en knude:o(
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-12-03 19:25

Hejsa

Tidligere da jeg sad og nussede Nicki, mærkede jeg pludselig noget
mærkeligt. Det føles som en knude på str med en lille ært. Det er på halsen
lige over hans skulder Jeg må indrømme jeg er noget nervøs og kan lige
pt ikke tænke på andet, hvad kan det mon være? efter jeg mærkede det, bliver
jeg ved med at mærke. Nøj jeg kan ikke lide det.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Pia J

Dato : 28-12-03 19:28

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> [...]
bliver
> jeg ved med at mærke. Nøj jeg kan ikke lide det.

Sidder den fast eller kan du flytte den rundt under huden? Hård eller blød?

Jeg tror dog, det bliver svært at stille en diagnose herinde. Men det kan
være en harmløs fedtknude fx. Det er heller ikke længe siden jeg fandt
flåter på mine, det har været varmt. Når den har givet slip kan der godt 1-2
dage være en hård hævelse under huden.

Håber du kan få et tilfredsstillende svar hos dr. Dyr i morgen.

:Pia

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 28-12-03 23:16

Hej Bolette
En af mine hunde har også en knude ved hans ene øre, den er ca. 2 cm stor og
fast, dyrlægen siger at den er godartet og vil først fjerne den hvis han
engang skal i narkose alligevel, der er ikke væske i den ,men du kan mærke
at den ikke sidder fast i noget væv på ham, da man kan hive i knuden og så
den sidder i huden ikke i vævet. Spørg din dyrlæge, så du får lidt ro i
sindet.
/Carina

Fra : Holm

Dato : 29-12-03 00:11

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
halsen
> lige over hans skulder Jeg må indrømme jeg er noget nervøs

(Klip)

Hej Bolette .

Hvilken side er "knuden" på ?
Hvis din hund er chippet , kunne det jo være dén du kan mærke ? Det har jeg
nemlig selv prøvet.
Chips kan godt flytte sig , nogle ret meget...( ved det fra
dyrlægejobbet)...
Men ellers synes jeg bare du skal holde øje med om den vokser , og er du
meget urolig så tag en snak en snak med dyrlægen..han kan jo også konstatere
om det blot er chippen..

Knuder er altid forbundet med nervøse tanker , og meget trælse !
Min gamle hund har et par fedt/talg knuder rundt omkring , de er helt
harmløse..selv den type kan vokse en del uden det er alvorligt , så bare tag
den med ro .

Hilsen Holm

Fra : Rene Hansen

Dato : 29-12-03 13:27

Hvad gør man ved talg/fedt knuder ??

Fra : Holm

Dato : 29-12-03 14:52

"> Hvad gør man ved talg/fedt knuder ??

Hej...

Nogle gange kan man selv trykke dem ud , gjorde det ved min gamle
hund...akkurat som når vi selv trykker små talg knopper ud, men på min hund
var der et lille bitte hul og det gjorde det lettere.

Hvis de er store er det bedst at lade dyrlægen gøre det og man skal jo også
være sikker på at det kun er talg/fedt.

Hilsen Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-12-03 22:03

Hej alle sammen

Tak for jeres beroligende ord.

Pia skrev:
>Sidder den fast eller kan du flytte den rundt under huden? Hård eller blød?

Jeg synes ikke jeg kan flytte rundt på den, og så er den hård?

Holm skrev:
> Hvilken side er "knuden" på ?

Den sidder på Nicki's venstre side

> Hvis din hund er chippet , kunne det jo være dén du kan mærke ?

Det er han, og sjovt du skriver det, for det var præcis det samme min
opdrætter sagde, for hun ved allerede om det ( snakker nemlig meget med
hende )

> og er du
> meget urolig så tag en snak en snak med dyrlægen..han kan jo også
konstatere
> om det blot er chippen..

Ja, jeg må da indrømme jeg er lidt bekymret, og har snakket med dyrlægen i
dag. Og har fået en tid i morgen formiddag kl 10.30, jeg får nok ikke meget
ro før jeg har været dernede.

> Knuder er altid forbundet med nervøse tanker

Ja, det har du ret i, og måske skulle man nogen gange slå koldt vand i
blodet inden man maler fanden på væggen, men tit er det nemmere sagt end
gjort, jeg hører desværre til dem der maler fanden på væggen uden at vide om
der er grund til det

Mange hilsner og godt nytår fra Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : Pia J

Dato : 30-12-03 09:26

> Hej alle sammen
>
> Tak for jeres beroligende ord.

