Kat i bad
Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 28-12-03 18:17

Ja så har missen været stukket af en tur og havde hygget sig i skrotbilerne
ude bagved , For derefter at vade en tur ind på værkstedet hvor en vaks
mekaniker snuppede hende (de ved at hun er indekat) well vi har fået den
vasket nu men kors mine arme er revet op af dens klør.

Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Erik Elbarto

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-12-03 18:51

> [...]
> vasket nu men kors mine arme er revet op af dens klør.
>
> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Starter med at tage brusehovedet af, så man har en blød stråle der kan
kontroleres

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : zasha

Dato : 28-12-03 18:58

<klip>
> well vi har fået den
> vasket nu men kors mine arme er revet op af dens klør.
>
> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?
>
> Erik Elbarto

Hej Erik

Jeg har badet mine katte éen gang.....så er alt vist sagt *smil*

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor

http://chocolade.dk

Fra : maz

Dato : 28-12-03 19:42

Elbarto Simsoniac wrote:
> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Man er smart og tager en rundringning til semilanghårskatteejerne (der jo
har lidt erfaring med al det der vandpjaskeri!), og klager sin nød, hehe ;)

Jeg gruer for den dag, hvor det bliver nødvendigt at bade een af mine...
auch!!

/Maria og

Fra : Jane

Dato : 28-12-03 20:58

Elbarto Simsoniac skrev i

> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Øhm har ikke lige badet min nuværende pelsklump, men har
erfaring for at vand i fad og en kop giver en mindre
angst kat end en bruser med strømmende vand.

Jane

Fra : johny møller

Dato : 28-12-03 21:59

hej
jeg har badet mine to misser to gane og den første gang av av. det var de
ikke så vilde med. anden gang gik det meget bedre. de var ikke vilde med det
men de var meget mere rolige og kradsede slet ikke. så måske er det bedre
næste gang. mine er vilde med at blive bruset over men det er træls når
vandstrålen er væk. (puha koldt tænker de tror jeg)
held og lykke.
hilsen bettina, tarzan og herkules

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-12-03 21:35

Elbarto Simsoniac skrev i en meddelelse...
> [...]
> vasket nu men kors mine arme er revet op af dens klør.
>
> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Jeg er endnu aldrig blevet hverken bidt eller kradset af mine katte når de
har været i bad - det skal så siges at Devi endnu ikke har prøvet det og hun
har i forvejen en tendens til begge dele såååå - men hun elsker så også vand

Min erfaring er, at mine katte er mere optaget af at prøve at stikke af og
af at stå fast på gulvet, at de helt glemmer mig. Det de bruger mest energi
på er faktisk at klage deres nød vokalt så der er en værre koncert på store
vaskedag. Og så har jeg 80% af tiden et godt tag i nakken på dem hvilket
også ser ud til at virke. Og så er det bare om at være så hurtig som mulig.
Det tager mig max. tre minutter pr. kat fra badeværelsesdøren bliver lukket
og til at vi giver en ordentlig lyntur med håndklædet og så er ude i
friheden igen. Og så går der højst to minutter, så er jeg tilgivet igen.

Men måske jeg bare er heldig

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 28-12-03 21:49

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3fef3e7f$0$9761

>- det skal så siges at Devi endnu ikke har prøvet det og hun
> har i forvejen en tendens til begge dele såååå - men hun elsker så også
vand

Måske det går lige så godt som med min Mardol, der var i bad for første gang
i forgårs Hun er jo, som bekendt, lige så glad for vand som Devi. Mit
største problem var, at hun konstant lavede pirouetter for at fange den der
sjove vandstråle, der brusede på kroppen *g* Bagefter blev hun frotteret
godt, og så styrtede hun ellers rundt og lufttørrede i 30 min. *g* Tror
ikke, det er sidste gang, vi har prøvet det

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Flemming N.

