Surroundsound?
Fra : Emil Saksager

Dato : 28-12-03 19:59

Hej..

Jeg var ude ved en ven igår som fik en dvd-afspiller med tilhørende
surroundsound. Altså ikke nogle kæmpe højttallere osv. bare de her små nogle
som følger med nogle dvd-afspillere..

Det var da helt fantastisk hvordan det hjælper på oplevelsen af en film i
forhold til når jeg sidder herhjemme med stero. Hvordan er mulighederne for
at købe et tilsvarende sæt, helst billigt.

Det er ikke så tit jeg ser surroundsound-sæt andet end det er sådan nogle
kæmpe nogle til langt over 5000 kroner. Kan man ikke købe et lille sæt der
ikke er alt for dyre?

-Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-12-03 20:50

Emil Saksager wrote:

> Det er ikke så tit jeg ser surroundsound-sæt andet end det er sådan nogle
> kæmpe nogle til langt over 5000 kroner. Kan man ikke købe et lille sæt der
> ikke er alt for dyre?

Du kan sagtens købe "billigt" "surround", men så er kvaliteten også
derefter.

/David

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-12-03 21:00

On Sun, 28 Dec 2003 19:59:18 +0100, Emil Saksager wrote:

> [...]
> forhold til når jeg sidder herhjemme med stero. Hvordan er mulighederne for
> at købe et tilsvarende sæt, helst billigt.

Lydkvalitet og pris hænger ganske godt sammen, så jeg vil bestemt ikke
anbefale at bare købe det billigste du kan komme i nærheden af.

Her er lidt at kikke på:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=5&emne=produkt&gruppenr=56
http://hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=H%F8jttalere+systemer
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|221|221||plistp

> Det er ikke så tit jeg ser surroundsound-sæt andet end det er sådan nogle
> kæmpe nogle til langt over 5000 kroner. Kan man ikke købe et lille sæt der
> ikke er alt for dyre?

I hvilket prisleje tænker du på? Jeg vil mene at der nok mindst skal 5000,-
på bordet før det begynder at lyde af noget...men det er jo forskelligt fra
person til person.

Prøv og hør i news:dk.teknik.lyd (pas på... det kan blive dyrt eller
endnu bedre, ta' ud og lyt/kik på højttaler-sæt. At høre forskellene på
flere sæt kan være noget af en oplevelse

--
Mvh. Lars

Fra : Emil Saksager

Dato : 28-12-03 21:15

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message
> [...]
5000,-
> på bordet før det begynder at lyde af noget...men det er jo forskelligt

Jeg tror den dvd-afspiller koster mellem 1500 eller sådan noget, og jeg
synes lyden var udmærket.. Altså det skal være lille sæt, tænkte faktisk på
noget under 1000..

-Emil

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-12-03 21:29

Emil Saksager (emil.saksager@tdcadslfjerndette.dk) skrev følgende:
> [...]
>
> Jeg tror den dvd-afspiller koster mellem 1500 eller sådan noget, og
> jeg synes lyden var udmærket.. Altså det skal være lille sæt, tænkte

1000.- for dvdafspiller/forstærker og 5 højttalere + sub? Se om du ikke kan
finde en der sælger et brugt anlæg fra aldi. Eller køb det i Aldi. Her i
nakskov er der stadig et par af de sæt, de solgte for noget tid siden.

Jeg ville ønske jeg havde dine ører. Mine er en dyr fornøjelse, og jeg vil
da ikke engang fortælle hvad min forstærker alene har kostet. :)

- Martin

Fra : Emil Saksager

Dato : 28-12-03 22:02

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ville ønske jeg havde dine ører. Mine er en dyr fornøjelse, og jeg vil
> da ikke engang fortælle hvad min forstærker alene har kostet. :)

Hehe.. :) Jeg var i hvert fald ganske imponeret af forskellen på mit stero
herhjemme og så de små højttallere der stod rundt omkring.

http://www.befro.dk/shop/productinfo.asp?id=2190 <- Noget lignende de
højttallere der, med dvd-afspilleren koster det 1500, så kan højttallerne da
ikke være vildt dyre?

-Emil

Fra : // Overby

Dato : 28-12-03 23:05

Elgiganten har et Philips LX7100SA til kun 2999,- i øjeblikket - det er
rimelig billigt, og det spiller OK IMHO.

/Daniel

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 29-12-03 01:14

Hej
Min overbevisning er, at det ikke kan betale sig at købe små plastik
konfirmationsanlæg, hvis
du er en ægte filmentusiast. Derfor vil jeg hellere undvære surround lyd end
at gå på kompromis
med et billigt=dårligt anlæg. Jeg regner selv med at skulle investere mellem
50.000 og 100.000 kr. i en hjemmebiograf,
når jeg har pengene til det indenfor de næste par. Indtil da vil jeg nøjes
med stereolyden fra mit
32" Loewe Xelos TV.

Jeg tror dog, at det er muligt at købe et OK surroundanlæg + højttalere til
omkring 8.000 kr.
Prøv at tjekke HIFI Klubbens tilbud: http://www.hifiklubben.dk

Mvh.
Martin

Fra : Lothario

Dato : 29-12-03 08:18

> [...]
> kæmpe nogle til langt over 5000 kroner. Kan man ikke købe et lille sæt der

Har selv disse højtalere:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384587897

Og de er suverænt bedre end almindelig stereolyd. Ingen klager fra mig.

Moe

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-12-03 13:41

Lothario wrote:

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384587897
>
> Og de er suverænt bedre end almindelig stereolyd. Ingen klager fra mig.

LOL! De er altså f.eks. bedre end stereolyden fra et sæt Monitor Audio
Silver 8i eller et sæt Dynaudio Audience 62? In your dreams...

/David

Fra : Lothario

Dato : 29-12-03 17:24

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> LOL! De er altså f.eks. bedre end stereolyden fra et sæt Monitor Audio
> Silver 8i eller et sæt Dynaudio Audience 62? In your dreams...

Aner det ikke, men jeg ser mange film og der er intet jeg kan klage over med
de højtalere.

Moe

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 29-12-03 22:51

> LOL! De er altså f.eks. bedre end stereolyden fra et sæt Monitor Audio
> Silver 8i eller et sæt Dynaudio Audience 62? In your dreams...

Læg mærke til at han skriver "almindelig stereolyd". Jeg tror ikke det er
ret almindeligt at hr. og fru Danmark bruger de højtalere du snakker om. De
er sikkert bedre ja, men dem han snakker om giver sikkert også en bedre
filmoplevelse end den "almindelige stereolyd" mange danskere har.

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Christen Fihl

Dato : 29-12-03 12:40

Har selv før jul investeret i Eltax Spirit på tilbud.
Nu set i Bilka avisen side 54-55 til 1299,-
http://www.bilka.dk/internet/bilka/menu/main.nsf

Højttalerne er ikke noget særligt, så jeg benytter mine bestående Dantax
højttalere, og har således fået et rimeligt anlæg.

Eltax har dvd, cd og radio i samme enhed, så nu har jeg nu fået
erstattet 3 dimser med en enkelt, hvilket pynter på omgivelserne.

--
Christen