Film i biffen/DVD 2004
Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-12-03 13:39

Ja så er filmåret for 2003 så småt overstået. Jeg synes jeg har fået set en
del rigtig gode og mange udemærkede film både i biffen og på DVD. Men hvad
skal jeg holde øje med i det nye år, både på DVD og i biffen, både store og
små film, både a og b-film, og ikke nødvendigvis amerikanske.

Jeg venter selv bl.a. på:

Harry Potter 3
Hellboy
Alien Vs. Predator
Alexander
Kill Bill vol. 2
Azumi
Sword in the moon
Van Helsing
Spiderman 2
Shrek 2

Som I kan se er det mest blockbusters jeg har styr på, så anbefale gerne
nogle af de mere skæve film der dukker op.

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
-

Fra : Kong Kent

Dato : 27-12-03 14:23

> Hellboy
> Alien Vs. Predator
> Kill Bill vol. 2
> Spiderman 2

+

The Last Samurai

Det er min korte liste. Aner ikke hvad der ellers kommer, for jeg plejer
såmænd bare at glæde mig til en film, når jeg ser forfilmen i biffen, eller
hører om den herinde i dk.kultur.film

Derudover bliver jeg ofte positivt overrasket, når jeg ser de 'mindre' film
og danske film i Biografklub Danmark, som nærmest altid består af film jeg
ellers aldrig nogensinde ville have fundet på at bruge penge på (lige med
undtagelse af den første Ringenes Herre, samt Gangs Of New York). Den 'klub'
bruger jeg som det alternative film-input i min verden

Men ligesom dig, er jeg altid frisk på at blive anbefalet andre film...

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-12-03 17:56

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> +
>
> The Last Samurai
Ja den havde jeg glemt.

> [...]
> ellers aldrig nogensinde ville have fundet på at bruge penge på (lige med
> undtagelse af den første Ringenes Herre, samt Gangs Of New York).

Biografklub DK ser jeg sammen med min kæreste. Så kan jeg også anbefale
Filmporten (samme princip), de har endnu mere skæve film.
http://www.filmporten.dk/showpage.asp?ID=51

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-12-03 15:38

Rikke & Brian wrote:

[klip]

Du kunne også overveje:
Big Fish
Paycheck (ved ikke om den kommer i Danmark)
Elephant (kommer sikkert ikke i Danmark, det er en film om "school
shootings" i USA)
Lost In Translation har jeg også hørt meget godt om rundt omkring
Runaway Jury

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : zcully

Dato : 27-12-03 16:50

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> Rikke & Brian wrote:
>
> [klip]
>
> Du kunne også overveje:
> Big Fish
> Paycheck (ved ikke om den kommer i Danmark)

Har premiere i DK d. 27 feb.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 27-12-03 18:02

Rikke & Brian wrote:

> Som I kan se er det mest blockbusters jeg har styr på, så anbefale
> gerne nogle af de mere skæve film der dukker op.

En ganske fin liste med film, du har lavet.

Jeg glæder mig, da jeg er både historisk og mytologisk interesseret, til
"Troy", den nye storfilm med Brad Pitt, Sean Bean, Orlando Bloom og Eric
Bana. Jeg har på fornemmelsen, at den nok skal blive rigtigt god.

Jeg er også Disney fanatiker, så med den nye "Brother Bear" har jeg også på
fornemmelsen, at den skulle være ganske god.

M. Night Shyamalan, manden bag Signs og 6th Sense, har også en ny film på
programmet i 2004. Den hedder The Village, forhåbentlig er den også værd at
se.

> Mvh. Brian

/ Mads

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-12-03 19:59

"Mads Holmsgaard Eriksen" <shadow_of_x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Troy", den nye storfilm med Brad Pitt, Sean Bean, Orlando Bloom og Eric
> Bana. Jeg har på fornemmelsen, at den nok skal blive rigtigt god.

Jep den er jeg også klar på

> [...]
> programmet i 2004. Den hedder The Village, forhåbentlig er den også værd

Det tror jeg den er, det har de tre andre været, så hvorfor skulle den her
så ikke også blive interessant.

