brun vækst på rod
Fra : diana

Dato : 27-12-03 13:19

hejsa jeg har et 250l akvarie..og der kom hele tiden noget brunt oven på
mine rødder i akvariet. Hvad kan det være? og hvad kan man gøre for at
slippe af med det???

på forhånd tak

Diana

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 27-12-03 13:51

Brun vækst er en anelse upræcis - er det evt. algevækst der er tale om...???

Vh
Mikkel

Fra : Kjeld Olesen

Dato : 27-12-03 16:52

Jeg har tidlige postet nedenstående tekst - er det noget i den stil? Her er
også et link til et lille billede af det brune stas, som jeg altså kalder
rødbrun

http://www.acapixus.dk/temp/IMG_1181.JPG

Ingen har indtil videre kunnet identificere min rødbrune vækst. Har lovet at
sende en prøve til Botanisk Institut, men ikke fået gjort noget ved det
endnu.

***Kopi af tidligere post*******************************

Hej gruppe

Der er dukket en mystisk alge op i mit akvarium. Den startede som en enkelt
lille brunrød tråd på en trærod. Tråden var ca 1 mm tyk og i begyndelsen,
dvs da jeg først observerede den, en par millimeter lang. Efterhånden
voksede tråden sig ca måske 30 cm lang og blev forgrenet.

Nu har jeg sådanne ca 1 mm tykke, op til omkring 30 cm lange og forgrenede
tråde adskillige steder i akvariet. De gror meget langsomt, og jeg vil ikke
ligefrem beskrive det som et "algeproblem", men jeg kunne da godt tænke mig
at vide om andre kender til denne.

Kjeld Olesen