negleklipning
Fra : Rene Hansen

Dato : 29-12-03 16:04

Hej Grp.

Vi har "arvet" en hund som skulle kasseres :- \ men da den har meget lange
negle er jeg lidt i tvivl om hvor meget jeg kan tage og klippe af gangen.

Har klippet ca 3-4 mm pr gang ( plejer jeg at klippe på vores gamle hund )
og har hørt at nerven trækker sig 1 mm om dagen, men hvad når klørerne er
ca 3 cm. kan man så tage en ordenlig bid eller sidder nerven også langt ude
??

På forhånd tak for hjælpen i et godt forum.

Rene

--
Rytmisk musikforening Ishøj

www.RMI.webbyen.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 29-12-03 17:04

Arghhhh 3 cm negle
Du skal nok overveje at smutte ned til dyrlægen, han/hun kan hurtigt bedøve
den og klippe negle helt ned samtidig med han brænder dem. og så kan de også
let tjekke om der skulle være andre ting på vej, det lyder jo ikke ligefrem
som om den har fået den helt store pleje her på det sidste.

Peter

Fra : Rene Hansen

Dato : 29-12-03 17:39

Dyrelægen jeg ringet for at høre mht. operatin sagde faktisk at det var mere
humant at klippe den så man kom "i bund" end det var at bedøve/brænde
hunden, også så det kunne vænne sig til klipningen. !!!

Fra : Peter Andersen

Dato : 29-12-03 21:35

Så skal du nok lytte til ham end til mig . Jeg havde blot det det gjort
for et par år siden, men snakkede faktisk selv med en dyrlæge idag som gav
samme råd som du har fået. Hun sagde at hun ofte gjorde det for folk og så
lod dem komme flere gange til en billiger pris pr. gang ( 100 kr. pr. gang).
Men det behøves jo ikke hvis du selv kan. Så undskyld det dårlige råd

Fra : Holm

Dato : 29-12-03 23:52

> [...]
> humant at klippe den så man kom "i bund" end det var at bedøve/brænde
> hunden, også så det kunne vænne sig til klipningen. !!!

Hej René

Nej , lad være med at følge det råd !
Det gør dælme ondt på en hund hvis man klipper ind i blodårerne , og så får
du ødelagt tilliden til hunden , som sikkert ikke har det for nemt...
Mange hunde er panisk bange for at få kløerne klippet og det er endda uden
at blodåren cuttes.

Jeg ville stadig følge rådet om at lade dyrlægen klippe neglene , evt i en
mild bedøvelse ( der findes forskellige ) , når man klipper ind i blodårerne
så skal der nemlig brændes , for at lukke såret og hvis du ikke selv har en
brænder , så får du det rene blodbad i løbet af ingen tid.

Negle kan bløde utroligt meget !!!

Hvis du derimod tydeligt kan se hvor langt du kan klippe uden det vil bløde
, er det klart det bedste !
Neglen buer , og den er tør på spidsen , som regel kan man klippe op til
lige før buen , men pas på....( også dine hænder he he ) ...
Men lad endelig være med at "klippe i bund"...så går det helt galt !!

Venligst Holm

Fra : Estrid Heldager

Dato : 29-12-03 22:19

Hvis du er så heldig at den har lyse negle kan du se nerven/blodåren som en
skygge, ellers vil jeg også råde dig til at tage det lidt af gangen.

Estrid Heldager
/\_/\
(._ .)
/( V )\ VUF VUF VOV
-(,,)-(,,)-

heldager@post9.tele.dk
http://home9.inet.tele.dk/heldager

Fra : karian.hp

Dato : 30-12-03 01:40

On Mon, 29 Dec 2003 22:19:09 +0100, "Estrid Heldager"
<heldager@post9.tele.dk> wrote:

Godt at hører at jeg ikke er den eneste der hader at klipper negle på
sin hund. Konen og jeg plejer at hjælpe hinanden med det for det er en
kamp uden lige. Vores hund (cocker) starter med at hyle så snart den
ser tangen.
ps har prøvet at få dem klippet hos dyrlægen og det var ikke
anderledes
mvh
knud poulsen.

Fra : Rene Hansen

Dato : 02-01-04 11:41

Herhjemme lyder det virkelig som om vi tæver hunden når det klippetid, nogle
gange venter vi bare på at folk banker på for at høre hvad vi egentlig har
gang i