Dato : 28-12-03 22:07

Jeg har aldrig prøvet det men min nye kat er helt vild med vand
For ca. 2 uger siden faldt den ned i karbadet til mig, jeg nåede
at gribe den med den blev våd på hele bagkroppen da jeg satte den
ned på gulvet varede det ikke mere end 1 minut før den igen var oppe
på kanten af badekaret. Derudover er den ikke bange for at blive våd
når man tager brusebad, elsker at stikke hoved under den rindende
vandhane, og elsker også at drikke fra en løbende vandhane *G* ja,
lidt sær er han godt nok *S*

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Jane

Dato : 29-12-03 08:10

Flemming N. skrev i <news:g7huuv8s3u9mjtpofh8fq02o5fc1lnmpmb@4ax.com>:

> på kanten af badekaret. Derudover er den ikke bange for at blive våd
> når man tager brusebad,

Hæ, min kat sidder på en kasse i badet og betragter mig når
jeg er i brusebad (jeg er bag bruseforhæng på den anden side
af badeværelset), forleden hoppede hun ned, da hun troede en
stråle ramte hende, og ADR gulvet var vådt! Hun stod og så
ud som Bambi på is, og mand hvor jeg grinede...

Det var næsten lige så sjovt som første gang en (anden) kat
trådte på sne.

Jane

Fra : Axelgaard

Dato : 28-12-03 21:57

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vasket nu men kors mine arme er revet op af dens klør.
>
> Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Jeg har nu læst de pt. 4 svar og må sige at jeg er meget "heldig". Vores kat
vil (som næsten alle katte) selvfølgelig ikke i nærheden af rindende vand,
men det betyder ikke at det er et problem at få ham med i bad alligevel! Jeg
har selv for nyligt haft den "bette fede" med i bad, karbad! Han brokkede
sig da godt nok, men ellers ingen problemer der. Jeg skal da ærligt indrømme
at der skulle lidt magt til for at få kroppen (ikke hovedet) under vand, men
jeg forlod da badet uden en eneste skramme :) Han prøvede at flygte en halv
snes gange, men jeg tog bare hans forpoter ned fra karets kant og sagde "nej
nej, vi er jo ikke færdige endnu" :) Under hele "seancen" snakkede jeg
roligt til ham - hele tiden.
Det ser skisme sjovt ud når den store mis bliver til en lille våd slatten
pjevs :) Det tog nok 20min at få det bette kræ tør nok til at han kunne
forlade badeværelset - derefter fulgte mange timer hvor han ikke lavede
andet end at "slikke pelsen tør"
Jeg tror ikke at min kæreste kunne gøre mig kunsten efter - det er som om
han har mere respekt for mig end hende, trods det at jeg først kom ind i
hans liv efter han havde kendt hende i over ét år. Vi har haft vores ture
over de sidste 8måneder, hvilket har resulteret i at han næsten aldrig er i
tvivl om hvem der bestemmer af os 2. Jeg har selvfølgelig aldrig udøvet
fysisk vold på ham, det kunne jeg aldrig finde på, men et dask over næsen
har han fået en del gange nu. Jeg kan tage ham op som var han et bette barn,
altså poterne i vejret mens jeg holder ham ind til kroppen som, hvis man
vugger et barn i sin favn :) Han nyder det (spinder på livet løs), men min
kæreste kan ikke gøre det samme. Han tøver når jeg prøver at slås for sjov
med ham, han går hellere sin vej hvis jeg prøver, men nogle gange kan vi
godt. Jeg er helt holdt op med at slås for sjov med ham, han skal vide at
når jeg først han fat i ham så er det alvor - kæresten kan han sagtens slås
med. Han har altid været en "moar" kat, men han putter ligeså gerne ved
siden af sin "far" når vi sidder i sofaen. Han er nu en dejlig bette mis :)
Det blev jo til en hel stil det her - jeg må hellere til at slutte for nu.

Med venlig hilsen

Gitte, 3D og Brian (mig)

Fra : Macready

Dato : 28-12-03 22:03

On Sun, 28 Dec 2003 18:17:28 +0100, "Elbarto Simsoniac"
<ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Hvordan undgår i andre det hvis i da giver jeres katte bad ?

Det kan være svært at undgå, da det er rimelig svært at forklare en
kat, at det "bare" er et bad... ;)

Vi har tre perserkatte, og de er meget forskellige hvad angår
badetemperament. Een går efter struben, een henfalder til total apati,
mens den tredie morer sig kosteligt.

Hvis man har sin(e) kat(te) i bad regelmæssigt, kan det være en god
idé at investere i et babybadekar (koster ca. 200 kr.). Katten er i et
kontrolleret miljø, og da badekaret har høje kanter, har den endog
meget svært ved at tage den store flugt.

Mvh

Jesper

Fra : LLM

Dato : 29-12-03 20:30

hej ng

er der en grænse for hvor tit man bør bade sine katte

og er det overhovedet nødvendigt?

mvh jan