Bachs, igen igen
Fra : Denise

Dato : 27-12-03 14:35

Hej gruppe
Bladet Min Ven Katten har en stor artikel om Bachs Blomsterremedier, og der
står, at hvis katten slikker sig meget så der kommer bare pletter, så kan
sødæble bruges. Det gør Dino jo, så det har jeg købt. I brochuren fra Matas
står så, at det giver man ved modløshed eller fortvivlelse. Det synes jeg jo
han langt fra er, snarere tror jeg det er kedsomhed, han sidder på måzen og
ligesom hyggeslikker/ -gnasker sine hår på maven af.
Mine spørgsål er, hvis det ikke er modløshed eller fortvivlelse, der er hans
problem, kan det så skade at give ham det ??
Hvis jeg ikke ønsker at give det i vandet, vi har flere vandskåle og flere
katte, eller i munden, er der så ikke noget med at han kan få dråber på
øreflippen ?? I så fald hvor mange og hvor tit ?

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-12-03 15:49

Hej Denise

Nej det vil ikke skade Dino (eller de andre for den sags skyld) Nu er
brochuren nok beregnet på mennesker og
som vi alle efterhånden nok har lært *GG* er katte lidt mere komplekse.

Min Bach's for dyr-bog siger om sødæble
##mod urenlighed, infektion og toksiske tilstande.
genopretter renlighed og værdighed. Specielt for katte:
bl.a til dyr der plejer sig selv i alt for overdreven grad ##
og det passer jo glimrende på Dino.

Du ved godt at du skal fortynde remediet, ikke ?
jeg plejer at tage 5 dråber i en 30 ml. pipetteflaske så
fylde flasken op med kildevand, så er det klart til
brug. Jo du kan komme 2-3 dråber på hver øreflip og nulre lidt, så han ikke
bare ryster dem af.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Denise

Dato : 27-12-03 17:46

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> genopretter renlighed og værdighed. Specielt for katte:
> bl.a til dyr der plejer sig selv i alt for overdreven grad ##

Jo, det passer jo godt så .

> [...]
> fylde flasken op med kildevand, så er det klart til
> brug. Jo du kan komme 2-3 dråber på hver øreflip og nulre lidt, så han

Næ, jeg vidste ikke jeg skulle fortynde det. Er det så bare een gang om
dagen på flippen?. Hvad er en pipetteflaske, og hvor får jeg sådan en ? .

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-12-03 18:53

Jeg ville nok give det 3-5 x dagligt.

Jeg køber mine pipetteflasker i helsebutikken, muligvis
har Matas eller Apoteket dem også, det er sådan nogle
små brune glasflasker hvor der er pipette/dråbetæller
indbygget i låget.

Fra : Denise

Dato : 27-12-03 19:03

> [...]
> har Matas eller Apoteket dem også, det er sådan nogle
> små brune glasflasker hvor der er pipette/dråbetæller

Ok, jeg vil få fat i et sådan. Tak for hjælpen

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 21:08

In article <3fedc708$0$29342$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Marianne
Hellemose <hellemose.som2@mail.dk> wrote:

> Jeg køber mine pipetteflasker i helsebutikken, muligvis
> har Matas eller Apoteket dem også, det er sådan nogle
> små brune glasflasker hvor der er pipette/dråbetæller
> indbygget i låget.

Godt nok er det længe siden jeg har købt sådan en - men apoteket har i
hvert fald haft dem engang

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 29-12-03 21:14

"Marianne Hellemose" >

> Du ved godt at du skal fortynde remediet, ikke ?
> jeg plejer at tage 5 dråber i en 30 ml. pipetteflaske så
> fylde flasken op med kildevand, så er det klart til
> brug.

Er det alle Bach´s dråber der skal fortyndes til katte? Og i så fald - er
det så i samme forhold (5 dråber i 30 ml. vand)? Jeg har en flaske Valnød
mod et lidt hidsigt temperament.

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-12-03 22:08

Hej Danielle

Ja det er det, og det skal de faktisk også til mennesker,
ikke at jeg tror at hverken katte eller mennesker vil tage
skade af at de ikke er fortyndede, men den flaske man køber er meget
koncentreret, og med den pris det har
er det jo bare en stor fordel at det skal fortyndes så meget, jeg kunne også
godt forestille mig at smagen ikke
vinder, ved at tage det ufortyndet.

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 30-12-03 17:55

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> er det jo bare en stor fordel at det skal fortyndes så meget, jeg
> kunne også godt forestille mig at smagen ikke

Hej Marianne!

Mange tak for hjælpen - jeg fik ellers givet missen dråberne ufortyndede i
nogle dage - så nu vil jeg da prøve at fortynde dem. Og ja, prisen er lidt
pebret - jeg gav 87,- for flasken.

Jeg kan da bare ikke forstå hvordan de skal hjælpe på ørerne?

Med venlig hilsen
Danielle

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-12-03 18:29

Danielle skrev
<Og ja, prisen er lidt pebret - jeg gav 87,- for flasken. >

wow det var billigt, jeg giver 105 kr

<Jeg kan da bare ikke forstå hvordan de skal hjælpe på ørerne?>

Det er fordi huden og pelsen er meget tynd på ørerne
så dråberne trænger hurtigt ind i selve "kræet"

Fra : Danielle Nielsen

Dato : 30-12-03 21:12

Marianne Hellemose wrote:
> Danielle skrev
> <Og ja, prisen er lidt pebret - jeg gav 87,- for flasken. >
>
> wow det var billigt, jeg giver 105 kr

Jeg har købt den i Matas

> <Jeg kan da bare ikke forstå hvordan de skal hjælpe på ørerne?>
>
> Det er fordi huden og pelsen er meget tynd på ørerne
> så dråberne trænger hurtigt ind i selve "kræet"

Nårh, på den lumske måde...

Mvh
Danielle

Fra : Katrine Nederby

Dato : 30-12-03 05:26

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Jo du kan komme 2-3 dråber på hver øreflip og nulre lidt, så han ikke
> bare ryster dem af.

Hej Marianne

Skal Bach's også fortyndes, inden man kommer det på øret - eller anvendes
det der i ren form?

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-12-03 10:41

Hej Katrine

Udfra mine bøger (både meneske og dyr-relaterede)
skal det bruges fortyndet uanset hvordan man bruger
det, de gør meget ud af at kalde det ufortyndede for
"lagerflasken" og det fortyndede for "brugs eller behand-
lingsflasken"

Fra : Charlotte

Dato : 30-12-03 09:12

Hej Marianne
"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i
> Min Bach's for dyr-bog siger [klip]

Kan man få/finde en sådan eller er det bare dig, der er heldig at have en?
Synes i det hele taget naturlige ting er det fedeste, hvad enten det er til
vores mislinger eller til os selv

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-12-03 10:48

Hej Charlotte

Jeg har købt bogen i min helseshop den hedder
Bach's blomsterremedier for dyr, skrevet af Helen
Graham og Gregory Vlamis, udgivet af SphinX publishers
i København.

Fra : Charlotte

Dato : 30-12-03 12:35

Hej igen Marianne
> Jeg har købt bogen i min helseshop den hedder
> Bach's blomsterremedier for dyr, skrevet af Helen
> Graham og Gregory Vlamis, udgivet af SphinX publishers
> i København.

Helt ærligt...det kunne du sg godt ha sagt før jul *ggg* - der manglede jeg
jo ønsker!
Nå - den må bare komme på sedlen - eller måske jeg bare er nødt til at købe
den.
Tusind tak...
--
KH