/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Spg. vedr. Mazda 323F '91
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 28-12-03 23:05

Jeg har kigget lidt på nedenstående bil:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=557700501&Forhandler=yes&ForhandlerID=

Dog er jeg lidt i tvivl om hvor vidt den har ABS bremser. Er der nogen der
kan svare på det?
Hvad synes i ellers om den? Lyder det ikke til at være et OK køb? Jeg regner
med at tage ud og kigge rigtigt på den i morgen...

/Kasper Hansen



 
 
Mathias (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 29-12-03 15:22

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Jeg har kigget lidt på nedenstående bil:
>
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=557700501&Forhandler
=yes&ForhandlerID=
>

Fin bil, har selv haft en mage til, dog ikke GT.

> Dog er jeg lidt i tvivl om hvor vidt den har ABS bremser. Er der
> nogen der kan svare på det?

Er ret sikker på den IKKE har ABS.

> Hvad synes i ellers om den? Lyder det ikke til at være et OK køb? Jeg
> regner med at tage ud og kigge rigtigt på den i morgen...
>

Det er måske i overkanten med 30K pga. et forholdsvist højt km.tal, og vær
opmærksom på at da det jo er en GT'er, kan den ha fået en del tæsk gennem
tiden. Den bør ikke bruge noget olie overhovedet..
Men er motoren velholdt med god olie (jeg brugte fuldsynt.), burde den
snildt kunne runde de 300.000 km.

Og så til rusten :)
Det er et MUST at bilen er blevet undervognsbehandlet 4-5 år allerede,
ellers forsvinder vanger mm. hurtigt..
Se endvidere efter rust i skærmkanter, dørbunde, bagageklap-kant, samt hvor
antennen sidder fast.
Kig også efter stenslag foran. Min var nærmest sandblæst af stenslag efter
150.000 km.


--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91



Kasper Hansen [8270] (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 29-12-03 16:19

Hmm.. Jeg var ude at kigge på den i dag, og jeg må sgu indrømme at den ikke
rigtigt er noget jeg tør købe. Ifølge forhandleren har bilen været til salg
det sidste år (ikke hos ham), hvorfor sæderne var polstret med mug. Ser man
bort fra kabinen var bilen nu ellers OK udefra - taget i betragtning at den
havde stået et år udendørs...

Han fik dog en ny 323er hjem i dag (efter jeg var der). En 1,6 fra 92
"Sportline". Jeg ved endnu ikke hvor langt den har gået og hvordan den ser
ud, men den var rød og med soltag. Istandsat mente sælger at den skulle
koste 34.900... Lyder det mere fornuftigt? Jeg vil prøve at se om jeg har
tid til at kigge ud forbi ham i morgen...

Kuppet ved at købe bilen hos ham er han er gået med til at "låne" mig bilen
inden min nuværende er blevet solgt, og så afregne differencen derefter. Han
er jo komissionsforhandler, så han betaler ikke før skidtet er solgt.
Problemet består nemlig i at min bankmand ikke vil låne mig penge før jeg
har fået solgt min eksisterende bil... Og jeg kan ikke undvære bil i meget
mere end et par dage. :o/

/Kasper Hansen



Kim Hansen (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 29-12-03 20:42


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
news:3ff045fa$0$9727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

>Han er jo komissionsforhandler, så han betaler ikke før skidtet er solgt.

Er dette ikke "bare" en smart måde at slippe for at skulle yde garanti på de
bilen han sælger ?
Eller kan forhandleren hænges op på mangler og defekter som bilen måtte ha'
selvom han bare er "mellemmand" ?


Kim




Kasper Hansen [8270] (29-12-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 29-12-03 21:13

> Er dette ikke "bare" en smart måde at slippe for at skulle yde garanti på
de
> bilen han sælger ?
> Eller kan forhandleren hænges op på mangler og defekter som bilen måtte
ha'
> selvom han bare er "mellemmand" ?

Det er vist sådan 50/50. Han giver 30 dages garanti. Derudover garanterer
han imod skjult restgæld osv. Desuden fjerner det lidt af usikkerheden ved
at handle privat, og man slipper for at bekymre sig om hvor vidt den nye
ejer nu omregistrerer bilen osv.
Til forskel fra en forhandler har han mere gennemskuelige priser. Hans
fortjeneste er 1500 kr pr bil samt 3500 i leveringsomkostninger. Så er bilen
også klargjort og indregistreret.

Det er altså ca. 5000 dyrere end at handle privat. Til gengæld har man så
lidt ekstra sikkerhed.
Udover sine kommisionsbiler har han så også nogle biler han selv opkøber og
sælger. Her tjener han nok en smule mere end de 5.000...

/Kasper Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste