Kopisikret CD
Fra : Michael Hjorth

Dato : 29-12-03 00:24

Hej

Jeg fik Jonh Cales nye CD HoboSapiens i julegave (Fed musik i øvrigt),
som er "kopisikret" med CopyControl.

Det er blevet sagt før, men kan ikke siges for tit:

Jeg kan ikke forstå at det er os som har købt/fået musikken på legal
vis som skal have bøvlet med kopisikrede CDer!!

Desuden undrer det mig hvad der vindes ved det, når det ikke virker
særligt godt. Min PC vil gerne spille og rippe CDen. Det eneste der
ser mærkeligt ud er varigheden af numrene, men det kan da ikke
forhindre ulovlig distribution ???

Michael.

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 30-12-03 13:49

Hvad der så yderligere undre mig er at vi idag faktisk betaler afgift på
medier og derigennem har ret til at lave kopier til eget forbrug !!!!! denne
ret føler jeg bliver krænket af kopibeskyttelsen.
En kopibeskyttet CD burde i mine øjne koste det mindre, men det gør den vist
ikke.

Allan

Fra : Kell

Dato : 09-02-04 19:23

Kan man stadig ikke bede om at få udleveret en af dem , som ikke er
kopisikret , der er jo stadigvæk nogen som har , et anlæg eller en afspiller
som ikke kan afspille dem med kopisikringen...???.

Jeg har fået fortalt , at de altid har et antal uden beskyttelse !!

Fra : Reaf

Dato : 13-02-04 15:55

Jeg ved jeg ikke svarer på dit spørgsmål, men...

Du skal bare holde "Shift" tasten inde hvis du vil forbigå beskyttelsen på
Cd'en når du lægger den i computeren.

:)