Stuebambus ?
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 27-12-03 11:57

Hejsa

Vi har lige købt vores første stuebambus nogensinde .. Især Domino er helt i
ekstase ... Men jeg tænker - hvor meget må de spise ? Skal jeg bare lade dem
gå og gumle, eller skal jeg tage planten væk ind i mellem ??? Skal jeg
forvente at de kaster op af det, ligesom af kattegræs, eller hvordan
fungerer det ???

Hilsen Pia og de skøre katte ...

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark
Website: http://www.sitecenter.dk/dear_jane

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 12:09

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gå og gumle, eller skal jeg tage planten væk ind i mellem ??? Skal jeg
> forvente at de kaster op af det, ligesom af kattegræs, eller hvordan

Hej Pia

Allerførst - HVOR har du opdrevet stuebambus?

Når jeg har givet misserne stuebambus, så æder de af dem konstant. Det
resultere i at de kaster op en del. Så jeg har vænnet mig til at fjerne dem,
for at give dem en lille pause.
Nu skal det lige siges at jeg sjældent får fat i stuebambus. Misserne gider
ikk alm. kattegræs, så der går desværre alt for længe imellem at de får
"græs". Derfor er de helt vilde og voldsomme med at spise stuebambus.

/Joan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 27-12-03 13:07

Hej Joan

Jeg har købt stuebambus hos den lokale planteskole ( Skælskør ) .. De havde
en hel kasse, og lød da som om de altid havde det --

Nyheds-værdien har sænket sig lidt, så lige nu står planten i fred .. men
jeg vil holde lidt øje med dem ..

Hilsen Pia og misserne

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 13:28

> Hej Joan
>
> Jeg har købt stuebambus hos den lokale planteskole ( Skælskør ) .. De
havde
> en hel kasse, og lød da som om de altid havde det --

Okayyy .... hm det er ikk så tit at jeg er i Skælskør, men det sker at jeg
suser forbi. Så næste gang må jeg lige gøre holdt der så.
Hvor i Skælskør ligger planteskolen?

/Joan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 27-12-03 14:12

Hejsa Joan

Planteskolen ligger på Næstved Landevej - så hvis du "suser forbi Skælskør"
suser du sandsyneligvis også forbi planteskolen !! Den ligger ca 2 km før
Skælskør, når du kommer fra Næstved !!

Men ellers ka' jeg da ta' med til dig på et tidspunkt - jeg læser jo på
lærerseminariet i Vordingborg !! Jeg er ganske vist i praktik i januar
måned, så jeg kommer nok ikke rigtig til Vordingborg før omkring 1. februar
!! Men så kan vi måske finde på noget ?

Hilsen Pia og de sovende misser ...

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 14:24

> [...]
> lærerseminariet i Vordingborg !! Jeg er ganske vist i praktik i januar
> måned, så jeg kommer nok ikke rigtig til Vordingborg før omkring 1.

Øj ja den er jeg med på
Vi må lige snakke sammen, når du er ved at skulle til Vordingborg igen *S*

/Joan

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 27-12-03 14:31

> Øj ja den er jeg med på
> Vi må lige snakke sammen, når du er ved at skulle til Vordingborg igen *S*
>
> /Joan

Fino !

Hilsen Pia

Fra : Kate

Dato : 27-12-03 17:27

"Pia Lihme Petersen" <PiaFJERN@lihme.com> wrote in

> Nyheds-værdien har sænket sig lidt,

Hold da op, kan det virkeligt lade sig gøre
Her bliver de fuldstændigt flået og dør efter få dage. Ja, mine kaster
altså også op af dem, men jeg mener at det er hele idéen med græs.
Jeg har dem nu heller ikke så tit for de er svære at opdrive, også i
mit område. Vi har en Føtex, som havde dem en overgang, men ikke mere
men Skælskør er lige langt nok væk.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.