i givet fald
strafferammen for dette.?

Og hvordan kan vi på den baggrund overhovedet vi have tillid til at
oplysningerne i selve brødfilerne er de rigtige.?

Og lad mig så lige understrege, at de fejl jeg indtil videre har fundet
ikke er opstået som fejl i komplicerede programmeringsammenhænge.
Det er simpelthen er små 'dumme' fejl - som enhver 15 årig skoleelev
straks ville have opdaget.

Ligelydende indlæg postet i KIP-Forum.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 01-01-04 19:29

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> Lige som man her gik og troede at den Den hellige Gral var
> velforvaret [...]

Lidt flueknepperi.
Den hellige gral er ikke velforvaret - al den stund den ikke eksisterer.
Heller ikke for dem, der tror på den, er den velforvaret - den er nemlig væk
og har altid været det!
Se nyeste dokumentation i en eller anden Indiana-Jones-film

Det der er velforvaret, er den hellige GRAV i Jerusalem. Udtrykket går
formentlig tilbage til korsfarertiden.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-01-04 20:09

Thu, 1 Jan 2004 19:29:23 +0100, skrev Poul Erik Jørgensen:

>"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

>Lidt flueknepperi.

Tillader du at jeg rækker over?

> [...]
>Se nyeste dokumentation i en eller anden Indiana-Jones-film
>
>Det der er velforvaret, er den hellige GRAV i Jerusalem. Udtrykket går

Der er faktisk gral-troende der mener, at "gral" i virkeligheden ikke
er en fysisk genstand, f.eks. en kalk eller en skål, men et begreb -
at det skulle være et symbol for Jomfru Marias livmoder. Oh well.....

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : aafe

Dato : 01-01-04 20:53

On Thu, 01 Jan 2004 20:08:54 +0100, Kurt Hansen wrote:

>Der er faktisk gral-troende der mener, at "gral" i virkeligheden ikke
>er en fysisk genstand, f.eks. en kalk eller en skål, men et begreb -
>at det skulle være et symbol for Jomfru Marias livmoder. Oh well.....

Og andre igen, påstår, det drejer sig om den genopstandene Jesus
direkte efterkommere, der angivelig skulle bo i Frankrig den dag idag

Der findes formentlig mange andre teorier ...

mvh
Arne

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 01-01-04 21:12

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes formentlig mange andre teorier ...

Læs: fantasterier
Gral-fortællingerne går tilbage til de oldfranske Artur-romaner - som i den
grad eksisterer - men de har formentlig deres udspring længere tilbage. I
disse romaner er gralen den skål hvori blodet fra spydsåret i Kristi side
blev opsamlet.
Formentlig er det en hedensk tankegang der ligger bag - noget med opsamling
af offerblod.

Poul Erik Jørgensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 01-01-04 23:18

"Poul Erik Jørgensen" <88@NNNos.dk> skrev Thu, 1 Jan 2004 19:29:23 +0100

>Det der er velforvaret, er den hellige GRAV i Jerusalem. Udtrykket går
>formentlig tilbage til korsfarertiden.

Det er jeg nu ikke enig i.

Den Hellig Grav er tværtimod et forvansket udtryk for Den hellige Gral.
Opstået fordi folk ikke forstod det oprindelig udtryk og derfor troede
at der var tale om Den Hellige Grav.

Hvorvidt Den Hellige Gral overhovedet eksisterer skal jeg ikke kunne
sige. Een af teorierne går på at det skulle være Jesu kød i ordets
bogstavelige betydning - nemlig en efterkommer af Jesus og Maria
Magdalene.
Så lidt har det jo da med slægtsforskning at gøre.

Denne efterkommer skulle være stamfader til The Knight Templers, så det
så at sige er dem der holder Den Hellige Gral velbevaret.
At de vitterlig våger nidkært over en hemmelighed, som kun de
allerøvertse i orden kender, er ihvertfald rigtig nok.

Men der er mange andre teorier om hvordan udtrykket er opstået og hvad
det egentlig hentyder til.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-01-04 10:54

> [...]
> At de vitterlig våger nidkært over en hemmelighed, som kun de
> allerøvertse i orden kender, er ihvertfald rigtig nok.

Jeg troede du som genealog havde lidt mere kritisk sans end at tro på den
slags sludder

PEJ

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-01-04 22:48

"Poul Erik Jørgensen" <88@NNNos.dk> skrev Fri, 2 Jan 2004 10:54:26 +0100

>Jeg troede du som genealog havde lidt mere kritisk sans end at tro på den
>slags sludder

Jeg har vist ikke givet udtryk for at jeg troede på det, men som teori
betragtet er det da lige så sansynligt som mange af de andre der har
været fremme.

Det jeg derimod tror på er, at det er Den hellige Gral (og ikke Den
hellige Grav) der er det oprindelige udtryk.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-01-04 05:42

Lidt baggrund, fundet på G : http://home6.inet.tele.dk/hon/gral/kronik.htm

Thomas