Lagring af data
Fra : Jes Søndergaard

Dato : 19-04-01 20:31

Jeg skal brug for at lagre følgende data i variabler:

Person1
Oplysning1
Oplysning2
Oplysning3
osv.
Person2
Oplysning1
Oplysning2
Oplysning3
osv.
osv.

Derefter skal jeg kunne lave følgende udtræk:
Returner personer-id'er hvor oplysning2 = et eller andet.

Kan nogen sige mig hvordan jeg helt konkret bedst lagrer disse data og
ligeledes henter værdier ud igen? Det skal vel at mærke kun være så længe at
scriptet kører, dvs. ikke noget med database o.l.

Mvh.
Jes Søndergaard

Fra : Johan

Dato : 20-04-01 13:45

> [...]
at
> scriptet kører, dvs. ikke noget med database o.l.

Vi siger 3 oplysninger er følgende: navn, alder, stilling
Noget ala:

$oplysning1 = array('John Bertramsen', 'Ole Rasmussen', 'Niels Petersen');
$oplysning2 = array('35', '54', '35');
$oplysning3 = array('Programmør', 'Sælger', 'Konsulent');

Så kan du f.eks. gør sådan for at få folk ud der har alder = 54:

For at få alle ud med alder = 35:

for($i = 0; $i < count($oplysning1); $i++) {
if($oplysning2[$i] == '35') {
print($oplysning1[$i]." er ".$oplysning2[$i]." år ung og arbejder
som ".$oplysning3[$i]."<br>");
}
}

Du vil få følgende output:

John Bertramsen er 35 år ung og arbejder som Programmør
Niels Petersen er 35 år gammel og arbejder som Konsulent

Kan du bruge det til noget?

mvh

Johan

Fra : Jes Søndergaard

Dato : 21-04-01 10:10

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev:
> [...]
> $oplysning2 = array('35', '54', '35');
> $oplysning3 = array('Programmør', 'Sælger', 'Konsulent');

Jeg glemte at sige 2 ting:
- Der må ikke anvendes forskellige variabel-navne, da det dels er uelegant,
og da det jo ikke er alle navne en variabel kan indtage
- Jeg eftersøger en løsning som kan håndtere mange niveauer, altså ikke kun
2 niveauer som jeg viste i mit eksempel

Jeg ved det kan lade sig gøre, da PHP selv ved nogle funktioner bruger at
smide alt data ud i et objekt, som kan indeholde uendelig mange data og
niveauer.

Nogen forslag?

Fra : Johan

Dato : 22-04-01 18:09

> [...]
>
> Jeg ved det kan lade sig gøre, da PHP selv ved nogle funktioner bruger at
> smide alt data ud i et objekt, som kan indeholde uendelig mange data og

Læs lidt om multidimensional arrays... tror det kan klare opgaven, men har
lidt svært ved at give en præcis løsning, når jeg ikke kender din
problematik mere præcist!

mvh

Johan