Endnu et par biler, jeg gerne vil høre lid~
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-12-03 16:38

Jeg har besluttet mig for at se om jeg kan komme af med kareten inden vi
kommer for langt ind i januar. Mest fordi det efterhånden er gået op for mig
at det er og bliver umuligt at forsikre xantiaen på en lovlig og
overkommelig måde, og så fordi at jeg kan slippe for at lægge de 10.000 ud
forsikringen vil have i termin (Ved godt at jeg får dem refunderet, men det
er mange penge at lægge ud).
Jeg mener at forhandleren jeg købte min bil af, ville give mig 85.000 for
Xantiaen, hvilket er det højeste jeg er blevet budt indtil videre, dog
selvfølgelig betinget at at jeg køber en bil hos ham. Jeg har lige kigget
lidt på hans hjemmeside, og vil bare høre jeres kommentarer til følgende
biler:

http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400417 (Mondeo - Meget
udstyr til pengene, hvis den ikke er rustet væk)
http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400402 (Nissan Primera -
Ser den ikke fornuftig ud?)
http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400403 (Corolla XLi -
lidt skrabet til den pris?)
http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400389 (Carina E - Har
han glemt at skrive ABS?)

Det er næsten et krav at bilen har ABS, da jeg synes at det er utroligt rart
at have i glat føre...

Lad mig høre jeres meninger / erfaringer...

/Kasper Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 16:55

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringen vil have i termin (Ved godt at jeg får dem refunderet, men

Hvilken Xantia har du siden du ikke kan forsikre den for fornuftige penge?
De øvrige biler må da også være dyre i forsikring .....?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-12-03 17:04

> Hvilken Xantia har du siden du ikke kan forsikre den for fornuftige penge?
> De øvrige biler må da også være dyre i forsikring .....?

Det er fordi jeg har haft 2 skader på den (heldigvis ikke særligt omfattende
på min bil, men desværre ret dyre for modparterne). Jeg bliver desværre nødt
til at anskaffe mig en bil hvor jeg kan nøjes med ansvarsforsikring - den
vil komme til at ligge på omkring 10.000 hos alm. brand. ved de biler jeg
har listet. Xantiaen er jo finansieret (den er fra 99), og de kræver jo at
jeg har kasko på den...
Det er bare surt... Jeg er ellers så glad for den bil.

/Kasper Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 17:16

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Xantiaen er jo finansieret (den er fra 99), og de kræver jo at
> jeg har kasko på den...
> Det er bare surt... Jeg er ellers så glad for den bil.

Træls

Hvilken motor har du i potten?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-12-03 17:21

> Hvilken motor har du i potten?

1,8i 16v

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-12-03 17:36

Salgsannoncen kan da ses her, hvis det skulle have interesse:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=336423

Jeg har netop sænket prisen en smule...

/Kasper Hansen

Fra : Lars

Dato : 29-12-03 17:43

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=336423
>
> Jeg har netop sænket prisen en smule...
>
> /Kasper Hansen

Ellers en pæn bil, synd den skal sælges.

Mvh Lars

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-12-03 17:21

Hehe, er du en potentiel køber?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 17:35

[klip]

> Hehe, er du en potentiel køber?

NOT - for sløv potte

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 29-12-03 17:40

> NOT - for sløv potte

Har du ikke en diesel stc.? Den skulle da nødig være meget hurtigere...??

/Kasper Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-03 18:07

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Har du ikke en diesel stc.?

Jo.

> Den skulle da nødig være meget hurtigere...??

Fnis

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 18:28

> [...]
> lidt på hans hjemmeside, og vil bare høre jeres kommentarer til følgende

Først ville jeg overveje endnu en gang om ikke det var billigst at beholde
bilen. Man taber altid en masse penge på at handle bil.

> http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400417 (Mondeo - Meget
> udstyr til pengene, hvis den ikke er rustet væk)

Jeg tror ikke jeg gad denne. Lygterne er ikke gode på de gamle mondeo'er og
gearskiftet går heller ikke altid så godt. Jeg synes også den er for dyr.

> http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400402 (Nissan
Primera -
> Ser den ikke fornuftig ud?)

Jeg synes den ser dejlig kedelig ud. En postkasse rød bil som sikkert bliver
hvid på motorhjælmen efter et par år i solen.

> http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400403 (Corolla XLi -
> lidt skrabet til den pris?)

Har gået så tilpas mange Km at du helt sikkert vil få en del der skal
skiftes hvis ikke det da lige er gjort. Hvid er også en "dum" farve.

> http://www.bilinfo.dk/auto-orum/showcars.asp?ID=239400389 (Carina E - Har
> han glemt at skrive ABS?)

Tja vel det mest rimelige. Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke der
er meget økonomi i at skifte bilen ud.
HVIS du får 85.000 og skal af med 45.000 til en anden som er noget ældre og
derfor vil koste mere i rep., så tror jeg ikke det kan ændre SÅ meget.

Jeg synes du skal gå til din chef og bede om en lønforhøjelse i stedet for

Ellers har du vel set at du skal betale ca. 5.000 mindre i skat næste år?
Kan dette ikke være med til at financere forsikringen?
Eller få ændret dit lån til banken så det giver lidt mere råderum?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK