Bobbel fra 73 - kan den registreres som Ve~
Fra : BS

Dato : 28-12-03 22:27

Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig vægtafgift og
forsikring til følge

mvh Dergolf

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-03 22:33

"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev :

>Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig vægtafgift og
>forsikring til følge

Den er vist knap gammel nok (skal vist være 35 år gammel)

Fra : Leonard

Dato : 28-12-03 22:32

"BS" <Nospammer@mail.fi> wrote:

>Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig vægtafgift og
>forsikring til følge

Når den fylder 35 ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Mark Sandberg

Dato : 28-12-03 22:34

"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev i en meddelelse:

> Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig vægtafgift
og
> forsikring til følge

Søgning på Google med veteranbil+vægtafgift+forsikring gav dette resultat:

a.. Biler der er 35 år gamle overgår automatisk til 1/4 vægtafgift og
mulighed for billigere forsikring - nogle forsikringsselskaber tilbyder
desuden også billigere forsikring til biler over 25 år. Historisk Opelklub
samarbejder med Nordisk Veteran http://www.nordiskveteran.dk/

/Mark.

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-12-03 16:46

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> desuden også billigere forsikring til biler over 25 år. Historisk Opelklub

Det er også noget med syn hvert 8. år, men det er vist kun for biler før
1960 eller noget i den stil ?
Vægtafgiften på 2CV'en fra 1975 er jo allerede pænt lav...

Leo

Fra : ph123

Dato : 28-12-03 22:53

> Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig vægtafgift
og
> forsikring til følge
>
> mvh Dergolf

bobbel = boble?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-03 23:20

BS wrote:
> Bobbel fra 73 - kan den registreres som Veteranbil med billig
> vægtafgift og forsikring til følge

Her kan du læse lidt om forsikringen, hvis du er/bliver medlem af DVK.
http://www.veteranbilklub.dk/insurance.html

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jens

Dato : 29-12-03 12:36

For lige at rydde et par gængse misforståelser af vejen, så er det sådan,
at når en bil fylder 35 år, så overgår den automatisk til kvart vægtafgift.
Dette er ikke noget man skal ansøge om.

Hvad angår forsikring er der forskellige ordninger, men de er noget mere
uigennemskuelige. For en VW fra 1973 skulle det ikke være helt umuligt at
opnå en noget billigere forsikring, men den billige vægtafgift skal der
ventes et par år på.

Der skelnes ofte hos Runa eller Nordisk Veteran mellem om det er ens
eneste bil eller det blot er en sommer-bil. Det er naturligvis dyrere, hvis
det er ens daglige transport..

Tryg har dog en hobbybilsforsikring til ca 2500 om året for ansvar, hvor
der ikke er noget krav om hverken garage eller daglig bil. Til gengæld skal
man love ikke at køre for tit.... Jeg ved dog ikke om Tryg medtager biler
yngre end 1968..

www.nordiskveteran.dk
http://www.lb-koncernen.dk/script/betingelser/veteran2004.pdf

mvh
Jens

Fra : Brian Christensen

Dato : 29-12-03 16:41

> [...]
sådan,
> at når en bil fylder 35 år, så overgår den automatisk til kvart

Er det rigtigt - fedt.

Jeg har en Corvette 454 fra 1971, og de 1550 kg er ikke helt billig i
vægtafgift.

Jeg troede ellers at man skulle gennem alle muligt godkendelsesprocedurer -
er det så når man skal indregistrere en bil på 35 eller mere, at den skal
fremstå i original stand m.v - altså for at spare i reg.afgift?

Er det registreringsdatoen eller registreringsåret der giver udslaget - min
vette står som 1. registrering i december 1971 - har jeg så billig vægtafg.
i hele 2006 eller først fra december 2006 og frem.

Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-12-03 16:49

Hej!

Brian Christensen wrote:

> Jeg har en Corvette 454 fra 1971, og de 1550 kg er ikke helt billig i
> vægtafgift.

Kan du SÅ poste et link til en side med billeder af kræet! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-12-03 18:50

> Kan du SÅ poste et link til en side med billeder af kræet! :)

Jeg har desværre ingen billeder af den.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-12-03 19:32

Hej!

Brian Christensen wrote:

> Jeg har desværre ingen billeder af den.

Snøft :(

Nå, men du har vel nogle specs på motor m.v.?

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-12-03 20:12

> Nå, men du har vel nogle specs på motor m.v.?

Jo da.

454 eller 7.4 l. 365 hp ved 4800 rpm. compression 8.5:1. Turbohydramatic400
transmission.

3-5 km/l

0-100 km/t på 5 sek.

Billede af en tilsvarende her i ca samme farve:
http://www.71corvette.com/photos/05606.jpg

Kommer lige i tanke om, at den tidligere ejer har fået taget dette billede
af bilen ved et træf.
http://www.club-corvette.dk/images/CCC2000/P9030008.JPG

Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-12-03 22:16

Hej!

Brian Christensen wrote:

> 3-5 km/l

Flot!

> 0-100 km/t på 5 sek.

Nice :)

Det er da en fin slæde du har dig der. Næste spørgsmål er så hvornår du kigger
forbi Birkerød og giver en prøvetur :) Jeg skal nok give frokost!

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-03 20:17

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> http://www.schradertegner.dk/radioer

Da jeg så billede 66 og 69, fik jeg altså tåre i øjnene af bare
nostalgi...

Flot samling.

Hr. Bjørn

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-12-03 22:16

Hej!

"Bjørn Jørvad" wrote:

> Da jeg så billede 66 og 69, fik jeg altså tåre i øjnene af bare
> nostalgi...

:)

> Flot samling.

Men den _fylder_. Og jeg har endda flere på mine hylder herhjemme :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-12-03 16:55

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev :

>Jeg har en Corvette 454 fra 1971, og de 1550 kg er ikke helt billig i
>vægtafgift.

Velkommen i 3390 klubben ;)

Fra : Brian Christensen

Dato : 30-12-03 18:48

> Velkommen i 3390 klubben ;)

he he - tak.

Rart at vide, at man alene via vægtafgiften støtter den danske stat med ca.
5-6 kr pr kørt kilometer - doh

Brian

Fra : BS

Dato : 29-12-03 21:36