> Jeg synes ikke jeg kan flytte rundt på den, og så er den hård?

Så er det nok ikke en fedtknude - men nu har du jo tid hos dr. Dyr. Der er
temmelig sikkert størst chance for at det er harmløst!

:Pia

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-12-03 12:01

Hejsa

Nu er jeg igen nede på jorden, og puha, det var ikke noget, blot hans chips
jeg kunne mærke :o/, så Holm, du havde ret.

Vores besøg hos dyrlægen kostede os ikke noget, ikke andet end at hr dyrlæge
fik lov at trække lidt på smilebåndet, hvilket han også gjorde *GGGG*, han
har sikkert tænkt " hvilken bekymret hunde ejer"

Igen tak for jeres beroligende ord, og godt nytår

Mange hilsner fra

Bolette og Nicki
www.bolettes.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 30-12-03 23:29

"Bolette Nielsen" skrev d. 30-12-03 12:01 dette indlæg :
> [...]
han
> har sikkert tænkt " hvilken bekymret hunde ejer"
>
> Igen tak for jeres beroligende ord, og godt nytår

Hej Bolette.

Det var dog enormt - du bliver bare *VED & VED* med at overraske.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 31-12-03 17:15

> Det var dog enormt - du bliver bare *VED & VED* med at overraske.

Og ?

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Eifelvuf

Dato : 05-01-04 19:18

"Bolette Nielsen" skrev d. 31-12-03 17:15 dette indlæg :

> Og ?
>
> Bolette
> www.bolettes.dk

Bolette !

Husk også, at den lange udposning du kan se i den anden ende af hunden
(altså den modsatte ende end den ende hvor øjnene og munden sidder) -
det er en hale (udtales ; h_a_l_e).

Du skal ikke gøre noget særligt ved den - den er ikke specielt farlig -
den smitter ikke - den bevæger sig somme tider (men det skal du ikke
tage dig af, - den falder *ikke* af af den grund) - så alt i alt - spar
dyrlægen hvis du skulle få øje på den særprægede tingest. . . . .

Har du andre spørgsmål af samme kaliber, - ja så står jeg gerne til
rådighed for dig. Helt gratis endda - bare det også er okay med dig,
at jeg også trækker en del på smilebåndet, akkurat som din meget venlige
og overbærende dyrlæge.

Munter hilsen fra

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 02-01-04 04:56

Tue, 30 Dec 2003 12:01:26 +0100, Bolette Nielsen wrote:

>Vores besøg hos dyrlægen kostede os ikke noget, ikke andet end at hr dyrlæge
>fik lov at trække lidt på smilebåndet, hvilket han også gjorde *GGGG*, han
>har sikkert tænkt " hvilken bekymret hunde ejer"

Sådan en dyrlæge mangler der altså på Fyn!

--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Et bragende godt nytår til alle

Fra : Rene Hansen

Dato : 02-01-04 11:42

"x Vuf x" <vuf@sonpet.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan en dyrlæge mangler der altså på Fyn!

Det vist nok generalt alle steder

Fra : x Vuf x

Dato : 03-01-04 20:06

Fri, 2 Jan 2004 11:41:49 +0100, Rene Hansen wrote:
>"x Vuf x" <vuf@sonpet.dk> skrev...

>Det vist nok generalt alle steder

Åbenbart ikke, hvor Bolette bor!
Måske sku' man emigrere...

--
Mvh Sonja P. http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 03-01-04 22:25

"x Vuf x" <vuf@sonpet.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan en dyrlæge mangler der altså på Fyn!

Jaaaa, vores dyrlæge er ikke så ringe, tvært om . Synes faktisk også det
var ret flot at han ikke tog betaling for det, for han havde jo sat tid af
til at kigge på Nicki. At det så ikke tog lang tid var jo ikke hans skyld.
Er meeeeget glad for vores dyrlæge, og kan varmt anbefale ham/dem til andre
der bor på frederiksberg om omegn.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 04-01-04 19:58

Sat, 3 Jan 2004 22:24:47 +0100, Bolette Nielsen wrote:
> [...]

>Er meeeeget glad for vores dyrlæge, og kan varmt anbefale ham/dem til andre

Frederiksberg??? Det må jeg sige...Og her vi tudet ørene fulde med,
at Sjællandske dyrlæger er dyrere end resten af landets!