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-12-03 18:42

"Bubba Ho-tep"
....hvis den kommer i biffen, ellers må vi håbe den kommer på DVD

[Rune]

Fra : Rikke & Brian

Dato : 27-12-03 20:00

"Rune Jensen" <rune@[fjern det her]esbjergbynight.com> skrev i en meddelelse
> "Bubba Ho-tep"
> ...hvis den kommer i biffen, ellers må vi håbe den kommer på DVD

Mmmm den kender jeg ikke, hvilken genre er vi i, og hvor i verden.

Mvh. Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-12-03 20:35

On Sat, 27 Dec 2003 19:59:39 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>"Rune Jensen" <rune@[fjern det her]esbjergbynight.com> skrev i en meddelelse
>
>Mmmm den kender jeg ikke, hvilken genre er vi i, og hvor i verden.

http://us.imdb.com/title/tt0281686/combined

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 28-12-03 08:39

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> On Sat, 27 Dec 2003 19:59:39 +0100, "Rikke & Brian"
> <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> http://us.imdb.com/title/tt0281686/combined

Ja ja okay, men det er jo lettere at få andre til at lave arbejdet for en.

Fra : -V-

Dato : 28-12-03 01:21

Rune Jensen wrote:
> "Bubba Ho-tep"
> ...hvis den kommer i biffen, ellers må vi håbe den kommer på DVD

Jeg håber på begge dele, snarest!

-V-

Fra : Bo Kristensen

Dato : 29-12-03 09:26

"Rune Jensen" <rune@[fjern det her]esbjergbynight.com> wrote in message
> "Bubba Ho-tep"
> ...hvis den kommer i biffen, ellers må vi håbe den kommer på DVD

"Hail to the King, Baby" - Der _kan_ næsten ikke være en film hvor det citat
er bedre placeret.

Eftersom filmen kun bliver screenet i et begrænset antal biografer i USA,
tror jeg desværre ikke vi skal gøre os nogle forhåbninger om en
biograf-premiere herhjemme... *snøft*

http://www.bubbahotep.com/

--
Bo Kristensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 27-12-03 23:40

On Sat, 27 Dec 2003 13:39:20 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>Azumi
>
>Mvh. Brian

Ja den kan du glæde dig til, har lige set den i dag =)~

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Rikke & Brian

Dato : 28-12-03 08:42

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 27 Dec 2003 13:39:20 +0100, "Rikke & Brian"
> <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:
>
> Ja den kan du glæde dig til, har lige set den i dag =)~

Det gør jeg også utrolig meget, hvor har du købt din? CDJapan, synes bare
priserne er helt hen i vejret.

Mvh. Brian

Fra : Morbid Angel

Dato : 28-12-03 14:10

On Sun, 28 Dec 2003 08:41:30 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

>Det gør jeg også utrolig meget, hvor har du købt din? CDJapan, synes bare
>priserne er helt hen i vejret.
>
>Mvh. Brian

Ja cdjapan, ja lidt dyr men ikke dyrere end en glad aften i byen eller
en tur på cafe :)
Og det er specielle film i høj kvalitet som man som regel ikke kan få
andre steder.

Jeg har kun købt en 5 film i den prisklasse i år, så det ikke så
slemt, har også forudbestilt Takeshi Kitano's Zatoichi , som skulle
komme på dvd (i japan) den 11 marts 2004, jeg kan næsten ikke vente :)

Venter ellers på at Battle Royal 2 kommer med engelske undertekster.
Venter også på at Universal World Cinema udgiver den thailanske film
On Bak og koreanske Sympathy for mr. venegance (håber den er uncut)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Dan

Dato : 28-12-03 19:29

City Of God

http://us.imdb.com/title/tt0317248/

Kommer til Blockbuster i januar.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-12-03 04:34

> [...]

>skal jeg holde øje med i det nye år, både på DVD og i biffen, både store og
>små film, både a og b-film, og ikke nødvendigvis amerikanske.

Andre er kommet med de fleste, jeg kan komme i tanke om, men dog ikke
Garfield.

Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-03 10:50

Peter Rongsted <nospam@rongsted.dk> writes:

> Andre er kommet med de fleste, jeg kan komme i tanke om, men dog ikke
> Garfield.

Det er fordi vi _har_ set traileren.

Yikes.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted