Citroen Picasso Hdi van
Fra : sailor99

Dato : 29-12-03 10:45

Hej!

Hvad er den årlige vægtafgift ved privatbrug?
Hvor langt kan man reelt regne med, den kører på en liter diesel?
Gode/dårlige erfaringer?

Mvh
Georg

Fra : Peter Weis

Dato : 29-12-03 13:40

"sailor99" <sailor99remove@worldonline.dk> wrote:

Mine erfaringer stammer fra udgaven med bagsæder.

> Hvor langt kan man reelt regne med, den kører på en liter diesel?

Det kommer meget an på hvor stærkt der køres, og på hvor lange ture der
køres.
Når man kommer på 130 og derover begynder den at blive tørstig.
Mange koldstarter er også ret dyre.
Vi kører omkring 16.5 km/l i vores - daglige ture på 17 km (hver vej) og
ugentlige motorvejsture ved 130 - 150. Tidligere da de daglige ture var på
40 km (hver vej) og motorvejstrafikken oftere lå på 120 - 130, gik den 17.5
km/l.

> Gode/dårlige erfaringer?

Især gode - baseret på 2½ år med 65.000 km.
Ingen større problemer udover en turboslange som ikke var spændt ordentligt
på og som det er temmeligt svært at komme til.
Pragtfuldt med plads til familien på ferie. Gode cruiser-egenskaber. Fint
træk når det går opad.

mvh
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 30-12-03 01:13

On Mon, 29 Dec 2003 13:39:47 +0100, "Peter Weis"

>Især gode - baseret på 2½ år med 65.000 km.

Værditabet?
(total indkøbspris samt salgs-/byttepris efter de 2½år?)

/Mogens

Fra : sailor99

Dato : 30-12-03 10:16

Og hvad er vægtafgiften på gule plader/privat kørsel?

Det, jeg kan se i kloge papirer er kr. 3.420,- incl. tillæg for privat
anvendelse, men kan det nu passe??

Mvh og godt nytår,

Georg

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-12-03 10:32

sailor99 wrote:
> Og hvad er vægtafgiften på gule plader/privat kørsel?
>
> Det, jeg kan se i kloge papirer er kr. 3.420,- incl. tillæg for privat
> [...]

Hej Georg.

Det lyder rigtigt nok (½ årligt), når misundelses afgiften har været der, er
de fleste gul plade biler meget tæt på 8-9000 kr i årlig grønejerafgift !
:-/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-03 18:58

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Værditabet?
> (total indkøbspris samt salgs-/byttepris efter de 2½år?)

Har egentlig ikke regnet på det. Vi plejer at have biler til de ikke kan
længere.

Men vi gav 250.000 for den. Det var da 4 måneder gammel og havde gået 6.000.
I bilbasen er der kun én til salg med samme data (2001 - 65000km) ved en
forhandler i østjylland for 240.000. Hvis vi regner med at forhandleren skal
have 25.000 for ulejligheden med at sælge, er vores værditab omkring 35.000
kr.
Der er et par stykker til salg fra 2000 som har gået hhv 117.000 km og
111.000 km. De koster hhv 210.000 og 200.000. Med dem som udgangspunkt vil
vores værditab måske være lidt større.

mvh
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 30-12-03 19:15

On Tue, 30 Dec 2003 18:58:20 +0100, "Peter Weis"

>Har egentlig ikke regnet på det...

OK - jeg læste din posting, som om I _havde_ handlet bilen "væk".

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 30-12-03 22:03

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> OK - jeg læste din posting, som om I _havde_ handlet bilen "væk".

Så havde du kunnet se det på kaffeklubbens hjemmeside
.... nåja, hvis den er kommet i luften igen.

mvh
Peter