Axel Erik Sørensen
Fra : Lene Hansen

Dato : 27-12-03 12:27

Jeg har på sidelinien fulgt debatten om Axel Erik Sørensen, men p.g.a.
helligdagene har jeg ikke haft tid til at kommentere noget af det.

Lige den debat, der er kørt omkring AES´s person, er lige netop det der køre
omkring ham.

Vel, jeg bryder mig måske heller ikke lige om hans måde han føre sig frem
på, og selvom jeg godt forstår han ikke har meget tilovers for mennesker,
når han med egne øjne ser hvordan de behandler dyr, så tror jeg personligt
at han nåede lidt længere hvis han valgte sine ord lidt bedre. Jeg tror
nemlig lidt det er hele hans fremtoning der gør at han ikke tages så
alvorligt hos diverse myndigheder. For han er vitterlig grov "i munden", men
gud hvor jeg godt kan forstår ham langt hen ad vejen.
Måske kunne jeg godt ønske at han (og andre dyreværnsforeninger) prøvede at
købe nogle dyr fri, når nu vores lovgivning er så svagt skruet sammen, så
der ikke er meget hjælp at hente hos politiet og andre myndigheder.

Men stadig er det godt, der er mennesker som ham, som tør stå frem og vise
og fortælle hvordan mange mennesker behandler deres dyr.

Det er korrekt at han ikke behøver at optræde som "Cherif", men vi kommer
ikke uden om, at han nok vinder mere respekt nogle steder end hvis han kom i
ganske almindelig tøj.

Mange mennesker hader ham, måske mest fordi han går til pressen hvis ikke
folk reagere på hans henvendelser.

Jeg selv kender ham personligt fra en sag om en ko, jeg havde og gå på en
mark her. Den gik uden vand i flere dage, indtil jeg begyndte at vande den.
Vi bor i et lille samfund, og jeg var heller ikke meget for at gå til
politiet, men kontaktede så AES og bad om hjælp. Denne sag ordnede han meget
diplomatisk og ejeren var meget samarbejdsvillig da han kontaktede ham. AES
brugte en hel dag her, for at få koen hentet og fragtet til en sted hvor den
fik det godt. Jeg må sige at efter det, så går han kun meget hårdt til værks
med politi og dyrlæger, når ejere af misrøgtede dyr er usamarbejdsvillige,
og så kan jeg godt forstå han bliver så vred som han gør, fordi det må være
som at slå i en dyne. Han ser med egne øjne misrøgtede dyr, men må ikke gøre
noget og politiet vil ikke gøre noget. Handler AES på egen hånd, så bliver
han straks truet og meldt og slæbt i retten. Der er jo noget helt galt i
dette land, med vores dyreværnspolitik. Loven beskytter jo mere
dyremisrøgtere end dem, der prøver at hjælpe dyr i nød.

Lene Hansen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-12-03 12:47

Hej Lene

Jeg vil give dig ret langt hen ad vejen, men jeg mener
at vi faktisk har en rimelig god dyreværnslov, problemet
er, set med mine øjne at dem der skal håndhæve den,
nemlig politiet, dels ikke kender den ordentligt og dels
prioritere dyreværnssager helt ned under gulvbrædderne,
hvis de tog dyreværnsloven lige så seriøst som andre
love, tror jeg at situationen ville være en helt anden.
Jeg ville blot ønske at div. bøder vedrørende dyreværn
ville få et heftigt hak opad, så folk virkelig kunne mærke det hvor det gør
mest ondt, nemlig pengepungen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-12-03 13:19

Jamen du har helt ret. Bøderne er så latterlige små at det i hvert fald ikke
skræmmer mange for at misrøgte dyr. Personer som AES, betaler meget mere i
bøder for ulovlig indtrængen o.s.v. for at hjælpe dyr i nød, end personer
der misrøgter deres dyr får. Det er som om at dyr "bare" er døde ting og
ikke levende skabninger, som kan føle smerte og lidelse. Når vi mennesker
tager dyr i vores varetægt i "fangenskab", så er det vores pligt at sørge
for at de dyr får mad og vand og pleje og omsorg. Det gør mig så forfærdelig
ondt når dyr lever en så kummerlig tilværelse så mange steder. Man vil så
gerne hjælpe dem alle, hvis man kunne...

Lene

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 27-12-03 13:48

On Sat, 27 Dec 2003 12:47:09 +0100, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som2@mail.dk> wrote:

>hvis de tog dyreværnsloven lige så seriøst som andre
>love, tror jeg at situationen ville være en helt anden.

   Lige for tiden - og i de seneste år har de ærlig talt ikke
haft tid til noget som helst. De har ikke engang tid til at tage sig
af indbrud og den slags. Det er altså ikke kun fordi de ikke tager
dyreværnsloven lisså seriøst som andre love. :/

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 27-12-03 18:49

> [...]
> af indbrud og den slags. Det er altså ikke kun fordi de ikke tager
> dyreværnsloven lisså seriøst som andre love. :/

Jeg tror nærmere det er et spørgsmål om prioritet, og hvad man synes er
vigtigt... Jeg synes f.eks. det er vigtigere at fange dyremishandlere,
end at sidde i en varevogn og fotografere fartsyndere... men her i
landet er dyremishandling ikke noget politiet prioriterer særligt højt,
og derfor kan 4000 høns sulte ihjel uden at nogen løfter en finger.

Iøvrigt har jeg indtryk af at Axel-Erik har haft politiet ud til mange
oplagte sager, hvor de bare står og ser dumme ud, mens de kigger på en
hest, eller en ko der er ved at sulte ihjel.... ja, jeg har altså ikke
ondt af politiet ... slet ikke efter jeg brugte en eftermiddag på at
læse på www.alledyrsret.dk

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 20:07

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hest, eller en ko der er ved at sulte ihjel.... ja, jeg har altså ikke
> ondt af politiet ... slet ikke efter jeg brugte en eftermiddag på at

Ja, det er sørgelig læsning. Nogle af billederne hænger bare fast: F.eks den
stakkels tyr, der bare var efterladt til døden der hvor " affaldet "
alligevel hentes.

Jeg har tidligere besøgt en hundekennel, hvor forholdende også var yderst
kritisable. Politiet og dyreværnet havde været der flere gange, taget et par
enkelte dyr og så ladet damen fortsætte sit opdræt. Skrev dengang til Dansk
Racehunde Union og forklarede dem forholdende, men de gjorde heller
ingenting.
En anden kennel havde sine små hunde, i transportkasser, hvor de så bare
kunne stå, til det passede damen, at tage sig af dem.

Det er da alligevel utroligt, at så mange dyr, behandles så dårligt i DK.
Axel- Erik gør efter min mening, et godt stykke arbejde og hjemmesiden er
med til, at gøre opmærksom på, hvor omfattende dyremishandlingen er i dette
land.
Jeg har ikke set hans udsendelser, da vi efter flytning, er tilbage på de to
"fremragende" kanaler DR 1 og TV 2.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : zasha

Dato : 27-12-03 21:58

<klip> Jeg har ikke set hans udsendelser, da vi efter flytning, er tilbage
på de to
> "fremragende" kanaler DR 1 og TV 2.
>

> Mvh. www.tjekmig.dk

Sparker lige en bemærkning vedr. tv-kanaler, at hvis du har parabol, kan du
gratis få et kort, så du også kan se DR2...du henvender dig blot til ViaSat,
hvis det er :)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://chocolade.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-03 22:07

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
du
> gratis få et kort, så du også kan se DR2...du henvender dig blot til

Har desværre ikke parabol og gider heller ikke rigtigt, at investere i det
for DR 2.
De burde gøre Discovery og Animal Planet gratis, så var der måske noget ved
det....
I hvert fald det første halve år, så genudsender vi....

Mvh. www.tjekmig.dk