Hjælp til at få overblik over Baldurs Gate~
Fra : ms

Dato : 29-12-03 00:31

Er det kun udkommet 2 Baldurs Gate spil?

Jeg har hørt at der skulle være en udvidelse til 2'ern som gør at man kan
stige mere i level, passer dette og hvad hedder den?

Hvor mange udvidelser findes der til spillet?

Har Icewind Dale og Neverwhinter Nights noget med BG at gøre??

Er der ellers andet man bør vide?

Johs

Fra : Devast8or

Dato : 29-12-03 00:46

ms wrote:
> Er det kun udkommet 2 Baldurs Gate spil?

Ja. Baldur's Gate og Baldur's Gate 2: Shadows Of Amn

> Jeg har hørt at der skulle være en udvidelse til 2'ern som gør at man
> kan stige mere i level, passer dette og hvad hedder den?

Udvidelsen til 2'eren hedder Throne Of Bhaal. Max XP (og derved level) er
sat en hel del op, men jeg kan ikke huske hvor meget. Jeg mener det er 9
millioner XP der er max i udvidelsen.

> Hvor mange udvidelser findes der til spillet?

En til hver så vidt jeg ved. Udvidelsen til 1'eren hedder Tales Of The Sword
Coast.

> Har Icewind Dale og Neverwhinter Nights noget med BG at gøre??

Ja, lidt. De er sat i samme verden, The Forgotten Realms.

BG1, BG2 og IWD1 bruger 2nd edition AD&D reglerne. NWN og IWD2 bruger 3rd
edition D&D reglerne.

> Er der ellers andet man bør vide?

Ja masser, men kun hvis man er interesseret i at kende reglerne nærmere og
vide mere om verdenen. Men det er ikke nødvendigt for at spille spillene. Et
godt sted at starte er at låne nogle (A)D&D bøger på biblioteket og kigge i
dem. Vær dog opmærksom på at det ikke er alle regler i bøgerne der bliver
benyttet i spillene.

Du kan se et par kort over nogle af stederne på Toril (som så vidt jeg har
forstået er navnet på planeten :) her:
http://www.nwncityofarabel.com/moduleinfo.htm

Hvis du har flere spørgsmål siger du bare til, enten her i gruppen eller i
alt.games.baldurs-gate og alt.games.neverwinter-nights, der sidder folk i de
grupper der ved rigtig meget om tingene :)

Devast8or

Fra : ms

Dato : 29-12-03 01:03

Devast8or <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> sat en hel del op, men jeg kan ikke huske hvor meget. Jeg mener det er 9

Er det eneste i denne udvidelse blot muligheden for øget level? Det ville
måske være lidt dumt at gå i gang med at spille 2'ern før man har fået fat
på udvidelsen...?

Fra : Devast8or

Dato : 29-12-03 02:25

ms wrote:
> [...]
>

> Er det eneste i denne udvidelse blot muligheden for øget level? Det
> ville måske være lidt dumt at gå i gang med at spille 2'ern før man

Nej, det er en fortsættelse af historien.

Du kan sagtens spille SOA uden at have TOB installeret og så installere den
senere og fortsætte på det samme spil (dvs. med det samme party), men hvis
du alligevel skal ud og have TOB vil jeg klart anbefale at købe og
installere den med det samme. Du vil nå max XP før du når slutningen af SOA,
men hvis du har TOB installeret vil du kunne fortsætte med at få XP mens du
stadig er i SOA.

Iøvrigt giver TOB også sådan noget som High Level Abbilities, som du skal
være level 20 får at få (det er ting Whirlwind Attack til din fightere og
level 9 spells til dine magere). Og med TOB installeret kan du highlighte
alle items og chests/crates ved at trykke TAB. Det er _meget_ rart at kunne
:)

Devast8or

Fra : Martin Thunø

Dato : 29-12-03 11:14

Der er også en udvidelse til Icewind Dale der hedder Heart of Winter

Martin

Fra : Martin Thunø

Dato : 29-12-03 11:18

Og for det ikke slaæ være løgn er der en udvidelse til IWD - Heart of Winter
der hedder Trials of the Luremaster som kan hentes gratis her

http://planetbaldursgate.com/iwd/info/luremaster/