passat 86: vil pludselig ikke tage gassen
Fra : Henrik Hansen

Dato : 28-12-03 20:59

Hej...
- passat 86, 1,4 l benzin, motor 267000 km, har den unode at den ved kørsel
på landevej/motorvej pludselig ikke vil tage gassen.

Kan så holde ind til siden, evt. slukke motoren i et minuet eller sådan - og
så vil den godt igen.

Jeg synes ikke jeg kan se et bestemt system i det, andet end det typisk
kommer ved kørsel op af bakken, typisk efter ca. 10 min. fra koldstart og
ellers ikke i sommers.

Har prøvet med karburatorsprit, - det hjalp måske lidt... hvad kan det
ellers være?

Mvh. Henrik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-03 21:01

Henrik Hansen wrote:
> [...]
> koldstart og ellers ikke i sommers.
>
> Har prøvet med karburatorsprit, - det hjalp måske lidt... hvad kan det

Prøv at tjekke det stykke flex-slange, der går fra indsugningstrakten på
luftfilteret og ned til udstødningsmanifoldet.
Hvis det mangler/er defekt kan det godt give den slags fejl du nævner.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : phk

Dato : 28-12-03 23:04

"Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på landevej/motorvej pludselig ikke vil tage gassen.
>
> Kan så holde ind til siden, evt. slukke motoren i et minuet eller sådan -

Riv benzindaeksel af og se om det hjaelper.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Hansen

Dato : 30-12-03 10:08