Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 som webcam
Fra : Claus Bjerre

Dato : 27-12-03 17:43

Er der nogen der kender software, der kan få et Canon G3 til at virke som
webcam?
Claus Bjerre

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-12-03 21:57

"Claus Bjerre" skrev...
> Er der nogen der kender software, der kan få et Canon G3 til at virke
som
> webcam?

Mig bekendt kan du kun få det til at vise live billeder
via tv-udgangen. Har du et grafikkort med tv-in
burde det kunne gøres ad den vej. Ellers ikke.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : H.Kragelund

Dato : 27-12-03 22:04

> Mig bekendt kan du kun få det til at vise live billeder
> via tv-udgangen. Har du et grafikkort med tv-in
> burde det kunne gøres ad den vej. Ellers ikke.

Remote capture programmet som følger med kameraet kan vise det kameraet
ser via usb.

mvh
henrik

Fra : N/A

Dato : 27-12-03 22:11

Fra : Morten Bested

Dato : 27-12-03 22:11

Ups, de ord bider jeg i mig igen :)

Fra : Morten Bested

Dato : 27-12-03 22:04

Det er jeg nu ikke så sikker på at du har ret i. Man kan med programmet
PSRemote se live view via.det usb kabel som medfølger til kameraet. Så
egentlig burde man også kunne bruge det til webcam, jeg tror bare ikke der
er blevet skrevet et program til netop dette endnu.

Fra : Will Bill

Dato : 29-12-03 15:15

Med mit ixus 400 kan man med det medfølgende program Remotecapture tage
billeder med intervaller, som man selv indstiller.
Billederne overføres til computeren løbende.
Så det er bare at sætte programmet til at gemme i det bibliotek/sti på
harddisken, som websiten ligger i.
Hvis man selv har webserver, så kører det jo bare. Hvis ikke, så findes der
mange freeware programmer på tucows.dk, som kan overføre filer automatisk
fra harddisk til webhotel.

Så det er såre simpelt !!!

Programmerne er der. Teknikken er der. Så det er bare at gå i gang !!!

Held og lykke !

/WTR

PS! Er der nogen, der har ixus eller g3 kørende som webcam, som kan poste
nogle links ?