ARkus (argus) fisk
Fra : Steph - Gamesweb.dk

Dato : 27-12-03 08:07

Hej,
Jeg har her i sidste uge lånt en stor argus fisk af min ven til lige at
fjerne nogle trådalger fra mit akvarie som havde taget overhånd....
Det var effektivt så jeg har tænkt mig at inviter en permanent inbo af denne
art i mit chiklide akvarium....
Er der nogle der kan fortælle mig om det er rigtigt at disse fisk kræve
brakvand eller om de kan trives i et alm. akvarie?
Har i nogle effaringer med denne fisk sammen med nogle hidsige
multifachiatus?

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 27-12-03 11:11

Den skal ha' brakvand! Den ville måske kunne klare sig i et
ferskvandsakvarium i et kort stykke tid, men vil så lige så stille signe
hen, da fisken jo som bekendt er en brakvandsfisk!

Hvis det er algerne der er problemet i dit akvariet, er der et større antal
sugemaller i forretningerne som efter sigende - nogle mere end andre -
skulle være ret effektive i bekæmpelsen af uønsket algevækst...ellers er
tricket med at skære ned på lyset også ret effektivt!

Det var da i hvert fald værd, at overveje de alternativer, før han hiver
fisk hjem, der ikke hører hjemme i ferskvandsakvarium.

Vh
Mikkel

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 27-12-03 12:20

Hejsa

Jeg kan strærkt anbefale dig at få fat i et par Blå Limia. Det er en
ungefødende tandkarpe, og den guffer alger i sig så man tror det er løgn
.

/Ole