Hund spiser kattelort
Fra : D@lby

Dato : 28-12-03 14:51

Hejsa,

Lidt ulækkert må man sige, men desværre en realitet. Vores labrador spiser
kattelorte når den kan komme til det, og det er både ude og inde. Vi har en
kat som bruger bakke en gang i mellem, og den er vores labrador meget
interesseret i, og æder af den hvis han kan komme til det. Og så var det at
vi tænkte om det kan være fordi hunden mangler et eller andet i sin kost?
Han får SciencePlan og godbidder.

Lars D@lby

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 28-12-03 15:10

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> wrote in message

<klip: hund spiser kattelort>

Hejsa Lars

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, for har selv en hund, der kan opsnuse en
kattelort over mange kilometer. Får han fat i den, får han samme drømmende
ansigtsudtryk, som når jeg spiser risalamande... men jeg ville nu
foretrække, at han, som jeg, foretrak risalamanden.

Hilsen
Lise-Lotte og Coco

Fra : Is

Dato : 28-12-03 15:15

"D@lby" <larsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> vi tænkte om det kan være fordi hunden mangler et eller andet i sin kost?
---

Jeg tror at det bare er en dårlig vane !

Jeg har også en hund der elsker at spise kattelort - og det er ikke nemt at
få dem til at lade lorten være hvis ikke man er der.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Winther

Dato : 28-12-03 16:31

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> få dem til at lade lorten være hvis ikke man er der.

Jeg tror det er en delikatesse, det smager da altid lidt af kat. Jeg synes
det er værre, når de spiser deres egen lort.

Vh. Winther

Fra : AG[Amager]

Dato : 28-12-03 17:31

D@lby wrote:
> [...]
> komme til det. Og så var det at vi tænkte om det kan være fordi
> hunden mangler et eller andet i sin kost? Han får SciencePlan og

Desværre et rimeligt almindeligt "fænomen".. Jeg tror ikke på at *så* mange
hunde mangler noget i deres kost, så min teori er simpelthen at hunden syns
at det smager godt..
Først og fremmest, hvis det er muligt at stille kattebakken et sted hvor
hunden ikke ka' nå den, så vil det jo løse en del af problemet.. Jeg fik
selv løst problemet i sin tid med min golden.. Det var en simpel metode,
bestående af omvendt psykologi.. Jeg lod ham komme helt hen det der var
spændende, lod ham snuse og lige da han skulle til at hapse det i sig, hev
jeg i snoren samtidig med at jeg råbte *føj*.. Og nej, jeg var hverken ved
at flå hovedet af ham eller noget, det var det høje føj der gjorde det meste
af udslaget.. Golden's er ligesom labber, temmelig stemmefølsomme, så det
ka' udmærket godt være at det også virker i jeres tilfælde.. Jeg fik i hvert
fald vænnet ham af med at hapse kattelorte og andet "godt" som han fandt på
sin vej.. Også døde dyr holdt han sig væk fra.. Så da han var 3 år og
faktisk rendte løs fra da af og resten af sit liv, samlede han aldrig noget
op.. Omvendt psykologi er en go' ting, også overfor hunde.. Held og lykke.

//Allan..

Fra : Winther

Dato : 28-12-03 17:41

"AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

noget
> op.. Omvendt psykologi er en go' ting, også overfor hunde.. Held og lykke.

Det lyder næsten som om du ikke har din golden mere?

Vh. Winther

Fra : AG[Amager]

Dato : 28-12-03 19:09

Winther wrote:
> "AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder næsten som om du ikke har din golden mere?
>
> Vh. Winther

Nej, han er desværre ikke mere.. Han gik på de evige jagtmarker for 3 år
siden..

//Allan..

Fra : Winther

Dato : 28-12-03 19:39

> Nej, han er desværre ikke mere.. Han gik på de evige jagtmarker for 3 år
> siden..
>

> //Allan..

Hed han Quincy og blev ikke så gammel eller svigter min hukommelse mig?
Har du hund nu?

Vh. Winther

Fra : AG[Amager]

Dato : 28-12-03 20:44

Winther wrote:
> "AG[Amager]" <scorp@NOSPAMmad.dk> skrev i en meddelelse

> Hed han Quincy og blev ikke så gammel eller svigter min hukommelse
> mig? Har du hund nu?
>
> Vh. Winther

Næe, han hed King, og blev 11 dejlige år.. Vi har desværre ikke hund nu, men
når vi får en, bliver det en golden igen.. Efter min ydmyge mening en
hamrende dejlig race og lige efter mit sind.

//Allan..

Fra : Peter Andersen

Dato : 28-12-03 18:16

Nu har jeg været så heldig at havde fået ham lært er katte bakken er
dødssynd, men der var en periode hvor han spiste hundelort( både hans egne
og andres). Det jeg så gjore var at holde ham fra andre hundes lorte, og i
haven hvor jeg ikke har ham under opsyn fik han et tilsætning til hans
foder så hans egen lort smagte dårlig. og det har virket. Nu ved jeg
desværre ikke om du kan tilsætte samme midel til dine katte, men det var
måske et forsøg værd at spørge dyrlægen.

ps han fik vel tilsat det 2-3 mdr

Peter

Fra : Jane Marquard

Dato : 28-12-03 21:48

Hej Lars.
Jeg sad selv lige at læste denne artikel i går aftes. Håber den kan gøre
gavn.
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_koprofagi_hos_hunde.html

Mvh Jane

Fra : D@lby

Dato : 29-12-03 00:42

> Lidt ulækkert må man sige, men desværre en realitet. --

Tusind tak for svarene - vi er åbenbart ikke de eneste der har det
problem...

mvh

Lars D@lby>

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 29-12-03 18:14

> [...]
at
> vi tænkte om det kan være fordi hunden mangler et eller andet i sin kost?

Vi havde det samme problem med vores schæfer, og løste det ved at købe en
kattebakke med låg på så han ikke kunne komme til den, og nu går han ikke
engang hen til den og han samler heller ikke noget op når vi er ude.

vh
Hanne M.
------
www.toyota-forum.dk

Fra : Hans T

Dato : 30-12-03 19:40

> [...]
> mvh
>
> Lars D@lby
>

>Jeg har en Dansk/Svensk gårdhund eller lidt finere benævnt en Foxterrier
slags.
Den æder lort fra både kat, hund, rådyr, hare, kort sagt fra alle andre end
den selv. Men værst af alt også menneskelort.
Mig bekendt er det kun mennesker der ude i naturen benytter papir efter at
have lavet stort, derfor ved jeg at det er menneskelort.
Det virker som om at det er noget den bare slet ikke kan stå for. En
delikatesse.
Hilsen Hans